Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Xerox WorkCentre 6515DNI -> scan to folder

Pagina: 1
Acties:

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:03
Hey all,

Ik heb me sinds gisteren een Xerox WorkCentre 6515DNI aangeschaft nadat ik helemaal niet tevreden was van de HP M477fdw mbt kleur resulaten.

De Xerox voldoet perfect aan de kwaliteiten die ik wens, dus daar is geen enkel issue mee. Enkel was de HP heel plug and play, maar de Xerox moet serieus ingesteld worden.

Tot nu toe is alles gelukt enkel.. ik krijg de scan functie niet werkend. Bij de HP is er een programma dat je vanuit windows kan scannen, heel makkelijk. Bij de Xerox niet. Ik moet dus naar een email of netwerk map scannen.

Ik ben (zoals jullie in NL zeggen) een ZZP'er, en werk veelal van thuis uit. Daarom heb ik ook deze printer gekocht, maar ik draai helemaal gaan AD omgeving. Ik heb wel een NAS, maar ik zou niet weten hoe ik dit moet configureren om werkende te krijgen.

Om het scannen naar een netwerk folder in orde te krijgen, moet ik ook authentificatie starten. Daarmee begint het, want het lijkt alsof ik dus een AD omgeving hiervoor moet hebben?

xerox1

Als ik netwerk auth kies, krijg ik volgende opties:

xerox2

Kies ik hier SMB, of een andere, dan begint de sjizzle waar ik niet meer aan uit geraak :)

xerox3

Mijn ultieme vraag is: kan ik deze workcentre gebruiken ZONDER het scannen naar email/map en bv via een applicatie? Windows fax en scanner bv herkent geen scanner...

Never ever financial advice...

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je al geprobeerd om op de plaats van Domein de computernaam te gebruiken? Het inloggen werkt op een vergelijkbare manier namelijk.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Schakel CIFS/SMB1.0 eens in om te testen (daarna uitschakelen, i.v.m. extreem groot gevaar op virussen!).
Veel scanners ondersteunen nog geen SMB 2.0 of hoger. Zelfs veel nieuwe scanners nog niet.

Daarnaast: Vul je MX record in als smtp server, zodat je in ieder geval als alternatief scan to email hebt. Direct Send van Office 365 werkt erg goed.

• kazzzdafke
Ik heb mijn eigen hosting bij antagonist.
Voor e-mail moet ik toch als SMTP mail.antagonist.nl gebruiken en niet mx record?

Ik zou eigenlijk gewoon een document naar mijn NAS willen scannen, recht in de map daar. Dan hoeft mijn pc niet op te staan.
Maar ik weet niet hoe ik dit voor mekaar moet krijgen en waar en of dit kan.
Blijkbaar wel, maar... heeft mijn synology Nas dan een soort van auth server om die gegevens in de Xerox te steken, want ik moet eerst geauth zijn alvorens ik naar een netwerkmap kan.

Edit: Office 365 personal heb ik. Eens even direct send bekijken.

[ Voor 13% gewijzigd door kazzzdafke op 18-11-2017 12:43 ]

• Trommelrem
Hosting staat los van email. Of heb je echt geen Office 365?

Op de Synology kun je eventueel ook CIFS/SMB1.0 inschakelen. Volgens mij staat dit default uit i.v.m. de veiligheidsrisico's. Je hoeft alleen een account aan te maken voor je scanner en de juiste rechten toe te kennen. Je kunt ook SMB logging inschakelen op de Synology om te kijken wat er gebeurt.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

kazzzdafke schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 12:36:
Maar ik weet niet hoe ik dit voor mekaar moet krijgen en waar en of dit kan.
Blijkbaar wel, maar... heeft mijn synology Nas dan een soort van auth server om die gegevens in de Xerox te steken, want ik moet eerst geauth zijn alvorens ik naar een netwerkmap kan.
Gewoon door dit te doen:
Trommelrem schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 12:50:
Je hoeft alleen een account aan te maken voor je scanner en de juiste rechten toe te kennen.
Als je nu al naar je NAS schrijft via een gedeelde map vanaf je Windows systeem, ben je er in principe al. Uitgaande dat je apart moet inloggen op de share en niet als gast erin gaat. Een gebruiker is zo gemaakt en als je daarna zorgt dat dit tevens een Samba gebruiker is, met wachtwoord, dan ben je in principe klaar. Dan geef je bij Domein de naam van je NAS op, server adres het IP van je NAS en gebruikersnaam en wachtwoord spreken voor zich.

• noskill
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-11 11:48

noskill

1*1=2.

Volgens mij zit je in het verkeerde scherm, kijk eens in adresboek ipv rechten. Dan maak je een nieuw adres naar een smb share, als het goed is kan je daar credentials invullen (van een gebruiker die bestaat op de nas en die rechten heeft op de share). Zou werkt het bij grotere MFC's van Xerox in ieder geval. Als je wil kan je me in de PC Gaming Central discord pm'en.

• kazzzdafke
Ik kan vanop mijn windows pc perfect naar mijn NAS connecten via volgende:

\\NASNAAM\gedeelde map
of
\\internIPadres\gedeelde map

Dus daar is geen probleem.
Ik heb daar ook een account nu aangemaakt met usernaam "Scan" met een map op de share, en deze toegevoegd aan de user in mijn adres boek NETWERK (SMB) met het IP, netwerkpad, ... (poort 139 blijkbaar) en user (Scan)/pass -> werkt niet :(
Hij blijft zeggen: Voltooid met fout (027 - 529): Data read failure from SMB server

Maar dit kan niet de goeie manier zijn.

Het zou toch moeten als volgend principe zijn:

- Printer start op en ik LOG AAN met mijn username uit de lijst
- dan komt ook onmiddellijk het icoontje van MIJN MAP beschikbaar, wat nu inactief blijft

Dus als ik dit via contactpersoon doe, blijf ik altijd met een algemeen user ingelogd.

Hmmzzz... :/
Had deze printer maar de makkelijke setup van de HP :(

Want wat als je nu eens GEEN NAS hebt, en gewoon 1 windows PC, dan kan je de scan functie niet gebruiken?

[ Voor 5% gewijzigd door kazzzdafke op 18-11-2017 16:25 ]

• Trommelrem
Trommelrem schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 12:50:
Op de Synology kun je eventueel ook CIFS/SMB1.0 inschakelen. Volgens mij staat dit default uit i.v.m. de veiligheidsrisico's. Je hoeft alleen een account aan te maken voor je scanner en de juiste rechten toe te kennen. Je kunt ook SMB logging inschakelen op de Synology om te kijken wat er gebeurt.
SMB 1.0 al gedaan?
Logging al ingeschakeld?

Printers worden niet meer met software geleverd om te scannen. Niemand wil dat. Xerox heeft vaak erg goede drivers: Gewoon Type-4 en slechts een paar kilobytes. Echter ook bij Xerox kan bovenstaande nog weleens van toepassing zijn.

HP, blijf daar ver van weg. Al die bloatware is alleen maar gevolgbestrijding. Een driver van 600 MB is absurd :)

[ Voor 32% gewijzigd door Trommelrem op 18-11-2017 17:27 ]

• kazzzdafke
Type-4 drivers gedownload, dat is het probleem niet.
Goede drivers, wil ik ook geloven.
Gebruiksvriendelijkheid mag daar wel niet teveel aan inboeten. Daarom is soft om te scannen, of tenminste via Windows fax en scan, toch wel handig. Heb de twain drivers geïnstalleerd, geen oplossing.

Morgen maar verder zoeken.

• Trommelrem
Voor de derde keer: SMB 1.0 ingeschakeld? Ja of nee?
Wat zegt de SMB log op de Synology?
Als je niet geholpen wilt worden, blijf dan gewoon weg.

[ Voor 6% gewijzigd door Trommelrem op 18-11-2017 20:42 ]

• kazzzdafke
Excuseer @Trommelrem dat ik (nog) niet expliciet gereageerd heb met de vermelding dat SMB ingeschakeld is. Dacht dat dat logisch was als ik gewoon kon connecten via mijn explorer op NAS naam.
Niet nodig om aanvallend te gaan doen.

Maar ter bewijs:

smb

Nog even bij vermelden dat ik geconnect ben via WIFI op mijn intern netwerk.

[ Voor 60% gewijzigd door kazzzdafke op 19-11-2017 11:13 ]

• Trommelrem
Maar dan alsnog de vraag welke SMB versies je aan hebt staan.
Ook de vraag wat je overdrachtslogboek bevat.

Verwijderd

Mocht je nog hulp nodig hebben. Stuur me dan even een mail dan regel ik dat een Xerox analist van ons je even belt en gratis verder helpt. edwin.jongsma@xtandit.nl

• kazzzdafke
Logbook stond niet aan, heb ik nu aangezet.

SMB versie minimum SMB 1.0 en max SMB 2.0

Maar ik zit al een stapje verder: scan to email lukt nu wel. Ik heb ergens bij de settings mijn WIFI als preferred moeten zetten ipv mijn Ethernet. NU lukt ineens emailen wel. Ook heb ik even ipv6 uitgeschakeld.

EDIT:

Nu werkt ook het scannen naar netwerk map! Horraay! :)

Enkel 2 opties in het hoofdscherm op de printer werken niet:

- Scannen naar bureaublad: er zijn geen scanprofielen beschikbaar
- MIJN MAP: de scanbestemming is niet gevonden

Als ik SCANNEN optie neem, kan ik niet naar NETWERK scannen, daar geeft hij: onverwachte communicatiefout, kan niet bladeren op netwerk.
Maar ik kan dus wel een contactpersoon kiezen, en daar EMAIL of SMB kiezen (gaat hij naar de juiste share op mijn NAS).

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:56
Hoe geef je de share precies op? Je gaf namelijk eerder aan dat je ook een submap 'scans' aangemaakt waarin je de bestanden wilt laten uitkomen, maar dit kun je niet ineen keer opgeven. Je moet dus eerst verbinding maken met de eigenlijke share, dus bv \\nas\volume1 en vaak kun je vervolgens wel een submap opgeven.

• kazzzdafke
Heb ik nu ook zo gedaan, direct een share (SCAN) gemaakt onder volume1

• kazzzdafke
Maar ik ga @Verwijderd toch nog even contacteren want ik heb vanalle instellingen gedaan en wil het wel proper en correct hebben.

• kazzzdafke
Printerje staat ondertussen netjes te draaien. Alle overbodige dingetjes nog even met de vriendelijke medewerker van @Verwijderd van Xtandit opgekuist en hopen dat ik er de eerste 4 jaar niet meer moet aankomen buiten een tonertje vervangen :)

Verwijderd

Beste,

Mbt de bovenstaande post - ik ervaar ook problemen met de installatie van de scanfunctie van de Xerox 6515 DNI.
Hier ios met besturingssysteem High Sierra
- Printfunctie werkt via netwerk
- Scanfunctie werkt vanuit systeemvoorkeuren/scanners...enz. Connectie dus met apparaat beschikbaar.

Echter via instellen van gedeelde map waarheen scanner document moet versturen loopt het mis...
- laatste drivers geïnstalleerd
- gedeelde map aangemaakt met authorisaties
- IP-adressen gecheckt

Kan iemand aangeven hoe je dit euvel oplost ?

Dank alvast

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-11 14:44
Kick van topic, ik zit met eenzelfde printer met een vergelijkbaar probleem.

Ik kreeg scannen naar SMB niet aan de gang. Vanaf de webinterface kan ik de onderstaande settings doen:
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/due4KR/smb_settings.png

Die kloppen, ook al hostnaam geprobeerd ipv ip adres. De synology nas staat SMB 1 toe.

De volgende melding krijg ik als ik probeer te scannen naar deze locatie:

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/jCfYDm/20180129_173621_resized.jpg

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/n4qiDm/20180129_173625_resized.jpg

Ga ik bij scannen naar app naar netwerk en selecteer ik SMB (andere optie is ftp) dan krijg ik direct al de onderstaande fout:

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/bJ0iDm/20180129_173648_resized.jpg

Iemand enig idee wat hier aan de hand is? Heb niet het idee dat mijn samba share hier het probleem is. (vanaf een pc kan ik met hetzelfde gebruikersaccount er prima bij)

• omur00
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-01 22:26
Hierbij een printscreen hoe ik de Xerox 6515dni werkend heb gekregen met een Synology NAS. Dit werkt dan alleen via het adresboek.

Toevoegen contact persoon

ipadres: spreekt voor zich, je kan ook kopje hostnaam gebruiken dus "computer naam" van de NAS.
Poort is ook bij mij gewoon 139
Share: is de hoofdmap waar je scansmapje gaat plaatsen bij mij: Server
Documentpad: is de rest van "url" bij mij als volgt: Werkmappen\Scans
aanmeldingsnaam: gebruikersnaam
toegangscode : wachtwoord

Bij mij is dus de volledig url naar mijn scansmap via Windows:
192.168.2.92\Server\Werkmappen\Scans

@warcow je moet dus hetgeen wat je bij "sharepad" hebt staan opsplitsen in DATA en de rest bij Documentpad

Hoop dat je jullie hier iets aan hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door omur00 op 19-02-2018 15:37 ]

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-11 14:44
Heeft even geduurd maar zojuist bovenstaande tip geprobeerd en het werkt nu vlekkeloos. :)

Verwijderd

Hoe werkt dit onder IOS ?
ik krijg het nog steeds niet aan de praat met IP en documentpadvermelding... :-(

• Fabeltweak
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-11 13:39
Hallo,

Ik heb ook vergelijkbare problemen om mijn nieuw aangeschafte Xerox6515DNI
geinstalleerd te krijgen...
Printen zelf is ook, maar het scannen lukt me nog niet (niet naar email,
niet naar desktop, niet naar een directory op mijn PC...)

Kan iemand me op de juiste weg helpen?

Printer Xerox 6515DNI is verbonden via
1) een USB kabel aan een Win 8.1 desktop-PC
en ook via
2) een ethernet kabel, heeft een statisch IP-adres 192.168.0.200
en ook via
3) wifi, heeft daar een statisch IP-adres 192.168.0.201

Ik heb geen NAS, en ik weet niet wat in de handleiding bedoeld wordt
wanneer gesproken wordt over een LDAP-server, een SMB-server, etc.
Ik heb nl. alléén maar een gewone Win 8.1 desktop-PC ...

IP-adres van mijn Win 8.1 PC is 192.168.0.20

Ik begin me nu af te vragen: kan ik überhaupt "gewoon" een scan maken
waarbij het resultaat (jpg of pdf) een bestand is op mijn Win 8.1 PC, en
zo ja, wat moet ik daarvoor allemaal instellen?

Iemand die me wat op weg wil helpen?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@Fabeltweak, waarom heb je voor zo'n simpele omgeving in vredesnaam een zakelijke multifunctional genomen? Wat je zo schrijft klinkt meer al dat je op een knop wilt drukken en er komt automagisch een document in "Mijn Documenten\Scans" terecht. Dat is zo te doen zonder extra werk met een consumenten all-in-one.

• Fabeltweak
  • Laatst online: 11-11 13:39
@Hero of Time Tja, excuseer dat ik me wat heb laten beinvloeden door zeer positieve reviews over dit toestel ... Ik had gehoopt het met behulp van de handleiding aan de praat te krijgen, en toen dat niet zo best lukte voor het scannen, hoopte ik hier op dit forum wat hulp te vnden...
Tot nu toe gaf elke poging tot scannen volgend bericht "Voltooid met fout (016-781) : Server Connection Error"

[ Voor 16% gewijzigd door Fabeltweak op 11-03-2018 20:08 . Reden: foutbericht toegevoegd ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die foutmelding is logisch, er is niets ingesteld op het apparaat. Zoek eens op wat die termen nou betekenen, dan snap je wat het is en wat je in moet stellen (zou ook in de handleiding allemaal beschreven moeten staan).

Verwijderd

Heb zonet even de laatste versie van de drivers op Xerox gedownload - deze maken het nadien mogelijk via de printer de scanfunctie te gebruiken en weg te schrijven.

Misschien deze piste eens proberen ?

• mtissink
  • Laatst online: 13-09-2022
omur00 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 15:27:
Hierbij een printscreen hoe ik de Xerox 6515dni werkend heb gekregen met een Synology NAS. Dit werkt dan alleen via het adresboek.
De printscreen is helaas niet meer zichtbaar, wel heb ik de stappen die benoemd zijn doorlopen. Ook ik krijg niet de scans op een share en blijf tegen de 018-763 error van Xerox aanlopen.
Hier nog iemand die me daarbij zou kunnen helpen.
(of deze afbeelding nog heeft, indien relevant)

SMB1 staat aan
(Transfer)logs staan ook aan, maar deze blijft leeg.

Laatste firmware is geinstalleerd (van beide)
Mijn scan-user heb ik al ontdaan van 2FA
Ik heb al poorten 139 en 445 geprobeerd
Ik heb al host (nasi) en (ipv4) 192.168.1.200 geprobeerd.
Ik heb al via ethernet en wifi (standaard) geprobeerd)
Ik heb het al als gastgebruiker en ingelogde gebruiker geprobeerd.
IPv4 staat alleen nog maar aan.

(scan naar e-mail office365 werkt wel gewoon)
Pagina: 1