Google authenticator probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:35
Mijn iPhone 6s heeft een batterij probleem en kan gratis gemaakt worden door apple, heb dus via via een iPhone 6 kunnen regelen als leen toestel.

- Reservekopie gemaakt van 6s
- Reservekopie geplaatst op de 6
- 6s helemaal leeg gemaakt voor reparatie

Wil ik zojuist een app openen waarbij ik ingesteld heb voor de Google Authenticator is hij dus al die gegevens kwijt en moet ik dus die code gebruiken, alleen krijg ik daar geen code voor als ik naar de GA app ga omdat daar ook alle gegevens weg zijn en kan ik dus niet inloggen.

Weet iemand hoe ik dit kan gaan oplossen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Je moet de recoverycodes van die betreffende app gebruiken om weer toegang te krijgen. Die heb je als het goed is gekregen bij het activeren van TFA in de betreffende app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Ik heb destijds alleen de app geïnstalleerd, de QR code gescand van de sites waarvoor ik extra beveiliging wou en dat is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Is er voor zulke gevallen niet altijd een optie om te verifiëren via SMS of mail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Snap er niks van omdat hij dus ook met 8 cijferige backup codes komt terwijl ik er maar 7 kan invoeren in de app die ik wil openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Overal waar je TFA instelt dien je recoverymogelijkheden te krijgen. Blijkbaar heb je die niet opgeslagen. Om welke site/app gaat het concreet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Het is al opgelost. Dank allen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ten 1e, waarom heb je deze stappen gedaan om de 6s leeg te halen ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Hoe is het opgelost? Misschien handig mocht er ooit iemand met hetzelfde probleem op dit topic terecht komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk0s
Omdat dit nodig is als je de telefoon inlevert, je moet er alles afhalen.

Ik heb het opgelost door de reservekopie die ik nog had die ik op de 6 had gezet alsnog weer terug te zetten op de 6S die ik nog niet weggebracht had. Ik hoopte dat alle websites daar wel tevoorschijn kwamen in de authenticator app. Dit was dus het geval en heb gelijk die code er tijdelijk afgehaald. Ga nu een screenshot maken van de QR code als ik zo app ga gebruiken, of een andere app zoeken die iets beter werkt met de backup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:49

Hupske

AFCA

Dirk0s schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 17:03:
Omdat dit nodig is als je de telefoon inlevert, je moet er alles afhalen.

Ik heb het opgelost door de reservekopie die ik nog had die ik op de 6 had gezet alsnog weer terug te zetten op de 6S die ik nog niet weggebracht had. Ik hoopte dat alle websites daar wel tevoorschijn kwamen in de authenticator app. Dit was dus het geval en heb gelijk die code er tijdelijk afgehaald. Ga nu een screenshot maken van de QR code als ik zo app ga gebruiken, of een andere app zoeken die iets beter werkt met de backup.
Of kijk naar Authy. Dit wordt gekoppeld aan je mobiele nummer, zo kom je nooit in de problemen.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:41

Sorbo

Uw hulp in huis!

Of kijk naar LastPass Authenticator. Die is compatible met de Google Authenticator QR codes (je kunt 'm gewoon gebruiken in plaats van GA) en is te backuppen in je LastPass account. Kwestie van overnieuw inloggen op je nieuwe telefoon en alle 2FA sites worden hersteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Sorbo schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 17:31:
Of kijk naar LastPass Authenticator. Die is compatible met de Google Authenticator QR codes (je kunt 'm gewoon gebruiken in plaats van GA) en is te backuppen in je LastPass account. Kwestie van overnieuw inloggen op je nieuwe telefoon en alle 2FA sites worden hersteld.
+1. Vorige week nog backup gerestored bij een nieuwe telefoon; en precies de reden waarom ik vorig naar Google Authenticator geditched heb: geen ondersteuning voor backups of export/import.

Overigens zijn al die apps "compatible"; ze gebruiken gewoon een standaard: TOTP (en sommigen ondersteunen ook nog HOTP).

En als je dan toch gaat kijken naar LastPass Authenticator kijk dan ook even naar LastPass zélf.

[ Voor 28% gewijzigd door RobIII op 18-11-2017 17:37 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
RobIII schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 17:32:
[...]

+1. Vorige week nog backup gerestored bij een nieuwe telefoon; en precies de reden waarom ik vorig naar Google Authenticator geditched heb: geen ondersteuning voor backups of export/import.

Overigens zijn al die apps "compatible"; ze gebruiken gewoon een standaard: TOTP (en sommigen ondersteunen ook nog HOTP).

En als je dan toch gaat kijken naar LastPass Authenticator kijk dan ook even naar LastPass zélf.
Je bedoeld lastpass password manager? Wat is daar het voordeel van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dirk0s schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 17:56:
[...]

Je bedoeld lastpass password manager? Wat is daar het voordeel van?
Voordelen te over, maar het meest voor de hand liggende: dat je voor élke site een uniek en sterk wachtwoord kunt gebruiken zonder 150 wachtwoorden te hoeven onthouden. Er zijn veel meer voordelen maar dat is allemaal te lezen op hun site en anders is er hier op GoT ook méér dan genoeg over gediscussieerd. Doe eens gek en gebruik de search eens of lees je in op hun site ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik vind Authenticator+ heel relaxt. (Authenticator Plus)
Die slaat je 2FA keys encrypted (passphrase) op in je iCloud. En iCloud heeft weer eigen 2FA dus dat scheelt. Voor de meeste spullen voldoende, alleen hele gevoelige keys moet je extra beveiligen en niet syncen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Het gaat al lekker heb de lastpass authenticator en lastpass app gedownload. Nu moet ik voor backup functie de QR code scannen van lastpass zelf. Dat doe ik alleen verder gebeurd er niks en kan ik alsnog geen backup maken.
Pagina: 1