Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik1667
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-07-2018
Mijn vraag
Had het probleem dat servicehost mijn complete processorcapaciteit opvrat. Leek met name om service voor windows update te gaan. Heb handmatig update gedraaid. Bleek mega grote update te zijn. Oorspronkelijk probleem verholpen, heb nu probleem dat hoop apps niet meer werken of verdwenen zijn. Store niet te openen vanuit Start, en als ik er naartoe surf, kunnen apps daarvandaan niet gedownload worden.

Relevante software en hardware die ik gebruik
MS Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Aan laatste probleem nog niets gedaan. Zit er over te denken om C:\ te formatteren en volledig nieuwe installatie te doen, ben alleen bang dat ik uiteindelijk met zelfde probleem zit. Iemand idee / suggestie?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101642

dit is toch wel een bekende windows 10 bug aan he tworden, ik heb dit in ieder geval al vaker gehoord en gezien dat het gebeurd

Ik zou een herinstal doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Je kunt alle apps resetten door in powershell het volgende commando te pasten en uit te voeren:

code:
1
Get-AppXPackage | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik1667
@noguru Dat is het type antwoord waar ik op hoopte. Helaas werkt het niet.

Hij begint met te roepen: Cannot find path 'C:\AppXManifest.xml' because it does not exist.
Daarna ratelt hij pagina's lang: Add-AppxPackage : Deployment failed with HRESULT: 0x80073CF9, De installatie is mislukt. Neem contact op met de software leverancier. (Uitzondering van HRESULT: 0x80073CF9)

Gevolgd door nog meer meldingen van Write error / Deployment error en nog meer codes die ik niet begrijp.

Heb je nog een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-05 15:05
https://www.jitbit.com/al...with-store-in-windows-10/

Optie 3

[ Voor 6% gewijzigd door qwasd op 19-11-2017 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik1667
@qwasd Helaas, zelfde resultaat als met de suggestie van @noguru

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik1667
Het probleem is niet alleen de store en gedownloade apps. Ook standaard applicaties in Windows zoals bijvoorbeeld de rekenmachine werken niet.
Pagina: 1