Toon posts:

Veel geluid tijdens gamen, temperatuur?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb afgelopen week mijn eerste gaming pc laten assembleren door Azerty. Alles ziet er mooi uit, alleen heb ik een aantal vragen over het geluid en de temperaturen.

GPU temperatuur tijdens Black Desert Online (gamen) hoogste settings is tussen de 60-68 graden. Ik heb op google gezocht, maar zag de een vertellen dat dit een goede temperatuur is (alles boven de 80 is safe), maar de ander zegt van niet. Kan iemand mij dit bevestigen?

CPU temperatuur is tussen de 30-44 graden. Dit is zeer safe heb ik gelezen.

Mijn videokaart maakt best wat herrie. Ik heb geen extra casefans erin los van de stock die meegeleverd zijn. Zou het geluid en temperatuur van de GPU dalen als ik er 2 extra casefans bijneem? En zo ja welke raden jullie mij aan?

Dacht zelf aan de Corsair?
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Air Series SP140 LED Purple High Static Pressure 140mm Fan Twin Pack€ 26,50€ 26,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 26,50

Kan het aan mijn case liggen bijvoorbeeld een slechte airflow??
De Case in de lijst wordt telkens verkeerd gelinkt. https://azerty.nl/product...e-base-600-towermodel-atx

Dit is de juiste case.

Alvast bedankt voor de moeite.

Mijn build hieronder:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 379,50€ 379,50
1MSI Z370 Gaming Pro Carbon AC€ 195,95€ 195,95
1Asus ROG STRIX-GTX1080-A8G-GAMING€ 609,-€ 609,-
1be quiet! Pure Base 600 Zilver/Zwart€ 71,54€ 71,54
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 50,90€ 50,90
1G.Skill Trident Z RGB F4-3000C16D-16GTZR€ 188,95€ 188,95
1Seasonic Focus Plus 650 Gold€ 90,-€ 90,-
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 141,95€ 141,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.727,79

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2017 00:32 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeppekroezen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:24
airflow is wel belangrijk als je er wat extra kan plaatsen, dan zou ik dat doen.

temps van 68 is eigenlijk wel safe. je kan het proberen te beperken door V-sync te gebruiken zodat je GPU niet meer doet dan je scherm kan weergeven. CPU temps zijn helemaal goed.
maar je hoeft je geen zorgen te maken.

kan je ook zien op welke snelheid je GPU Fan draait? 50%? 100%? dit kan je checken door msi afterburner er naast te draaien.

*edit*
Die koeler die je geselecteerd hebt is volgens mij meer voor radiatoren. en kan je beter en leuke noctua koeler nemen.
(alles boven de 80 is safe),
bedoel je niet onder?

[ Voor 19% gewijzigd door jeppekroezen op 18-11-2017 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jeppekroezen schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 01:22:
airflow is wel belangrijk als je er wat extra kan plaatsen, dan zou ik dat doen.

temps van 68 is eigenlijk wel safe. je kan het proberen te beperken door V-sync te gebruiken zodat je GPU niet meer doet dan je scherm kan weergeven. CPU temps zijn helemaal goed.
maar je hoeft je geen zorgen te maken.

kan je ook zien op welke snelheid je GPU Fan draait? 50%? 100%? dit kan je checken door msi afterburner er naast te draaien.

*edit*
Die koeler die je geselecteerd hebt is volgens mij meer voor radiatoren. en kan je beter en leuke noctua koeler nemen.

[...]
bedoel je niet onder?
Bedankt voor je antwoord. Ja bedoel inderdaad onder de 80 graden. Ik ga sowieso 2 fans erbij nemen. Gaat het verschil tussen mijn koeler en de noctua veel uitmaking kwa temperatuur? En wat betreft over v-synch, ik wil zonder v-synch spelen aangezien het fps afneemt wanneer het aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

68 graden is niets om je druk om te maken,dat is zelfs meer dan goed.

En geen casefans is een no go,maar ik zie dat er in ieder gelal 2 bijgeleverd worden,dat is al prima, je bent echt wel goede airflow nodig met die cpu en gpu,sowieso,maar deze 2 willen best wat wat warmte produceren,wat uit de kast moet.

Maar als deze lawaai maakt,dan is of de airflow nog niet optimaal of de kaart heeft een agressief fan profiel.
Als je vsync gebruikt,heeft de kaart minder load,dus zal die ook koeler blijven en zal de fan dus ook minder hard gaan razen,in verband met de gelockte fps

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2017 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude360
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
--- Ik moet in het vervolg eerder naar bed ;)

[ Voor 136% gewijzigd door Dude360 op 18-11-2017 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dude360 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 01:47:
Wacht even, even terug naar wat precies het probleem is. CPU tussen 30-44 is helemaal top, niks aan veranderen. GPU tussen 60-68 is ook helemaal top, geen probleem.

In de case die je hebt zijn al 2 fans bijgeleverd: pricewatch: be quiet! Pure Base 600 Zilver/Zwart, ook geen probleem dus.

Is het enkel de herrie? Dan is het een idee om naar custom cooling te kijken, maar dan moet je er wel van overtuigd zijn dat het nut heeft. Wat betekent dit: zorg dat je de juiste onderdelen vervangt voor de stilte. Ga geen fans van de case vervangen als je toch non-stop je gpu blijft horen.

Verder: als je 'm bij Azerty hebt laten assembleren zorg dan even dat je - om je garantie te behouden - de case open mag maken voor aanpassingen. Ik ben het wel eens tegengekomen dat wanneer je de case opent om een aanpassing te maken, de garantie van de assembler komt te vervallen.

Edit1:

[...]

De Scythe is een solide luchtkoeler, heeft verder niks te maken met radiatoren. Een Noctua-koeler wordt vaak als het summum gezien, maar Scythe heeft een andere look en komt erg dicht in de buurt van de prestaties van een Noctua. Zal in dit geval zeer weinig verschil maken.

[...]

Mee eens dat je je geen zorgen hoeft te maken, maar om nut te hebben van V-sync heb je een V-sync scherm nodig, anders kun je dit net zo goed uitzetten inderdaad. Heb nog niet echt issues gehoord dat deze setting geluid veroorzaken iig..
https://nl.hardware.info/...estresultaten-socket-115x

Zie hier ook dat het haast niets uitmaakt inderdaad. Wat betreft het geluid, wil ik dat inderdaad verminderen. Momenteel lijkt het alsof er een F16 langs vliegt...

Heb even op google gekeken, (custom cooling) is dat waterkoeling? Dat is wel wat ik krijg te zien vandaar.
Gaat het verschil in geluid veel uitmaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dude360
  • Nu online
Precies, die koeler is gewoon goed, echt niks aan veranderen. Check anders even met Speedfan of in de bios of je je fan-profiel iets aan kan passen, voordat je hardware gaat veranderen..

Als je fans 40% minder kunnen draaien tegen 5 graden meer hitte, dan is dat een mooie prima uitkomst, dit kun je gewoon software-matig doen, even wachten voordat je direct je hardware vervangt iig ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03:07
Zoek eerst uit wat de herrie veroorzaakt: een GTX1080 kan op vol vermogen best wel wat geluid maken: wil je dit stiller hebben dan zal je waterkoeling moeten overwegen. GPU wordt vaak warmer (TDP) als CPU maar het hangt van de gebruikte koelblokken en fans af wat het meeste herrie maakt. Met hwinfo kan je bijvoorbeeld naar toerentallen van diverse fanse kijken: als de herrie gelijk loopt met bepaalde fans.of temperaturen weet je i.i.g. de oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
base_ schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 02:06:
Zoek eerst uit wat de herrie veroorzaakt: een GTX1080 kan op vol vermogen best wel wat geluid maken: wil je dit stiller hebben dan zal je waterkoeling moeten overwegen. GPU wordt vaak warmer (TDP) als CPU maar het hangt van de gebruikte koelblokken en fans af wat het meeste herrie maakt. Met [url="https://www.hwinfo.com/".hwinfo[/url] kan je bijvoorbeeld naar toerentallen van diverse fanse kijken: als de herrie gelijk loopt met bepaalde fans.of temperaturen weet je i.i.g. de oorzaak.
Zal dit morgen even testen. Ook blijft mijn GPU volop draaien wanneer ik een spel afgesloten heb ook als er 15 min voorbij zijn gegaan. Ik moet de pc eerst volledig afsluiten om hem weer rustig te krijgen voor het browsen.. Is hier ook een optie voor? Ik had even op google gekeken en las daar dit niet hoort? Tijdens het browsen voordat ik een spel opgestart heb werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
PC moet na gamen of andere intensieve taken even afkoelen, meestal binnen een minuuut of 5 voordat de koeling rustig aan doet. Blijft hij langer lopen dan kopt er iets niet, check hwinfo of andere tools of de GPU/CPU temp. laag is: zodra deze gezakt is moeten de fans ook stiller worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
base_ schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 02:15:
PC moet na gamen of andere intensieve taken even afkoelen, meestal binnen een minuuut of 5 voordat de koeling rustig aan doet. Blijft hij langer lopen dan kopt er iets niet, check hwinfo of andere tools of de GPU/CPU temp. laag is: zodra deze gezakt is moeten de fans ook stiller worden.
nadat de game is afgesloten check ik met msi afterburner en speedfan of het afkoelt. En dat gebeurt inderdaad. Alleen blijft de gpu fan volop draaien.. Geen idee waarom heb geen ervaring met computers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
probeer eens zonder speedfan (deinstalleren) en/of zonder afterburner, zodat je i.i.g. weet of een van deze 2 misschien blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
base_ schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 02:25:
probeer eens zonder speedfan (deinstalleren) en/of zonder afterburner, zodat je i.i.g. weet of een van deze 2 misschien blijft hangen.
Zat net even te kijken bij mijn voedingkant. Ik zag dat het knopje van de hybrid mode ingedrukt was. Moet deze aan staan of uit? Ik lees nu op het internet dat de fan dan standaard uit staat? Maar mijne draaien gewoon bij het browsen.. Heeft geen effect tijdens het spelen maakt evenveel lawaai ook.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2017 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

[...]
De Scythe is een solide luchtkoeler, heeft verder niks te maken met radiatoren. Een Noctua-koeler wordt vaak als het summum gezien, maar Scythe heeft een andere look en komt erg dicht in de buurt van de prestaties van een Noctua. Zal in dit geval zeer weinig verschil maken.
Hij doelt op die Corsair fans die TS mogelijk wilt kopen. Zijn meer voor rads bedoeld ipv casefans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
S_Chief schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 02:52:
[...]

Hij doelt op die Corsair fans die TS mogelijk wilt kopen. Zijn meer voor rads bedoeld ipv casefans.
Ik zie nu dat degene van Azerty het fout heeft gedaan. Ze heeft een tyrap onder de rechter (3e) gpu fan vastgemaakt. Deze tyrap blokkeert de fan met het draaien.... Kan dit de reden zijn van het geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:24
Niet alleen het lawaai maar ook koelvermogen.
En vsync je krijgt de max fps vzn je scherm daarmerk jij niks van

Edit

Dat knopje op je voedings is volgens mij alleen maar voor de koeler in je voeding. deze gaat dan draaien wanneer die zoveel wattage er door sluist.

je kan in MSI afterburner ook een profiel instellen voor je fan, dan kan je zelf bepalen bij hoeveel graden de koeler zoveel% draait.. maar zonder temparaturen enz kunnen we niet veel.

ik doelde inderdaar op de koelers die TS wou kopen en niet van de huidige setup.

[ Voor 78% gewijzigd door jeppekroezen op 18-11-2017 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06:10
Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 03:16:
[...]

Ik zie nu dat degene van Azerty het fout heeft gedaan. Ze heeft een tyrap onder de rechter (3e) gpu fan vastgemaakt. Deze tyrap blokkeert de fan met het draaien.... Kan dit de reden zijn van het geluid?
ja het kan heel goed zijn dat je andere fans dermate hard gaan draaien om de fan welke niet draait te compenseren. hiernaast is het niet goed voor de fans, als deze geblokkeerd zijn.
foto maken en overleggen met azerty wegens het niet goed in elkaar bouwen van de kast/mogelijke gevolgschade aan je ventilator.
(na is dat laatste wel eenvoudig op te lossen door nieuwe ventilator er op te zetten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Als de fan geblokkeerd is zal hij ook veel te veel stroom trekken, wat potentieel ook problemen kan geven met de aansturing van die fan. Nu hoort zoiets normaal gesproken daar wel beveiligd tegen te zijn hoor, maar nog steeds zou ik wel foto's ervan maken en met Azerty overleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oei :X ,dat is niet best voor de fan,ik zou hier niets aan doen,maar eerst contact opnemen met azerty en foto's er van maken. Fan kan toch wel beschadigen er van.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2017 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Om nu een hele pc voor RMA te sturen door het in de weg zitten van een tyrap vind ik nogal overdreven.

Los knippen en een nieuwe tyrap een klein stukje verderop plaatsen zodat hij niks blokkeert en het is opgelost.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:16

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

maar om nut te hebben van V-sync heb je een V-sync scherm nodig,
Lolwut :D :?

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dude360
  • Nu online
Hahaha, het was ook veel te laat man... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:43

MsG

Forumzwerver

Als je net als ik een hekel hebt aan vsync maar niet elke game heeft een framelimiter raad ik je een losse framelimiter aan. Voor mijn Nvidia GPu gebruik ik Nvidia GPU Tweak (even uit m'n hoofd) en daar limiteer ik de framerate op 60, dat scheelt enorm veel energieverbruik en temperatuur/lawaai. Zeker bij oudere games die anders wel tot de 300 fps worden doorgerenderd, dat is natuurlijk redelijk zinloos.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-09 18:46
Inderdaad even een foto maken en overleggen met Azerty hoe en wat, zo'n fout moeten ze wel even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 09:30:
Als de fan geblokkeerd is zal hij ook veel te veel stroom trekken, wat potentieel ook problemen kan geven met de aansturing van die fan. Nu hoort zoiets normaal gesproken daar wel beveiligd tegen te zijn hoor, maar nog steeds zou ik wel foto's ervan maken en met Azerty overleggen.
Als een fan geblokkeerd is stuurt het moederbord om de 3a4 seconden signalen (pulses) om te checken of hij weer automatisch kan draaien,
De fan trekt niet constant stroom. (Tenzei je een oud moederbord hebt uit 2002). 8)

Edit: Typo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tjm De Groot schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 11:21:
Om nu een hele pc voor RMA te sturen door het in de weg zitten van een tyrap vind ik nogal overdreven.

Los knippen en een nieuwe tyrap een klein stukje verderop plaatsen zodat hij niks blokkeert en het is opgelost.
Iedereen bedankt voor jullie hulp! Ik heb de tyrap losgeknipt en het werkt nu naar wens. Behoorlijk stiller en koeler. Temperatuur van GPU ongeveer met gemiddeld 7 graden omloog 55-60 nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:43

MsG

Forumzwerver

Zou dit wel even terugkoppelen naar de winkel, dat je niet opeens gedoe krijgt als er wel iets stuk is dat ze bijvoorbeeld zien dat hij open is geweest (weet niet of dat is toegestaan?) Maar dat het je inderdaad onzinnig leek hier helemaal een RMA voor te starten.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier de temperaturen.

https://imgur.com/a/kWljm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjm De Groot
Ik denk niet dat Azerty moeilijk gaat doen scheelt hun ook tijd en geld.

Was het een videokaart met coilwine geweest dan word het een ander verhaal.

Blijft alleen Het puntje dat ze toch op moeten Letten bij het assemblage proces wat nu toch slordig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tjm De Groot schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 11:21:
De fan kan net zo goed nu ook beschadigd zijn. Als jij opgezadeld wilt zitten met een door de winkel gesloopt product, prima, maar ik accepteer zoiets niet. Bij een mogelijk toekomstig defect zou ik dan de garantie kwijt zijn, omdat die ene fan vast zat met een tiewrap en ik dan niet meer kan bewijzen dat het een ander zijn schuld was. ;)

Uiteraard wel gewoon in overleg, de medewerker die dit heeft gedaan, heeft zijn werk niet goed gedaan en blijft dit nu wellicht zo doen?

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 18-11-2017 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjm De Groot
CH4OS schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 14:04:
[...]
De fan kan net zo goed nu beschadigd zijn. Als jij opgezadeld wilt zitten met een door de winkel gesloopt product, prima, maar ik accepteer zoiets niet. Bij een mogelijk toekomstig defect zou ik dan de garantie kwijt zijn, omdat die ene fan vast zat met een tiewrap. ;)
We hebben het over een fan van 10/20 € mocht die in de toekomst raar gaan doen gewoon vervangen desnoods door Azerty zelf.

Je moet ook je pc kunnen openen om hem stofvrij te kunnen makend of vervalt dan ook je garantie lijkt mij niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tjm De Groot schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 14:12:
We hebben het over een fan van 10/20 € mocht die in de toekomst raar gaan doen gewoon vervangen desnoods door Azerty zelf.
Een fan van de GPU, niet een casefan of zo. Daar ben ik over het algemeen wel wat zuiniger op dan casefans van idd een paar tientjes, dat is - in dit geval - een fan van €609,-, die anders wellicht naar de filistijnen was geweest. ;) Om scrollen te besparen:
Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 03:16:

[ Voor 50% gewijzigd door CH4OS op 21-11-2017 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjm De Groot schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 14:12:
[...]

Je moet ook je pc kunnen openen om hem stofvrij te kunnen makend of vervalt dan ook je garantie lijkt mij niet.
Als je er zelf aan gaat prutsen,dan vervalt wel de garantie die je hebt van het bouwen,dat is niet meer dan logisch.En aangezien het om een gpu fan gaat,vind ik dit toch wel wat anders,die kan je niet zomaar even vervangen en is toch wel een stuk duurder op deze manier.

Azerty heeft de fout gemaakt met het bouwen,dan mogen ze dan ook oplossen, ik had om een andere videokaart gevraagd in elk geval of dat ze een garantie geven(getekend) dat als de fan kapot gaat, je een adnere kaart krijgt,

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2017 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 01:41:
68 graden is niets om je druk om te maken,dat is zelfs meer dan goed.

En geen casefans is een no go,maar ik zie dat er in ieder gelal 2 bijgeleverd worden,dat is al prima, je bent echt wel goede airflow nodig met die cpu en gpu,sowieso,maar deze 2 willen best wat wat warmte produceren,wat uit de kast moet.

Maar als deze lawaai maakt,dan is of de airflow nog niet optimaal of de kaart heeft een agressief fan profiel.
Als je vsync gebruikt,heeft de kaart minder load,dus zal die ook koeler blijven en zal de fan dus ook minder hard gaan razen,in verband met de gelockte fps
Kleine update, Ik zie nu dat mijn CPU 55-72 graden is tijdens Black Desert Online. Is dit safe? GPU is stabiel 67 met een usage van 82% en cpu 32%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
Alles onder de 95' graden is safe te noemen.
Of je het wilt is het tweede.

[ Voor 26% gewijzigd door 88Gamer88 op 19-11-2017 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 november 2017 @ 15:10:
[...]

Kleine update, Ik zie nu dat mijn CPU 55-72 graden is tijdens Black Desert Online. Is dit safe? GPU is stabiel 67 met een usage van 82% en cpu 32%.
Helemaal niets mis mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 november 2017 @ 15:10:
[...]

wel aan de warmere kant, voor de cpu,maar daar kan die wel tegen :) ,GPU temp is meer dan goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 19 november 2017 @ 19:01:
[...]

wel aan de warmere kant, voor de cpu,maar daar kan die wel tegen :) ,GPU temp is meer dan goed :)
Kan ik ervoor zorgen dat deze lager worden? Bijv 2 extra casefans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je een foto van hoe kast er van binnen nu uitziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 19 november 2017 @ 19:14:
Heb je een foto van hoe kast er van binnen nu uitziet?
https://imgur.com/a/bkXxr

Heb hier een aantal fotos van de binnenkant voornamelijk de videokaart. Heb je hier genoeg mee of zal ik een aantal andere maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor pirma, ik zie dat je de hdd case voorin niet gebruikt?
Ik zou die er dan uithalen en je hebt voorin plaatst voor een 2de fan en die daar dus plaatsen.

Verder ook van belang hoe worden de fans geregeld,via het moederbord of via de fan controller van de kast zelf. En op welke stand staat die?

Verder zou je eventueel nog een fan bovenin kunnen plaatsen,voor meer lucht afvoer.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2017 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 19 november 2017 @ 20:01:
Ik zou die er dan uithalen en je hebt voorin plaatst voor een 2de fan en die daar dus plaatsen.

Verder ook van belang hoe worden de fans geregeld,via het moederbord of via de fan controller van de kast zelf. En op welke stand staat die?

Verder zou je eventueel nog een fan bovenin kunnen plaatsen,voor meer lucht afvoer.
Thx! Hoe ze worden geregeld geen idee azerty heeft de pc gebouwd. Wat ik wel weet is dat aan de voorkant van de case (naast de powerbutton) een knopje zit met 3 standen van de fancase. Met gamen zet ik die op de hoogste stand, zodat de fans harder draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 19 november 2017 @ 20:13:
[...]

Thx! Hoe ze worden geregeld geen idee azerty heeft de pc gebouwd. Wat ik wel weet is dat aan de voorkant van de case (naast de powerbutton) een knopje zit met 3 standen van de fancase. Met gamen zet ik die op de hoogste stand, zodat de fans harder draaien.
Inderdaad ik gebruik alleen een SSD
Verwijderd schreef op zondag 19 november 2017 @ 20:01:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 november 2017 @ 20:13:
[...]

Dan zit deze dus op de fan controller van de kast :) .Hoogste stand is dan het beste inderdaad.

Maar een extra fan aan de voorkant kan zeker geen kwaad,hoe meer verse lucht hoe beter :) .Plus toch check even met de app van het moederbord hoe hoog de fans staan van de cpu ,qua rpm. Die bepalen ook voor groot deel,hoe koel deze blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 19 november 2017 @ 21:10:
[...]

Dan zit deze dus op de fan controller van de kast :) .Hoogste stand is dan het beste inderdaad.

Maar een extra fan aan de voorkant kan zeker geen kwaad,hoe meer verse lucht hoe beter :) .Plus toch check even met de app van het moederbord hoe hoog de fans staan van de cpu ,qua rpm. Die bepalen ook voor groot deel,hoe koel deze blijft.
Nog 1 vraagje. Tijdens Black Desert online heb ik soms bij bepaalde game modes dat de GPU usage 96% is. Is dit goed? Betekend dat ie het maxime eruit haalt toch? Schrok van het percentage.. Vaak zit deze percentage tussen de 50-67%. En bij de 96% usage is de videokaart zo'n 65 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gpu gebruik mag juist zo hoog mogelijk zijn,dat is juist prima

65 graden is niks,ze mogen wel warmer worden,perfect zo dus

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2017 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 15:39
Om even, hopelijk, een einde te maken aan al je vragen.

Alles wat er gebeurd is compleet normaal, behalve dan de fout van Azerty.
Verwijder daarnaast de HDD cage zodat je GPU makkelijker verse airflow kan halen.
Die extra fan aan de voorkant? Meh, eigen keuze. Bekijk YouTube: Case Fans - How many should you have?
Hier kun je zien dat het toevoegen van een intake front fan maar 2C van de CPU en 2C van de GPU afhaalt. Of je daar 20€ aan wilt uitgeven is aan jou, ik zou het niet doen.

Verder is alles gewoon helemaal normaal in je PC.

Edit: Ik zou wel een klacht indienen bij Azerty. Op deze manier heb je toch vast staan dat er vanaf het begin al een probleem was vanuit hun assemblage.

[ Voor 11% gewijzigd door untflanked op 21-11-2017 23:32 ]

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

Pagina: 1