Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-08 14:25

basdej

OutSystems Consultant

Topicstarter
Hoi,

Ik heb eergisteren de nieuwe update van windows 10 geinstalleerd, en als ik mijn pc afsluit en er staan nog wat schermen open, ervaar ik het irritante feit dat bij het opstarten en inloggen van de pc de applicaties weer worden geopend, chrome met dezelfde tabbladen, eventueel word of outlook. Precies alles wat ik open had staan op dezelfde locatie op het scherm. Ik heb al op internet gezocht en daar wordt geadviseerd om windows af te sluiten door op alt+f4 te duwen en dan voor shutdown te kiezen. Maar ik wil dit gewoon uitschakelen zodat ik op de knop van mijn pc/via het startmenu gewoon voor afsluiten kan kiezen. 8)7

Bij de vorige build sloot alles gewoon af en na de restart stonden er geen programma's meer open (behalve de programma's die normaal vanzelf opstarten)

Iemand een setting of een registry key waaraan gesleuteld kan worden?

Groeten,

Basdej

[ Voor 9% gewijzigd door basdej op 17-11-2017 22:33 ]

Hoi.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KOICE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-07 11:23
Het lijkt er op dat het gedrag van de aan/uit knop staat ingesteld op slaapstand in plaats van afsluiten.

Dit kun je aanpassen in het energiebeheer van je configuratiescherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
:D

offtopic:
Wat koddig, dit! O+ Doet me een beetje denken aan de tiepmiep die gevraagd wordt om haar computer even hard uit te zetten met de aan-uitknop en dat ze dan de monitor uitdrukt. Om vervolgens de helpdeskmedewerker in verwarring achter te laten dat ze niet hoefde in te loggen. "Nee, alles staat weer precies zoals net". Dat waren tijden _/-\o_

[ Voor 86% gewijzigd door Room42 op 18-11-2017 00:00 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Topicstarter
KOICE schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 23:37:
Het lijkt er op dat het gedrag van de aan/uit knop staat ingesteld op slaapstand in plaats van afsluiten.

Dit kun je aanpassen in het energiebeheer van je configuratiescherm.
Dat is niet het geval. Mijn uitknop staat gewoon ingesteld op afsluiten. Als ik via het startmenu op afsluiten druk krijg ik hetzelfde resultaat. Het heeft gewoon altijd gewerkt tot na deze update.

Sterker nog, slaapstand en standby heb ik totaal uitgeschakeld voor mijn computer.

[ Voor 8% gewijzigd door basdej op 18-11-2017 00:00 ]

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Het schijnt een feature van de Windows 10 Fall Creators Update update te zijn:
http://www.winhelponline....grams-restart-windows-10/
One of the many small changes in Windows 10 Fall Creators Update is that the operating system can now automatically reopen programs that were running before shutdown or restart. If you shut down Windows 10 with some apps open, some of them are relaunched at next startup, which is undesirable; to put it fairly, it can be annoying for many. How to disable this feature?
Ik denk dat Microsoft richting het idee wilt dat het afsluiten een beetje ouderwets wordt. Ik ben het daar zelf erg mee eens, ik sluit mijn computer en laptop nooit af, altijd gewoon in stand-by. Dan kan ik door waar ik gebleven was. Enkel voor updates moet ik dus rebooten. De gemiddelde uptime is dus ~30 dagen. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Room42 op 18-11-2017 00:03 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoww
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:04
Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden, of is Microsoft wakker geworden en hebben ze hier zelf een oplossing voor gebouwd? Irriteer me hier mateloos aan, maar kan geen makkelijke oplossing vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Topicstarter
Ik heb zelf nog steeds geen oplossing...

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-07 15:03
Is niet aan te passen.

Wel een workaround mogelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-08 13:42
Wel raar dat ik daar dan geen last van heb.
Heb je fastboot wel uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Room42 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 00:00:
Het schijnt een feature van de Windows 10 Fall Creators Update update te zijn:
http://www.winhelponline....grams-restart-windows-10/

[...]

Ik denk dat Microsoft richting het idee wilt dat het afsluiten een beetje ouderwets wordt. Ik ben het daar zelf erg mee eens, ik sluit mijn computer en laptop nooit af, altijd gewoon in stand-by. Dan kan ik door waar ik gebleven was. Enkel voor updates moet ik dus rebooten. De gemiddelde uptime is dus ~30 dagen. :)
Ik ben het er dus niet mee eens. Tijd lang heb ik Hibernate aan gehad, vond ik best prettig, maar na een systeem met 16GB RAM te hebben had ik geen zin meer in een persistente RAM dump. Daarnaast had ik er ook last van dat ik dus een lange uptime had, wat niet altijd even prettig was.

Tenslotte heb je elke keer afsluiten dus een RAMdump die wordt uitgevoerd. Fijn als je schijf wat trager is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Stoelpoot schreef op woensdag 13 december 2017 @ 16:56:
[...]

Ik ben het er dus niet mee eens. Tijd lang heb ik Hibernate aan gehad, vond ik best prettig, maar na een systeem met 16GB RAM te hebben had ik geen zin meer in een persistente RAM dump. Daarnaast had ik er ook last van dat ik dus een lange uptime had, wat niet altijd even prettig was.

Tenslotte heb je elke keer afsluiten dus een RAMdump die wordt uitgevoerd. Fijn als je schijf wat trager is!
Ik doel meer op stand-by, als je systeem al zo nodig uit moet. ;)
Hibernate kan inderdaad tergend langzaam zijn, soms zelfs langzamer dan gewoon opstarten.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Stoelpoot schreef op woensdag 13 december 2017 @ 16:56:
[...] Fijn als je schijf wat trager is!
Dus je neemt 2 minuten extra opstart tijd voor lief, omdat een shutdown 30 seconden trager is?
Merkwaardige logica

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Topicstarter
Arjantje72 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 16:36:
Wel raar dat ik daar dan geen last van heb.
Heb je fastboot wel uitgezet?
Fastboot staat uit

Hoi.

Pagina: 1