AMD Processor upgraden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoekle
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19-08 18:34
Ik zou graag mijn AMD processor willen upgraden en dan is mijn vraag welke wordt aangeraden.

Mijn PC specs. PS: Het is een normale werkcomputer van 2004 ofzo.

Processor: AMD Phenom X4 9650 2.3GHz Am2+ socket
Motherboard: Narra5 (ik kan niet veel vinden erover)
Memory: 4GB DDR2 op 1800 MHz
Video Card: Zotac Geforce GTX 1050 Ti Mini 4GB
Verder zou ik niet weten wat ik zou moeten zeggen. Vraag maar als je nog iets nodig hebt.

Ik heb nog niet echt gekeken naar nieuwe processors dus zou graag weten welke er misschien in mijn systeem passen.
Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Volgens mij heb je nauwelijks upgrade opties zo, misschien dat je wat kan updaten voor 0.5% extra performance. Stop 300 euro aan onderdelen (CPU, mobo, RAM, SSD) en je hebt een stuk en stuk snellere PC. Pentium g4560 als basis is al zoveel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:45

nelizmastr

Goed wies kapot

De Narra5 is een HP/Compaq variant van de Asus M2N68-LA.

Dit spul is dusdanig oud dat je beter een andere set van moederbord processor en geheugen kan gaan kopen. Je zit al behoorlijk aan de max qua processor.

Kijk even hier: categorie: Upgradesets

Wat is je budget en wat wil je gaan doen?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoekle
Bedankt voor de reacties ik denk dat mijn budget niet zo hoog zit als een kind van 12 omdat al €150 in mijn video kaart zit, maar als ik een budget zet denk ik dat dat €270 is en ik denk eraan om mijn huis pc een beetje op te knappen met wat betere specs

[ Voor 18% gewijzigd door Spoekle op 18-11-2017 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Voor €250 heb je dit. Dat is een gigantische stap voorwaarts van wat je nu hebt. :)
-Veel snellere quadcore die betaalbaar is.
-8GB RAM omdat werkgeheugen zo belachelijk duur is op het moment, en dat blijft nog wel even zo.
-Opzettelijk een iets duurder moederbordje gepakt zodat je in de toekomst er nog probleemloos extra RAM bij kan zetten als de prijzen zijn gedaald.

Ik vraag me alleen wel af welke voeding je in je PC hebt zitten. Het is een Phenom I, dus de PC is uit 2007/2008, dus doe voeding zal onderhand ook heel oud zijn, en aan vervanging toe zijn.

Als laatste speelt ook mee dat een Windows 7 OEM licentie nog verbonden was aan je moederbord. Is het retail, dan zal het waarschijnlijk meteen werken. OEM en dan weet ik het eigenlijk niet. W10 is veel makkelijker omdat je dan een licentie hebt aan een account, maar dat zal duurder zijn.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 3 1200 Wraith Stealth koeler Boxed€ 100,95€ 100,95
1ASRock A320M Pro4€ 68,85€ 68,85
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 79,-€ 79,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 248,80

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoekle
DaniëlWW2 als ik het goed heb denk ik dat ik een 300 of 350w heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:45

nelizmastr

Goed wies kapot

En welk merk/type?

Verder sluit ik me bij DaniëlWW2 aan. Win7 is niet ondersteund op Ryzen, dus dat zal ook geüpgradet moeten worden. Dit is bij de Intel 7e en 8e generatie niet anders.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De vraag is alleen WAT voor een 350W voeding is het? Als het een of ander goedkoop merk is dan betwijfel ik of 't handig is om die weer te gebruiken. Daarbij, als die bak uit 2007 komt is 't spul 10 jaar oud. Dan lijkt het me zinnig sowieso eens goed te kijken naar de voeding of die nog wel genoeg stroom kan leveren op de juiste lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoekle
nelismastr ik kon zelf niet vinden welk merk ik heb dus ja, maar ik heb al een andere psu gevonden, een EVGA 430W het zelfde antwoord geld voor TERW_DAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
nelizmastr schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 11:49:
En welk merk/type?

Verder sluit ik me bij DaniëlWW2 aan. Win7 is niet ondersteund op Ryzen, dus dat zal ook geüpgradet moeten worden. Dit is bij de Intel 7e en 8e generatie niet anders.
Wat betreft MS update is er een tool genaamd Wufuc . Een slimmerik heeft uitgevonden hoe de CPU restrictie van MS kan worden omzeild en heeft daar een opensource oplossing voor gemaakt. Daar is al door verschrikkelijk veel mensen naar gekeken en tot op heden heeft niemand iets van malware kunnen vinden. Ik ontvang gewoon alle updates van MS op Windows 7 met Ryzen. Niet dat ik ze allemaal installeer want MS maakt er opzettelijk een puinhoop van , maar de beveiligingsupdates komen gewoon binnen. Mijn Windows 7 is gewoon, qua beveiliging, geheel up to date.
Installatie en onderhoud van Windows 7 op nieuwe hardware vergt wellicht iets meer denkwerk dan om te downgraden naar een spyware OS waarbij het ook nog de vraag is of alles wel blijft werken. De stroom van gebruikersgegevens naar de servers van MS lijkt in ieder geval altijd te werken ook al kunnen de gebruikers. zelf niets meer met hun pc als MS weer eens de zoveelste brakke update uitgerold heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoekle
DaniëlWW2 ik kom er net achter dat ik nog een DVD heb met win7 maar weet niet of ik die kan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move PMG -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoekle
dion_b oke ik zal deze topic afsluiten en dan een nieuwe starten bij de categorie ‘Componenten Aankoopadvies’👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Spoekle schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 22:37:
dion_b oke ik zal deze topic afsluiten en dan een nieuwe starten bij de categorie ‘Componenten Aankoopadvies’👍🏻
dion_b heeft dus net jouw topic verplaatst, sluiten en een nieuwe openen is dus niet nodig ;) (je kan overigens ook niet een topic sluiten)
Je kan proberen je huidige moederbord, cpu en geheugen ergens te slijten, misschien dat je daar nog iets voor kan krijgen (zal niet veel zijn, maar het is iets) om je budget nog wat te rekken etc.
Windows installeren is gelukkig vrij simpel, je hebt een 4GB (of grotere) USB stick nodig en de W10 download welke je van Microsoft.com kan downloaden, die tool stelt je USB stick dan goed in zodat het allemaal werkt, de DVD's kunnen de vuilnisbak/antiekwinkel in ;)
Maar dan nog heb je het probleem dat je huidige Windows 7 licentie waarschijnlijk niet over te zetten is naar een nieuwe pc (nieuw moederbord en cpu is praktisch een nieuwe pc) en je dus een nieuwe (W10) licentie zal moeten kopen, en dat brengt je budget een stuk lager...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoekle
Bedankt voor het idee om de oude specs te verkopen want ik heb nog de video kaart die ik voor mijn 1050 ti had en dat was een ATI Radeon HD 4350 512mb als het goed is
Pagina: 1