LED spots vervangen aangestuurd met Sylvania 48v driver

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenos
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-08 10:09
In een ruimte zitten ongeveer 30 ledspots in groepen van 3 á 4 spots per driver parallel aangesloten. Helaas zitten de spots er al ruim 7 jaar in en beginnen ze einde levensduur te komen (staan gem 14u per dag aan). De huidige spots zijn niet meer te verkrijgen.

In de ruimte worden verschillende ledspots aangestuurd dmv een driver van Sylvania (3036243). Er staat weinig info op de spots enkel max 700mA. De drivers staan ingesteld op 48V / 50W (laatste optie dmv dip-switches).

Als ik een groep met werkende spots op 100% schakel meet ik ongeveer 10 - 12v DC op de uitgang van de driver.

Simpelweg zou ik zeggen uitgang van de driver is 350mA of 700mA en dan pas je daar de spots op aan maar begrijp niet hoe ik die 48V / 50W moet zien in dit bovenstaande verhaal. Ook vind ik het raar dat de spots parallel aan elkaar zijn aangesloten. Dit zou in mijn optiek betekenen dat de spanning juist de constante is en niet de stroom. Ook vind ik het apart dat in de ene lichtgroep 3 en in de andere 4 spots zijn aangesloten. De spots zijn gelijk en de drivers ook.

De vraag is; spots met welke spec's moet ik aanschaffen om deze met de huidige driver en infrastructuur te laten werken?