Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:01
Afgelopen week begon mijn computer BSOD's te vertonen. Dit waren steeds verschillende meldingen, zoals kmode exception not handled, interrupt exception not handled, apc index mismatched, system service exception, system thread exception, irq not less or equal, en nog iets met watchdog.

In elk geval, dus een heel scala aan verschillende issues. Windows 10 in safe mode draait opzich wel, boot ik naar normale W10 dan komt er pas na een minuut of 2 een BSOD.

Wat ik toe nu toe heb gedaan:
Memtest 86, geen errors
Andere videokaart, zelfde probleem
NIeuwe SSD gepakt, zelfde probleem (ook als ik een clean install doe op de nieuwe disk, bsod during install)
BIOS update mobo (Asus Z170 Pro Gaming Aura)

Nog niet gedaan:
Andere voeding, ik twijfel heel erg of dat uberhaupt deze problemen kan veroorzaken.

Ik begin steeds meer te denken dat het mobo moet zijn, puur door de verschillende errors die ik krijg, maar misschien heeft iemand nog een goed idee wat ik kan testen voordat ik het mobo opstuur (ik heb helaas geen spare om te testen).

Op verzoek ook de setup:

Mobo: Asus Z170 Pro Gaming Aura
Voeding: Nexus RX 5300 (530W)
Video: MSI 1080 GTX Gaming X 8G
Mem: Kingston HyperX Fury 16 GB
Proc: Intel 6700K
SSD: Vertex 3 getest en Samsung Evo

[ Voor 12% gewijzigd door Freezerator op 17-11-2017 21:22 ]

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Misschien een gare driver? Toch zou ik de voeding zeker niet uitsluiten, welk merk en type?

• ericvanree
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 29-11 22:19
Zou je iets specifieker willen zijn in namen van je componenten zoals bijvoorbeeld je cpu?

• Freezerator
ToFast schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 21:15:
Misschien een gare driver? Toch zou ik de voeding zeker niet uitsluiten, welk merk en type?
Gare driver zou ik niet meer verwachten als ik een andere SSD erin stop die leeg is waar ik dan W10 op install?

Voeding is een Nexus RX 5300 (530W) om een 6700K met een 1080. Heeft probleemloos gedraaid afgelopen jaar.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Freezerator schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 21:18:
[...]

Gare driver zou ik niet meer verwachten als ik een andere SSD erin stop die leeg is waar ik dan W10 op install?

Voeding is een Nexus RX 5300 (530W) om een 6700K met een 1080. Heeft probleemloos gedraaid afgelopen jaar.
Heb je gelijk in ;). Die Nexus kan echt verdachte zijn, 2009-2010? Waarschijnlijk niet stabiele voltages meer. Die zal eerder de oorzaak van de BSOD's zijn dat het mobo verwacht ik.

[ Voor 7% gewijzigd door ToFast op 17-11-2017 21:22 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Draai eens LinX met geheugen op ALL en dan de eerste keer met 1 RAM module en de volgende keer met de andere module. Er kunnen problemen met het RAM geheugen zijn ook al geeft Memtest geen fouten. Sowieso is deze manier sneller om het geheugen te testen.

Edit: Verder staat die Vertex3 trouwens ook niet bepaald bekend als betrouwbaar. Dat die ondanks de test toch het probleem is zou mij niets verbazen.

[ Voor 23% gewijzigd door PilatuS op 17-11-2017 21:24 ]

• Freezerator
PilatuS schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 21:23:
Draai eens LinX met geheugen op ALL en dan de eerste keer met 1 RAM module en de volgende keer met de andere module. Er kunnen problemen met het RAM geheugen zijn ook al geeft Memtest geen fouten. Sowieso is deze manier sneller om het geheugen te testen.

Edit: Verder staat die Vertex3 trouwens ook niet bepaald bekend als betrouwbaar. Dat die ondanks de test toch het probleem is zou mij niets verbazen.
LinX lukt niet meer omdat systeem niet stabiel genoeg meer is om in safe mode te draaien. De vertex dacht ik zelf ook aan, dus vandaar een nieuwe EVO even gepakt om dat uit te sluiten.

Ik ga toch de voeding dan nog proberen, even kijken waar ik er eentje vandaan kan halen.

• PilatuS
  • Niet online
Freezerator schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 21:33:
[...]

LinX lukt niet meer omdat systeem niet stabiel genoeg meer is om in safe mode te draaien.
Probeer eens te booten met 1 van de 2 modules en als dat problemen geeft pak dan eens de andere module.

• Freezerator
PilatuS schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 21:35:
[...]

Probeer eens te booten met 1 van de 2 modules en als dat problemen geeft pak dan eens de andere module.
Ook al gedaan uiteraard :)

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:08

rdejongjr

Gnome

Welke foutcodes krijg je, kun je ze eventueel terug vinden in de logboeken?

Als het o.a. machine check exception is, probeer voor de gein eens een of meerdere cores uit te zetten in de bios, goede kans dat je cpu gaar is.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:05

sapphire

Die-hard pruts0r

Edit: Verkeerd topic :(

[ Voor 75% gewijzigd door sapphire op 18-11-2017 07:48 ]

Gabriël AM5

• PilatuS
  • Niet online
Dat beide modules defect zijn is natuurlijk zeer onwaarschijnlijk. Dan hou ik het toch op die Vertex3 voorlopig.

• Freezerator
Kleine update, andere voeding kunnen testen, maar helaas geen oplossing. Dat wordt moederbord eruit halen en opsturen :|
Pagina: 1