Afgelopen week begon mijn computer BSOD's te vertonen. Dit waren steeds verschillende meldingen, zoals kmode exception not handled, interrupt exception not handled, apc index mismatched, system service exception, system thread exception, irq not less or equal, en nog iets met watchdog.
In elk geval, dus een heel scala aan verschillende issues. Windows 10 in safe mode draait opzich wel, boot ik naar normale W10 dan komt er pas na een minuut of 2 een BSOD.
Wat ik toe nu toe heb gedaan:
Memtest 86, geen errors
Andere videokaart, zelfde probleem
NIeuwe SSD gepakt, zelfde probleem (ook als ik een clean install doe op de nieuwe disk, bsod during install)
BIOS update mobo (Asus Z170 Pro Gaming Aura)
Nog niet gedaan:
Andere voeding, ik twijfel heel erg of dat uberhaupt deze problemen kan veroorzaken.
Ik begin steeds meer te denken dat het mobo moet zijn, puur door de verschillende errors die ik krijg, maar misschien heeft iemand nog een goed idee wat ik kan testen voordat ik het mobo opstuur (ik heb helaas geen spare om te testen).
Op verzoek ook de setup:
Mobo: Asus Z170 Pro Gaming Aura
Voeding: Nexus RX 5300 (530W)
Video: MSI 1080 GTX Gaming X 8G
Mem: Kingston HyperX Fury 16 GB
Proc: Intel 6700K
SSD: Vertex 3 getest en Samsung Evo
In elk geval, dus een heel scala aan verschillende issues. Windows 10 in safe mode draait opzich wel, boot ik naar normale W10 dan komt er pas na een minuut of 2 een BSOD.
Wat ik toe nu toe heb gedaan:
Memtest 86, geen errors
Andere videokaart, zelfde probleem
NIeuwe SSD gepakt, zelfde probleem (ook als ik een clean install doe op de nieuwe disk, bsod during install)
BIOS update mobo (Asus Z170 Pro Gaming Aura)
Nog niet gedaan:
Andere voeding, ik twijfel heel erg of dat uberhaupt deze problemen kan veroorzaken.
Ik begin steeds meer te denken dat het mobo moet zijn, puur door de verschillende errors die ik krijg, maar misschien heeft iemand nog een goed idee wat ik kan testen voordat ik het mobo opstuur (ik heb helaas geen spare om te testen).
Op verzoek ook de setup:
Mobo: Asus Z170 Pro Gaming Aura
Voeding: Nexus RX 5300 (530W)
Video: MSI 1080 GTX Gaming X 8G
Mem: Kingston HyperX Fury 16 GB
Proc: Intel 6700K
SSD: Vertex 3 getest en Samsung Evo
[ Voor 12% gewijzigd door Freezerator op 17-11-2017 21:22 ]