Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08 21:26
Ik zoek een?
Soundbar of soundplate

Wat is je budget?
Prijs is enigszins ondergeschikt. Hieronder staan ook enkele opties. Voldoet een Soundbar voor €400, top. Maar is een bepaalde Soundplate van €650 een aanzienlijk betere optie dan is dat ook het overwegen waard.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De huiskamer te voorzien van fatsoenlijk geluid. Ik heb boven een office/game room, met een PC voor o.a.
gaming en een Xbox. Hier staat een hele mooie 5.1 set van Boston Acoustics met een Pioneer versterker. Helaas kan ik deze niet beneden in de huiskamer plaatsen. Onze tv kast past maar op 1 plek in de huiskamer en naast deze tv kast zijn 2 deuren, eentje naar de gang en eentje naar de gangkast. Er passen dus geen speakers naast de tv kast. De reden dat ik ook hier wil investeren: er staat een LG 55EG910V (OLED) tv en ook een PS4 Pro. Het is toch een heel stuk vetter om een film te kijken of te gamen op deze 55 inch OLED dan boven op een 32 inch tv ;)

Maar deze tv is net zo breed als de tv kast dus er kunnen ook geen boekenplank speakers oid naast de tv . Ophangen is eigenlijk ook geen optie (een zwakke achterwand en deze tv heeft een lichte curve waardoor ik ophangen ook niet ideaal vind), de tv staat dus op een voet. Erg vervelend allemaal, want wat is goed beeld zonder goed geluid. Toch zie ik dat er tegenwoordig niet hele hoge soundbars bestaan, waardoor ik hopelijk een goede soundbar kan vinden die het zicht niet blokkeert. Ik moet het nog even precies nameten, maar tussen de onderkant van de tv en het kastje zit ongeveer 4cm. Erg weinig dus. Een andere optie is een soundplate waar de tv met voet en al op moet kunnen staan, maar ik kon niet enorm veel opties vinden voor een dergelijke 55 inch tv met omvangrijke voet. Oh en indien er bij de soundbar een aparte subwoofer zit, dan zou het top zijn als deze draadloos is. --> Want er is dus geen ruimte vlak naast de tv kast om daar de subwoofer te plaatsen

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zag in eerste instantie hoop op een oplossing toen ik deze Sony HTCT800 tegenkwam.Een bijna platte soundbar die goede recensies kreeg. Daarnaast trok de CINEBASE STREAMING van Teufel mijn aandacht, aangezien deze tot 60 inch tv's zou moeten kunnen dragen en nu in de aanbieding is ivm Black Friday.

Hoor graag jullie gedachtes, suggesties en eventuele nog betere oplossingen!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Een soundplate of -bar is gewoon dure rommel, men is alleen vergeten om een rooie spuitbus te gebruiken. Zodat het net op een echte "my first sony" lijkt.

En ik ben niet alleen met deze mening:
Lip in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49"

Je zegt dat je best wilt investeren, doe jezelf dan vooral een plezier. En pak een paar vloerstaande luidsprekers, samen met een subwoofer en receiver.

Just my 2 cents...

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:07

-tom-562

Oliesjeik

Met een paar goede vloerstaanders/zuilen heb je niet eens perse een subwoofer nodig

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
-tom-562 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:02:
Met een paar goede vloerstaanders/zuilen heb je niet eens perse een subwoofer nodig
Zoals je zegt, goede vloerstaanders, ik heb er heel veel gehoord die zeker een sub nodig zouden hebben.
En, veel laag (bas) is nog heel wat anders dan mooi, strak laag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:03
Lip schreef op woensdag 22 november 2017 @ 23:17:
Een soundplate of -bar is gewoon dure rommel, men is alleen vergeten om een rooie spuitbus te gebruiken. Zodat het net op een echte "my first sony" lijkt.

Je zegt dat je best wilt investeren, doe jezelf dan vooral een plezier. En pak een paar vloerstaande luidsprekers, samen met een subwoofer en receiver.

Just my 2 cents...
Misschien heeft hij wel niet veel ruimte en wil gewoon iets beter geluid als wat er uit de tv komt, dan is een soundbar toch best handig?

Ik heb zelf een voorzetwand gemaakt waar de tv aan hangt en alle bekabeling, modem, router, accespoint enz er achter weggewerkt omdat het er nu mooi strak en netjes uitziet heb ik ook voor een soundbar gekozen (pricewatch: Samsung HW-K950) en het geluid is echt niet slechter als wat ik voorheen had met mijn receiver met speakers.

@Maartendc Ik zou gewoon even kijken wat er te krijgen is in je prijsklasse en dan rustig even wat reviews kijken op youtube en forums oid. om te kijken wat het best bij je past. :)

• Croqy
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-10 13:53
Lip schreef op woensdag 22 november 2017 @ 23:17:

Just my 2 cents...
Het oog wil ook wat... niet iedereen is fan van vloerstaande speakers. Ik vind ze er niet uit zien in ieder geval! En je moet er ook nog eens de ruimte voor hebben Ik heb nu 5 boekenplankspeakers zo veel mogelijk uit zicht, maar als de geluidskwaliteit te evenaren is met een soundbar dan ben ik om. En zo zijn er velen met mij.
Ik had vroeger een 5.1 setje van Altec, satellietjes. Kwam een in mijn oren geweldig geluid uit, dus er is wel degelijk een doelgroep waar een soundbar geschikt voor is. Die houden er alleen een andere mening op na dan jij ;)

• Finesse
  • Niet online
Croqy schreef op donderdag 23 november 2017 @ 19:04:
[...]
Het oog wil ook wat... niet iedereen is fan van vloerstaande speakers. Ik vind ze er niet uit zien in ieder geval!
Zijn zijn er nogtans in alle vormen en systemen.
Heb je ze allemaal gezien :N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Vloerstaande speakers zijn aftandse gedrochten die je woonkamer vervuilen. Er is geen interieurarchitect/ontwerper die die dingen toejuicht. Ze zijn voor audiofielen die daar flink in willen investeren en weinig geven om hun interieur (of geen smaak hebben).

Voor de "gewone" mens geeft een beetje goede soundbar prima geluid.

• Croqy
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-10 13:53
Finesse schreef op donderdag 23 november 2017 @ 19:18:
[...]

Zijn zijn er nogtans in alle vormen en systemen.
Heb je ze allemaal gezien :N
zijn er ook die je kan integreren in je muur? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2017 @ 19:33:
Vloerstaande speakers zijn aftandse gedrochten die je woonkamer vervuilen. Er is geen interieurarchitect/ontwerper die die dingen toejuicht. Ze zijn voor audiofielen die daar flink in willen investeren en weinig geven om hun interieur (of geen smaak hebben).
Of mannen die een vrouw hebben ... :P
Die mogen vanwege WAF zo geen mooie weergevers plaatsen.

[ Voor 5% gewijzigd door Finesse op 23-11-2017 20:22 ]

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:03

En ik probeerde het nog een beetje aardig te brengen. :D

• Finesse
  • Niet online
Mooie anekdote ... echt gebeurt.
Een man kreeg bezoek waaronder een paar dames.
Bij binnenkomst vielen de elektrostaten die hij had staan, overigens joekels van speakers, de dames meteen op.
De vrouwen vonden wat ze daar zagen staan absoluut prachtig.
Ze vroegen of dat kamerschermen waren of design radiatoren.
Toen duidelijk werd dat het luidsprekers waren, moest ze er niks meer van hebben.

Verwijderd

En ondertussen afvragen waarom vrouwen maar niet meer geïnteresseerd zijn na het eerste bezoek aan de man-cave woonkamer van de staande-speaker-man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08 21:26
Jongens, jongens rustig ;) Blijkbaar hebben de meesten mijn OP niet gelezen. Ik ben groot fan van vloerstaanders, hell ik heb dus boven een hele mooie audio set staan. Maar het grote probleem voor de woonkamer is dus: het past niet! Met geen mogelijkheid. Naast mijn tv kast (die al niet te groot is en wordt ingenomen door een 55 inch tv) zijn 2 deuren, waardoor ik geen speakers ernaast kan plaatsen. Een lage soundbar of soundplate is dus de enige oplossing, om toch enigszins fatsoenlijk geluid in de woonkamer te toveren. Het heeft niet mijn voorkeur en ik ben ook niet enorm bekend met soundbars/soundplates, vandaar mijn vraag mbt advies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:07

-tom-562

Oliesjeik

Ik zou gewoon lekker gaan luisteren in de winkel (en als je netjes bent, daar kopen).

Wat een onzin :') Ik kan ook een hele rant gaan houden over PVC vloeren, verschrikkelijk. Koop toch een echte houten vloer, welke weldenkende binnenhuisarchitect legt er nou een PVC vloer

[ Voor 4% gewijzigd door -tom-562 op 24-11-2017 09:52 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:51:
Ik zou gewoon lekker gaan luisteren in de winkel (en als je netjes bent, daar kopen).

[...]

Wat een onzin :') Ik kan ook een hele rant gaan houden over PVC vloeren, verschrikkelijk. Koop toch een echte houten vloer, welke weldenkende binnenhuisarchitect legt er nou een PVC vloer
Ik ken er een paar, wil je hun visitekaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Croqy schreef op donderdag 23 november 2017 @ 19:48:
[...]
zijn er ook die je kan integreren in je muur? ;)
Ja hoor, als je muren dik genoeg zijn vloerstaanders inmetselen. ;)
Pagina: 1