Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Build voor gaming in 4K

Pagina: 1
Acties:

• zaheer12a
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-01 01:55
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben van plan om voornamelijk te gaan gamen. League of Legends neemt veel tijd in beslag, maar om dat te spelen heb ik niet veel nodig :P. Daarnaast wil ik casual andere spellen spelen, zoals nu bijvoorbeeld Assassin's Creed Origins. Dit wil ik graag allemaal in 4K doen. De monitor heb ik al en ik heb ook een GTX 1070. Deze wil ik op termijn SLI gaan gebruiken.

Ik wil ook graag dat deze PC jaren mee zal gaan, eventueel met het vervangen van een paar componenten.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is ongeveer 1500 euro. Als het echt moet, ben ik bereid er meer voor neer te leggen, want ik wil echt een PC waarop ik in 4K alles kan doen en ook echt 4-5 jaar mee kan gaan.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
GTX 1070, Razer Blackwidow Chroma, Razer Naga Chroma, monitor (AOC AGON AG271UG)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Naast de standaard benodigdheden (CPU, moederbord, RAM voeding) wil ik een SSD van ong. 500 GB. Ik dacht aan een SSD van 1TB, maar gezien het feit dat ik een 250GB SSD heb en die eigenlijk wel voldoet, weet ik niet of 1TB echt nodig zal zijn. Ook wil ik een HDD met 8TB en degelijk RPM (heb een aantal archival HDDs gezien, maar volgens mij zijn die best langzaam).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben geen fan van AMD. Ik heb eigenlijk alleen maar problemen gehad toen ik AMD videokaarten had. Met nVidia daarentegen heb ik altijd positieve ervaringen. Ik heb nooit AMD processoren gehad en ik heb altijd meegekregen dat Intel in principe bijna altijd beter is bij gelijkwaardige modellen. Ik ben niet absoluut tegen AMD processoren (ik sta er eventueel open voor), maar mijn voorkeur gaat uit naar Intel.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik weet vrij weinig over energiegebruik en het heeft voor mij geen hoge prioriteit om een super zuinig systeem te hebben ofzo. Zolang het gemiddeld is vind ik het prima. Hetzelfde geldt voor geluid.

Ga je overklokken?
Ik wil het wel gaan doen, maar heb er momenteel weinig verstand van.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb alleen weinig verstand van het samenstellen van een PC. Aan de hand van allerlei reddit posts e.d. heb ik een build opgesteld, maar ik wil graag jullie help met een definitieve keuze voor componenten.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 379,50€ 379,50
1Asus ROG Strix Z370-H Gaming€ 185,95€ 185,95
1Microsoft Windows 10 Home (alle talen) 32/64bit, Retail€ 94,20€ 94,20
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13€ 172,95€ 172,95
1Corsair RM850x Zwart€ 130,99€ 130,99
1Samsung 850 EVO 500GB€ 155,-€ 155,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.118,59

[ Voor 35% gewijzigd door zaheer12a op 17-11-2017 20:52 . Reden: Pricewatch ]

• Maypole
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Je build is best ok, al kan je geheugen best iets sneller en de voeding een stuk kleiner. Windows koop je uiteraard in de pro variant.

SLI moet je niet willen, weinig games ondersteunen dat. Als je wilt upgraden dan zou je beter je 1070 kunnen verkopen en een nieuwe GPU kunnen kopen.

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:55
Ik zou persoonlijk snellere RAM geheugen kopen als je uiteindelijk wil gaan overklokken. Ik heb zelf ook een 4K build klaarstaan en ik heb dit geheugen erin staan. pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15

Voor je processor heb je ook nog een koeling nodig. Ik heb zelf gehoord dat mensen erg tevreden zijn over de Scythe Mugen 5 PCGH Edition. pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Qua voeding zou je eventueel nog een stapje terug kunnen gaan als je geen SLI zou nemen, naar 750 Watt bijvoorbeeld. pricewatch: Corsair RM750x Zwart. Misschien is het interessanter om je GTX 1070 te verkopen en eventueel voor een GTX 1080 Ti te gaan?

Koop je Samsung EVO 850 SSD nog dit jaar, dan krijg je Assassin's Creed Origins gratis (check de Samsung website voor meer informatie). Scheelt je toch weer 60 euro.

8TB+ aan schijfruimte... Wat ben je eigenlijk van plan om ermee te doen?

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Verwijderd

1070gtx gaat het te zwaar krijgen, voor zo'n build is en 4k reso is eigenlijk alleen een 1080ti(op dit moment dan) genoeg, ook een 1080gtx gaat het b.v moeilijk krijgen op 4k.

SLI schijnt nogal wat problemen te geven,met bepaalde games en in bepaalde games heb je er ook geen baat bij,door slechte scaling.Ik zou persoonlijk voor een enkele ,super snelle kaart gaan in dit geval.

Games wil je ook op een ssd hebben,tenminste als je er voordeel wilt hebben met games,dus een grotere ssd is geen overbodige luxe,op den duur dan.Of alle belangrijke games op de 256gb zetten

Een 8700k is nou niet bepaald een zuinige cpu,dus het stroom verbruik zal flink zijn,zekers met 2x 1070 of met een enkele 1080 ti b.v
Deze cpu heeft baat bij ram met een lage latencie

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2017 22:46 ]

• zaheer12a
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-01 01:55
SLI lijkt dus geen goed plan. Ik heb even gekeken naar de 1080 ti en die ziet er toch erg goed uit. Die zet ik dus zeker op het lijstje. Met een verkoop van de 1070 is die zeker te doen. Ik vraag me alleen af of er binnenkort nieuwe kaarten uitkomen die beter/goedkoper zullen zijn. Dat is wel belangrijk om rekening mee te houden vind ik.
RobinNL schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 22:33:
Ik zou persoonlijk snellere RAM geheugen kopen als je uiteindelijk wil gaan overklokken. Ik heb zelf ook een 4K build klaarstaan en ik heb dit geheugen erin staan. pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15

Voor je processor heb je ook nog een koeling nodig. Ik heb zelf gehoord dat mensen erg tevreden zijn over de Scythe Mugen 5 PCGH Edition. pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Qua voeding zou je eventueel nog een stapje terug kunnen gaan als je geen SLI zou nemen, naar 750 Watt bijvoorbeeld. pricewatch: Corsair RM750x Zwart. Misschien is het interessanter om je GTX 1070 te verkopen en eventueel voor een GTX 1080 Ti te gaan?

Koop je Samsung EVO 850 SSD nog dit jaar, dan krijg je Assassin's Creed Origins gratis (check de Samsung website voor meer informatie). Scheelt je toch weer 60 euro.

8TB+ aan schijfruimte... Wat ben je eigenlijk van plan om ermee te doen?
Staan allen genoteerd!

Helaas heb ik Assassin's Creed Origins al, dus helaas kan ik daar niet echt gebruik van maken. De 8TB is met name ivm alle 4K content en gedownloade games. Een film in 4K is al snel 30-40GB, plus ik heb al een paar honderd GB aan films op mijn HDD staan. Hetzelfde geldt voor mijn spellen. Mijn Steam bibliotheek is ook al een paar honderd GB (op het moment 664GB) en dit zal alleen maar meer worden in de toekomst.

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:55
Een nieuwe videokaart lijkt mogelijk in maart 2018 te worden aangekondigd. Dit zijn voor nu enkel geruchten. nieuws: Gerucht: Komende gpu-generatie Nvidia heet 'Ampere'

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:09
zaheer12a schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 23:13:
SLI lijkt dus geen goed plan. Ik heb even gekeken naar de 1080 ti en die ziet er toch erg goed uit. Die zet ik dus zeker op het lijstje. Met een verkoop van de 1070 is die zeker te doen. Ik vraag me alleen af of er binnenkort nieuwe kaarten uitkomen die beter/goedkoper zullen zijn. Dat is wel belangrijk om rekening mee te houden vind ik.

[...]

Staan allen genoteerd!

Helaas heb ik Assassin's Creed Origins al, dus helaas kan ik daar niet echt gebruik van maken. De 8TB is met name ivm alle 4K content en gedownloade games. Een film in 4K is al snel 30-40GB, plus ik heb al een paar honderd GB aan films op mijn HDD staan. Hetzelfde geldt voor mijn spellen. Mijn Steam bibliotheek is ook al een paar honderd GB (op het moment 664GB) en dit zal alleen maar meer worden in de toekomst.
Met een 1080 / 1080Ti kan je zeker wel even doorgaan!
Pagina: 1