Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Mijn zwager werkt via een uitzendbureau bij een bedrijf dat alle werknemers (in dezelfde functie) inhuurt via datzelfde uitzendbureau. In het contract staat dat de inlenersbeloning van toepassing is. Ook is de IBU CAO van toepassing. Verder staat in zijn contract dat hij recht heeft op toeslagen bij o.a. overwerk en onregelmatigheid etc. Dit is nooit uitgekeerd.
Die toeslag is op basis van de inlenersbeloning, maar aangezien er geen vast personeel in dezelfde functie(groep) bij het bedrijf waar hij uitgezonden is staat de hoogte van die toeslag dus nergens beschreven. Ook niet in de CAO bij de bijbehorende functiegroep. Bij wijze van spreken zou deze ook 0% kunnen zijn.

Waar heeft mijn zwager nu recht op bij onregelmatigheid en/of overwerk?

Beste antwoord (via barrymossel op 17-11-2017 21:35)

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

In bijlage V van deze Cao staat een keuzetabel beschreven, als je die kan volgen dan weet je welke beloning van toepassing is. Als je bij ABU beloning uitkomt, dan heb je ook recht op toeslagen inderdaad.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-09 14:00
Valt de klant onder een sector-CAO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online
t_captain schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 19:58:
Valt de klant onder een sector-CAO?
Goeie, ik heb geen idee. Waarom zouden ze onder een CAO vallen, want geen (uitvoerend) personeel? Doordat ze in een bepaalde branche vallen? In dezen catering, maar geen contract-catering. Eerder een traiteur dus, dus ik vermoed sowieso van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

http://files.flexnieuws.n...BU-2017-2019-01-11-17.pdf

Dit is de cao van ABU, vanaf artikel 19 gaat het over het salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online
Je kon aan mijn vraagstelling niet zien dat ik die allang gelezen heb? En dat in die artikelen niets staat wat uitsluitsel geeft over mijn vraag? ;) ;)

Maar toch bedankt :*)

[ Voor 7% gewijzigd door barrymossel op 17-11-2017 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-09 14:00
Ik denk dat ik de opdrachtgever snap: hij denkt door al zijn personeel in functiegroep X in te huren, te ontsnappen aan het principe van gelijk loon voor gelijk werk.

Maar het kan nog steeds dat dit bedrijf onder een CAO valt. En dan wordt “gelijke beloning” niet door de eigen werknemers bepaald maar door de functiegroep in de CAO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online
t_captain schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 20:43:
Ik denk dat ik de opdrachtgever snap: hij denkt door al zijn personeel in functiegroep X in te huren, te ontsnappen aan het principe van gelijk loon voor gelijk werk.

Maar het kan nog steeds dat dit bedrijf onder een CAO valt. En dan wordt “gelijke beloning” niet door de eigen werknemers bepaald maar door de functiegroep in de CAO.
Ik denk dat mijn zwager sowieso recht heeft op toeslag (dat staat immers ook in zijn contract), maar de vraag is hoeveel. Dat zou dus bepaald moeten worden op basis van redelijkheid en billijkheid. En dat moet je afdwingen via een rechter. En daar hebben we weinig zin in. Liever afbluffen met jurisprudentie of harde feiten. Maar ik ben bang dat we die niet gaan vinden. :-(

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

In bijlage V van deze Cao staat een keuzetabel beschreven, als je die kan volgen dan weet je welke beloning van toepassing is. Als je bij ABU beloning uitkomt, dan heb je ook recht op toeslagen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online
Speedy55 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 20:52:
Enorm bedankt!
Pagina: 1