• Yllnath
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 09:56
Ik zou graag binnenkort (zeer waarschijnlijk op black friday) een nieuw android toestel willen aanschaffen.

Ik heb momenteel een lumia 640 XL (sinds release eigenlijk) en daarvoor ook een windows phone gehad. Ik gebruik mijn telefoon niet zeer intensief, maar een paar uur per dag browsen, filmpjes kijken, muziek, etc lukt wel. En over het algemeen kom ik dan als nog uit met 1x in de 2 nachten telefoon aan de lader. Die windows phones zijn absurd zuinig.

Lang verhaal kort, Rabobank stopt ondersteuning en dat is de zoveelste gestaakte ondersteuning waardoor ik nu de switch wil maken. Voor mijn Windows phones altijd goedkope android telefoons in gebruik gehad, en daarmee haalde ik met de accu soms de avond niet eens.

Gebruik is vrij simpel:
- Bellen
- Whatsapp
- Mail
- Browsen / YouTube kijken
- Telebankieren
- Spotify
- Af en toe Candy Crush

Grootste eis is bij verre weg gewoon voldoende accu voor 1 volle dag beetje intensief gebruik.
Budget is tot 500 euro, met mijn wensen hoeft het geen vlaggenschip geweld te zijn.

Camera e.d. zijn allemaal niet noodzakelijke luxes. Vooral het no-nonsense karakter van Windows Phone sprak me altijd aan. Ik denk daarom uberhaupt naar een Android te nijgen die stock of in ieder geval zo min mogelijk aangekleed met toeters en bellen. Simpel en gebruiksvriendelijk, zeg maar.

Met een paar van de voorstellen zal ik dan op Black Friday kijken wat een leuke aanbieding heeft en daar zal ik dan ws voor gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Yllnath op 17-11-2017 19:13 ]

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
Nokia 5 of 6

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
Oneplus 5T ?

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:19
Zeker een aanrader! Zuinige chipset en een grote accu! Camera valt wel weer vies tegen maar dat is een trade off die je moet maken. Verder is het een wat mid-end toestelletje.

https://oneplus.net/nl/5t
De Oneplus 5T is ook een heel mooi toestel, die heeft net wat betere specs. Een mooi scherm, goede bouw kwaliteit, camera die zeker niet onder doet, Zuinige maar snelle Snapdragon 835 incombinatie met 8 of 6GB werk geheugen. Daarnaast zit er een 3500mAh accu in die in 30 minuten van helemaal leeg maar 60% geladen kan worden. Volgens de reviews en mensen die ik persoonlijk ken krijgen ze er ongeveer 5 uurtjes screen on time mee over ongeveer 12 uur. Daarnaast laadt hij heel rap op dus kom je net iets te kort? Druk hem aan de lader en je hebt er 20% bij in 7-10 minuten. Daarnaast geven de reviews ook een hele positieve feedback over de batterij duur. Daarnaast heb je gewoon de volle garantie die je bij elk toestel hebt en zal je behoorlijk wat software updates krijgen!
YouTube: Oneplus 5T vs Samsung Galaxy Note 8!

[ Voor 4% gewijzigd door Puddi Puddin op 19-11-2017 10:21 ]

• routier_lub
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-11 09:09
Xiaomi redmi note 4 global version. Grote accu, zuinige sd 625. Nadeel is dat er standaard geen Nederlands op zit. En goedkoop.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:28
Ik zou gaan voor de OnePlus 5T. Een betere ervaring ga je voor die prijs nergens vinden.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Yllnath je openingspost is al heel erg compleet, maar het is wel de bedoeling om zelf ook met wat opties te komen, zie ook: Welkom in Aankoopadvies Tablets en Telefoons.

Zou je die dus willen toevoegen?

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 11:57
Ik zou zeggen: Ga naar de Pricewatch, zet de filter accucapaciteit op >3000mAh en je komt een heel eind. De Lenovo P2 is een goede optie, maar is helaas al een jaar oud, waardoor je voor hetzelfde geld waarschijnlijk een betere telefoon kunt krijgen, die bovendien ook nog een jaar langer updates gaat ontvangen.

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:24

KrazyJay

Ik zou je de Xiaomi Mi A1 aanraden. Ik kom van een Lenovo P2 af, waarmee ik altijd heeft tevreden was wat betreft batterijduur, enkel de updates zijn ruk, en ik houd van afwisseling.Mijn schrik was dat de teruggang van 5100mAh naar 3100mAh problemen zou geven, maar ik ben nog geen enkele dag zonder batterij komen zitten. In het begin ben ik 1x op 15% uitgekomen omdat ik de nacht er voor mijn oplader was vergeten in te steken, maar verder eindig ik de dag met rond de 50% batterij over. Ondersteunt Nederlands, verkrijgbaar via Amazon.es (als je 2 jaar garantie wilt) of via Banggood met een lagere prijs. En Android One, dus veel en goede updates zijn te verwachten.

• Yllnath
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 09:56
Bedankt nog voor de extra tips. Rens, het probleem is dat effectief gebruiksduur van een accu niet een filterbaar statistiek is. De reactie van Puddi Puddin:
Volgens de reviews en mensen die ik persoonlijk ken krijgen ze er ongeveer 5 uurtjes screen on time mee over ongeveer 12 uur. Daarnaast laadt hij heel rap op dus kom je net iets te kort? Druk hem aan de lader en je hebt er 20% bij in 7-10 minuten.
was precies het type informatie wat ik hoopte te krijgen, bovendien had ik niet aan snellaad technieken gedacht. Als je 4 jaar niet meer actief over telefoons hoeft na te denken want je windows phones tuffen toch wel vrolijk door, dan loop je snel achter op nieuwe snufjes.

Zijn reactie i.c.m. KrazyJay geven me nu dus best een aardig beeld welke aanslag een high-end of midrange phone doet op accugebruik en hoeveel accu dus genoeg is. Wat mij betreft genoeg geleerd en kan ik zelfstandig wel de keuze maken voor nieuwe phone. Dus bedankt allen!
Pagina: 1