PC inelkaar zetten zonder ram modules..

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 632581

Topicstarter
Hallo allemaal,

Een collega van mij heeft een volledig nieuwe PC besteld via de pricewatch. Alles is aangekomen behalve de ram modules. Kan nog twee weeken duren volgens de leverancier. Maar hij wilt niet wachten met de installatie.

Zijn vraag aan mij was of het schadelijk is om alle componenten al te laten installeren zonder de ram modules?
Ik kon daar geen antwoord op geven vandaar dat ik het hier vraag aan de technicians. Hij doet hem pas natuurlijk echt aan wanneer de ram modules ook geinstalleerd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:02
Nee dat is niet schadelijk, maar ook niet echt zinvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-06 10:24
Nee, dat is niet schadelijk, zelfs niet als je hem aanzet. Je zult wel een error message krijgen van de bios.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-06 22:47

TommieW

Numa numa.

Wat is het doel? Tuurlijk kan je het gewoon in elkaar prikken, maar alsnog kan je niets met het systeem. Is het niet gewoon heel veel makkelijker om de order van de RAM modules te annuleren en modules te bestellen die wel leverbaar zijn?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Je kan er al aan beginnen, maar als je bijvoorbeeld een joekel van een CPU-koeler hebt die over de DIMM sloten hangt dan zou ik niet nu al beginnen met bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Wat S_Chief zegt... Als je daarna nog goed bij de RAM modules kan komen als alles in elkaar zit, gewoon doen.

Doel: Een PC goed in elkaar zetten kost behoorlijk wat tijd: kabelmanagement, connectoren, etc.
Als je dat al vantevoren doet, hoef je daarna alleen nog het geheugen erin prikken en gaan.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omega
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13-11-2024
BatmanNL schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 17:35:
Nee, dat is niet schadelijk, zelfs niet als je hem aanzet. Je zult wel een error message krijgen van de bios.
Zonder geheugen POST de PC niet eens. Als je een computer aan zet zonder geheugen gaat die gewoon aan maar er gebeurt niks, het scherm blijft zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-06 10:24
Omega schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 18:19:
[...]

Zonder geheugen POST de PC niet eens. Als je een computer aan zet zonder geheugen gaat die gewoon aan maar er gebeurt niks, het scherm blijft zwart.
Krijg je dan ook niet 2 kleine regeltjes te zien ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
BatmanNL schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 18:42:
[...]

Krijg je dan ook niet 2 kleine regeltjes te zien ofzo?
Nope, helemaal niets. Hooguit een paar piepjes die aangeven dat er geen RAM gevonden word.

Verder kan het inderdaad geen kwaad. Gewoon lekker gaan bouwen dus en de tijd nemen om alles netjes te maken :)

Edit: Ik zou het geheugen trouwens annuleren en ergens anders kopen. 2 weken willen wachten is natuurlijk prima, maar straks vertellen ze je na die 2 weken dat het nog eens 2 weken gaat duren of dat de levertijd onbekend is. Dan zit je 2 weken voor niets te wachten.

[ Voor 25% gewijzigd door PilatuS op 17-11-2017 18:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:30
Ik zou echt geen 2 weken wachten op een noodzakelijk onderdeel. Je kunt nu namelijk niets testen. Als na binnenkomst van het geheugen blijkt dat het moederbord het niet doet (ik noem maar wat), dan val je in de RMA-procedure. Kun je dadelijk een aantal weken wachten op vervanging daarvan.

Nu (dus binnen 2 weken) kun je alles zo omruilen, zonder gedoe. Al het spul valt dan onder de DOA-regeling (Dead On Arrival). En als ze moeilijk doen kun je er nog vanaf onder de wet "kopen op afstand".

Als je wacht, zorg dan dat je zwart op wit hebt dat je voor de volledige bestelling 2 weken hebt na binnenkomst geheugen.

[ Voor 27% gewijzigd door White Feather op 17-11-2017 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelloz
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-06 07:56
Ala je de boel al in elkaar zet, mis je het testmoment om buiten de case even alles aan moederbord te hangen en kijken of ie post/ alles herkent wordt in de bios ook. Veel makkelijker om dan nog even te checken of alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:08
GoT schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 18:14:
Wat S_Chief zegt... Als je daarna nog goed bij de RAM modules kan komen als alles in elkaar zit, gewoon doen.

Doel: Een PC goed in elkaar zetten kost behoorlijk wat tijd: kabelmanagement, connectoren, etc.
Als je dat al vantevoren doet, hoef je daarna alleen nog het geheugen erin prikken en gaan.
Maar je test ook eerst al je onderdelen op werken. Alvoren je alles in de kast propt. En dus is het dus zinloos zonder ram modules.

Ik zou eerder vragen/regelen met de shop dat ze een andere wel leverbare module sturen direct uit voorraad leverbaar. Tenzij hij echt specifiek dat ram heeft gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

loki504 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 08:26:
[...]
Maar je test ook eerst al je onderdelen op werken. Alvoren je alles in de kast propt. En dus is het dus zinloos zonder ram modules.
Je weet wat iedereen doet ?
Creepy.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 632581

Topicstarter
Klopt hij zou de ram modules 4 weken terug ontvangen maar nog steeds niks gehoord . Ging om 2 modules 16GB ram bij rendable. Hij heeft meerdere malen gebeld en ze geven elke week aan volgende week komt het enzv.. Nu wacht hij nog tot maandag anders toch maar switchen neem ik aan. En ik zal is gaan kijken of ik de ram modules nog kan installeren op het eind en/of het cpu koeler niet in de weg zal staan. Anders kan ik nu al beginnen met het build en de kabel management. Bedankt voor de info allemaal !

De koeler is overigens de standaard koeler van de Ryzen 5 1600.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 632581 op 18-11-2017 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:08
GoT schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 08:57:
[...]

Je weet wat iedereen doet ?
Creepy.
Net zoals jij weet dat iedereen er lang mee bezig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:06
White Feather schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 20:17:
Ik zou echt geen 2 weken wachten op een noodzakelijk onderdeel. Je kunt nu namelijk niets testen. Als na binnenkomst van het geheugen blijkt dat het moederbord het niet doet (ik noem maar wat), dan val je in de RMA-procedure. Kun je dadelijk een aantal weken wachten op vervanging daarvan.

Nu (dus binnen 2 weken) kun je alles zo omruilen, zonder gedoe. Al het spul valt dan onder de DOA-regeling (Dead On Arrival). En als ze moeilijk doen kun je er nog vanaf onder de wet "kopen op afstand".

Als je wacht, zorg dan dat je zwart op wit hebt dat je voor de volledige bestelling 2 weken hebt na binnenkomst geheugen.
Volgens mij klopt dat niet. Volgens mij gaat pas in als alles is geleverd. Maar ik kan de referentie zo snel niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:30
analogworm schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 12:25:
[...]

Volgens mij klopt dat niet. Volgens mij gaat pas in als alles is geleverd. Maar ik kan de referentie zo snel niet vinden.
Dat ligt er aan of ze het door de 2 tijdstippen als 1 of als 2 leveringen zien en dat in combinatie met hun algemene voorwaarden. Het is beter het zekere voor het onzekere te nemen.
Pagina: 1