Mijn vraag:
Ik heb recent mijn eigen pc gekocht en in elkaar gezet. Nu had ik het probleem dat mijn systeem niet wou opstarten wanneer ik de 2 geheugen modules in het moederbord had gedaan volgens de handleiding van het moederbord. Na wat zoeken had ik gevonden dat iemand met het zelfde probleem het wel was gelukt om 1 module in het 3e slot te plaatsen (in plaats van 1 in het tweede en 1 in het vierde). Dit heeft bij mij ook gewerkt en heb ik windows kunnen installeeren. Echter lukt het nu niet om de twee geheugen modules aan de praat te krijgen, zelfs met een nieuwe versie van de BIOS. Zouden jullie mij hiermee kunnen helpen?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
MSi PC Mate B350
AMD Ryzen 5 1600
G.skill TridentZ (2x 8GB 3000mhz)
Gainward Phoenix GTX 1060
Wat ik al geprobeerd heb:
- Beide modules testen in het 3e slot -> ze werken allebei
- 1e en 3e slot geprobeerd -> ezDebug leds geven rood licht bij ram & cpu
- 2e en 4e slot geprobeerd (zoals in de handleiding staat) -> ezDebug leds geven rood licht bij ram & cpu
- Updaten van Bios
Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen, alvast bedankt.
Ik heb recent mijn eigen pc gekocht en in elkaar gezet. Nu had ik het probleem dat mijn systeem niet wou opstarten wanneer ik de 2 geheugen modules in het moederbord had gedaan volgens de handleiding van het moederbord. Na wat zoeken had ik gevonden dat iemand met het zelfde probleem het wel was gelukt om 1 module in het 3e slot te plaatsen (in plaats van 1 in het tweede en 1 in het vierde). Dit heeft bij mij ook gewerkt en heb ik windows kunnen installeeren. Echter lukt het nu niet om de twee geheugen modules aan de praat te krijgen, zelfs met een nieuwe versie van de BIOS. Zouden jullie mij hiermee kunnen helpen?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
MSi PC Mate B350
AMD Ryzen 5 1600
G.skill TridentZ (2x 8GB 3000mhz)
Gainward Phoenix GTX 1060
Wat ik al geprobeerd heb:
- Beide modules testen in het 3e slot -> ze werken allebei
- 1e en 3e slot geprobeerd -> ezDebug leds geven rood licht bij ram & cpu
- 2e en 4e slot geprobeerd (zoals in de handleiding staat) -> ezDebug leds geven rood licht bij ram & cpu
- Updaten van Bios
Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen, alvast bedankt.