Hmmz nadat ik me Asus a7v geflasht heb van 1004d naar 1007, wil me computer niet in 1x opstarten. het scherm blijft op standby.. Als ik um weer uit en aan doe start ie wel op.. Me bios schijnt ook niet alles te onthouden want hij vergeet me core voltage instellingen
die moet ik dus steeds opnieuw instellen
Vaag, als je teruggaat naar de oude versie is het dan weer over?
Moet je bij deze A7V een jumper verzetten om te flashen? En staat deze goed?
Moet je bij deze A7V een jumper verzetten om te flashen? En staat deze goed?
Some people like cupcakes better, I for one care less for them.
Heb je wel schoon geflasht? CMOS gecleard?
Schoon flashen is awdflash.exe gebruiken met de opties /cc /cd /cp (clear cmos data, clear dmi data, clear pnp data), dus:
AWDFLASH.EXE BIOSFILE.BIN /PY /SN /CC /CD /CP
CMOS clearen is gewoon JP1 verzetten en minuutje later terugzetten terwijl je compu uitstaat (powerstekker eruit).
Schoon flashen is awdflash.exe gebruiken met de opties /cc /cd /cp (clear cmos data, clear dmi data, clear pnp data), dus:
AWDFLASH.EXE BIOSFILE.BIN /PY /SN /CC /CD /CP
CMOS clearen is gewoon JP1 verzetten en minuutje later terugzetten terwijl je compu uitstaat (powerstekker eruit).
edit:
Uitleg waarom dit moet: als je niet schoon flasht, dan worden oude instellingen behouden en deze komen niet altijd overeen met de eventuele nieuwe opties in de nieuwe BIOS.
Uitleg waarom dit moet: als je niet schoon flasht, dan worden oude instellingen behouden en deze komen niet altijd overeen met de eventuele nieuwe opties in de nieuwe BIOS.
movht die jumper er wel zijn omzetten asl hij er niet is weer zo opstarten om te gaan flashen en flash dan een eist oudere versie erover kijken wat hij dan gaat doen
Verwijderd
Ik kan het me niet voorstellen, maar euhmmmmm. Batterij leeg???
Gebruik je 'aflash' of ........
Ik heb er iig geen problemen mee nadat ik gefashed heb
Ik heb er iig geen problemen mee nadat ik gefashed heb
Verwijderd
Dit is wel erg vreemd. 1007 moet keurig werken. 1008b is pas een ramp. Het flashen van A7V moet je met iets geleidend op de 2 soldeer punten bij het cel batterijtje.
Uhm ik heb geflasht met AsusUpdate v3.28.03 uhm dat kan onder windows dan
hmm omdat bios me core voltage niet onthoud is het mischien makkelijker om het op me moederbord gewoon in te stellen met die dip switches of nie
Pagina: 1