Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Entry-level PC, mogelijks overkopen van broer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Onlangs afgestudeerd en begonnen met werken. Afgelopen 5 jaar omwille van studies en kot-leven met een laptop gewerkt en merk dat deze verouderd is om nog hedendaagse games te kunnen verwerken.

Mijn broer heeft onlangs onderstaande tweedehands kunnen overkopen zonder GPU, en heeft er dan nog een 970 GTX ingestoken die hij relatief goedkoop op de kop heeft kunnen tikken:

Core i5 3470
8GB DDR3 1600 - corsair vengeance lpx zwart (2x4GB)
Gigabyte H61M-D2H-USB3 (USB 3.0 poort achteraan, helaas geen header voor vooraan USB 3.0 in de kast)
Corsair 240GB ssd
Gtx 970 asus

Hij vraagt er een 400 euro voor. Nu, op zich lijkt het mij okee wat betreft prijs, zeker als een 'basis' om als pas-werkende eindelijk weer een desktop te hebben.

Wat denken jullie: deze PC is okee om mee te kunnen met de huidige requirements (high-ultra) voor PC-games? Wat zijn de grootste mankementen in deze setup? Naast games zal de computer enkel voor internet surfen en dergelijke gebruikt worden.

Is het nu al nodig is om al uit te kijken naar een CPU-upgrade (mogelijks bottleneck in huidig systeem?) met een nieuw moederbord erbij? Ik denk aan games zoals Battlefront 2, destiny 2, Assasin's creed: origins (deze laatste eerder of medium settings waarschijnlijk) op high-ultra spelen met mogelijks wat gelijktijdig streamen. In 1080p, heb geen 4K monitor om 4K te benutten.

Ik heb momenteel een budget van 600 euro om te gebruiken. Ben ik beter af met toch zelf een PC samen te stellen? Er is momenteel niet veel plaats voor extra budget aangezien ik probeer te sparen voor mijn eigen auto, en toch graag een desktop had.

Ter info: randapparatuur en dergelijke heb ik al.

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 21:51
Lijkt me voor 1080p gaming prima. Met een nieuw systeem ga je vast duurder uitkomen, want dan wil je ook minimaal een gtx1060 hebben en dat is ook rond de 270 euro voor de 6gb variant. Een 1050 lijkt me weer minder dan de. 970

http://gpu.userbenchmark....a-GTX-1060-6GB/2577vs3639

In jouw geval zou ik denk ik ook deze overnemen (f nog wat vande prijs af onderhandelen) en dan over een jaar of twee, als je budget wat groter is, naar weer nieuw kijken.

• LucaDeTweaker
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-04-2020
Je zou hem over kunnen proberen te kopen voor 350. Dan CPU overclocken of Een CPU upgrade uitvoeren plus geheugen en mobo wanneer het geld daarvoor beschikbaar is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:30:
Hoi,

Onlangs afgestudeerd en begonnen met werken. Afgelopen 5 jaar omwille van studies en kot-leven met een laptop gewerkt en merk dat deze verouderd is om nog hedendaagse games te kunnen verwerken.

Mijn broer heeft onlangs onderstaande tweedehands kunnen overkopen zonder GPU, en heeft er dan nog een 970 GTX ingestoken die hij relatief goedkoop op de kop heeft kunnen tikken:

Core i5 3470
8GB DDR3 1600 - corsair vengeance lpx zwart (2x4GB)
Gigabyte H61M-D2H-USB3 (USB 3.0 poort achteraan, helaas geen header voor vooraan USB 3.0 in de kast)
Corsair 240GB ssd
Gtx 970 asus

Hij vraagt er een 400 euro voor. Nu, op zich lijkt het mij okee wat betreft prijs, zeker als een 'basis' om als pas-werkende eindelijk weer een desktop te hebben.

Wat denken jullie: deze PC is okee om mee te kunnen met de huidige requirements (high-ultra) voor PC-games? Wat zijn de grootste mankementen in deze setup? Naast games zal de computer enkel voor internet surfen en dergelijke gebruikt worden.

Is het nu al nodig is om al uit te kijken naar een CPU-upgrade (mogelijks bottleneck in huidig systeem?) met een nieuw moederbord erbij? Ik denk aan games zoals Battlefront 2, destiny 2, Assasin's creed: origins (deze laatste eerder of medium settings waarschijnlijk) op high-ultra spelen met mogelijks wat gelijktijdig streamen. In 1080p, heb geen 4K monitor om 4K te benutten.

Ik heb momenteel een budget van 600 euro om te gebruiken. Ben ik beter af met toch zelf een PC samen te stellen? Er is momenteel niet veel plaats voor extra budget aangezien ik probeer te sparen voor mijn eigen auto, en toch graag een desktop had.

Ter info: randapparatuur en dergelijke heb ik al.
Ik zou er in elk geval geen 400 euro voor betalen,vind ik best veel geld voor dit systeem.

ik zou nog even doorsparen en toch echt een nieuwe kopen,zeker omdat je al een aardig bedrag zo gespaart hebt

Je komt sowieso geheugen te kort in dat systeem,cpu is toch al aan de zwakker kant en gaat te kort komen in toekomstige games.Voor nu nog ok,maar op de langere termijn,vind ik van niet

Verwijderd

Topicstarter
Merci voor de reacties!

Stof tot nadenken.. proberen de prijs nog naar beneden te halen en overwegen toch te kopen. Binnen een jaar wat upgrades overwegen maar voorlopig kan ik verder.

Verwijderd

Ook belangrijk om de prijs goed te bepalen: welke behuizing en welke voeding zitten er in het systeem? Als er één of andere China Plofvoeding of één die niet lang meer mee kan in zit moet je die natuurlijk ook nog vervangen.

• speuler
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-10 20:51
Misschien een totaal niet van toepassing zijnde reactie. Maar ik vind bij dit soort dingen altijd dat je het niet moet halen bij mensen waar je altijd door een deur moet.

Allemaal leuk en aardig dat het kan en 99 van de 100 keren gaat het goed. Helaas heb je bij die ene keer dat er iets wel snel kapot gaat zit je wel met een systeem van je broer, wie gaat er de verantwoordelijkheid dragen.

• jochem4207
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
speuler schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 18:09:
Misschien een totaal niet van toepassing zijnde reactie. Maar ik vind bij dit soort dingen altijd dat je het niet moet halen bij mensen waar je altijd door een deur moet.

Allemaal leuk en aardig dat het kan en 99 van de 100 keren gaat het goed. Helaas heb je bij die ene keer dat er iets wel snel kapot gaat zit je wel met een systeem van je broer, wie gaat er de verantwoordelijkheid dragen.
Hier ben ik het helemaal mee eens :)

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 09:15
Mwah, als mobo sterft zet je er 2e hands voor weinig zo een nieuwe in. Alleen als video kaart sterft is het een wat duurder grapje. Je spreekt toch af garantie tot de voordeur bijvoorbeeld. En anders wordt het uitvechten, net als vroeger waarschijnlijk ;) overkopen van schoonfamilie zou ik enger vinden. Maar directe familie kun je dat toch prima inschatten of dat los zou lopen in geval van defecten? Ik zou er nog 50 euro afpraten en hopelijk doet ie het nog een hele tijd goed :)

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

LucaDeTweaker schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 22:13:
Je zou hem over kunnen proberen te kopen voor 350. Dan CPU overclocken of Een CPU upgrade uitvoeren plus geheugen en mobo wanneer het geld daarvoor beschikbaar is.
een 3470 gaan overclocken op een H61 bord? succes 8)7
een Z77 bord is nauwelijks verkrijgbaar als je geen absurde bedragen voorgeschoteld wilt krijgen.

voor 400 euro koop je een leuke PC waar je echt een spelletje op kan spelen op FHD, en streamen moet tot op zeker hoogte ook nog wel gaan lukken.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• LucaDeTweaker
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-04-2020
NLBUURMAN schreef op zondag 19 november 2017 @ 12:31:
[...]

een 3470 gaan overclocken op een H61 bord? succes 8)7
een Z77 bord is nauwelijks verkrijgbaar als je geen absurde bedragen voorgeschoteld wilt krijgen.
Oh oeps, niet goed gekeken haha

• speuler
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-10 20:51
spokje schreef op zondag 19 november 2017 @ 10:32:
Mwah, als mobo sterft zet je er 2e hands voor weinig zo een nieuwe in. Alleen als video kaart sterft is het een wat duurder grapje. Je spreekt toch af garantie tot de voordeur bijvoorbeeld. En anders wordt het uitvechten, net als vroeger waarschijnlijk ;) overkopen van schoonfamilie zou ik enger vinden. Maar directe familie kun je dat toch prima inschatten of dat los zou lopen in geval van defecten? Ik zou er nog 50 euro afpraten en hopelijk doet ie het nog een hele tijd goed :)
Ik ga er natuurlijk ook uit dat het allemaal gewoon goed gaat komen. Ik zeg alleen dat je hier wel degelijk rekening mee moet houden. Altijd als er iets van familie gekocht wordt wat gebruikt is etc. Moet je gewoon goed afspreken hoe en wat als er iets kapot gaat. Als topicstarter het vertrouwd zou ik het gewoon doen mocht je er een goede prijs voor weet te krijgen. Uiteindelijk komt alles terug op het gevoel van ik heb een goede deal te pakken.

• sh1zzle
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-10-2019

sh1zzle

Casual gamer/ tweaker

Persoonlijk zou ik het ook voor 325 - 350 proberen. Overigens uit mijn ervaring zal je met dat systeem het meerendeel (goed geoptimaliseerde games vooral) op ~high @ ~60fps / 1080p kunnen spelen. Die GTX970 is een krachtpatser. Hoeveel videoram heeft die kaart trouwens?

Ryzen 5 2600x | 16gb ram @ 3000mhz | RX 580 8GB | Be Quiet Pure Power 10 500w

Pagina: 1