Gebruik van tool meten mbv goo.gl link

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:25

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Disclaimer: het is een beetje lastig inschatten waar mijn vraag hoort, dus verplaats maar indien nodig.

Ik heb een open source tool gemaakt voor het bekijken van een Progress database. Een beetje SQL Server Management / TOAD-achtige tool zeg maar. Nou zit er in mijn tool een check op nieuwe versies. Dat heb ik gedaan door een keer per dag een bestandje met het actuele versienummer te downloaden vanaf GitHub, waar de tool zelf ook gehost wordt. Ik vraag een tekstbestandje op uit de master branche van de tool zelf en vergelijk dat met het versienummer dat in de versie van de gebruiker zit.

Het opvragen gaat via een goo.gl link zodat ik kan zien hoeveel mensen gebruik maken van de tool zelf. En voordat jullie nu naar de schuur lopen voor pek en veren: ja, het is duidelijk gecommuniceerd naar de gebruikers (check de blog), het is vrij gemakkelijk uit te zetten, er wordt niets opgeslagen en uit is ook echt uit. Geen sneaky of achterbakse acties.

Maar als ik de goo.gl link bekijk (hier) met de statistieken kan ik alleen kiezen uit het aantal bezoekers van de actuele dag, week, maand of jaar. Ik kan niet zien hoeveel bezoekers er gisteren waren, of eergisteren of vorige week. En dat lijkt me nou juist handig, want zo kan ik zien of het aantal gebruikers af- of toeneemt.

Hoe kan ik dat doen? Ik heb al zitten zoeken in de help van google zelf, maar ik kom er niet uit. Moet ik een volwaardig Google Analytics account aanmaken (geen verstand van) of kan het makkelijker? Ik heb een aantal shorteners vergeleken toen ik dit implementeerde. Omdat het bij het opstarten van de tool wordt aangeroepen, moet het de boel niet onnodig ophouden, dus het moet wel snel zijn. En omdat het een hobbyproject is moet het eigenlijk ook zonder kosten.

Tips zijn welkom.

... en gaat over tot de orde van de dag