Intercom knop remote maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-10 23:25
Hi tweakers,

Ik heb voor mijn appartement de welbekende intercom in huis hangen. Nu wil ik graag de 'deur open' knop remote toegankelijk maken voor mezelf. Hierbij is de doelstelling een (web)app op de telefoon met een simpele 'open' knop. Die dan via mijn servertje thuis een signaal stuurt naar de intercom.
Nu ben ik redelijk bekend in het raspberry pi landschap met een klein beetje arduino spielerij maar qua pure hardware ben ik nog beginnende.
Qua web/security/apps zit mijn kennis wel weer goed dus dat stuk is al gedekt. :)

Ik weet dus nog niet zeker welke techniek ik nou op zoek ben. In het repertoire heb ik verschillende arduino'tjes, een thuisserver die op linux draait en een zigbee systeem in de vorm van Philips Hue.
Om op de knop te drukken hoef ik slechts twee punten te sluiten als ik het zo zie:
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5a0eeb8bd6ed9/5a0eeb8bcfb79-IMG_3801_copy.jpg

Voor zover ik lees heb ik 17v DC tot me beschikking bij de bestaande stroompunten. (Dit moet ik nog nameten) Idealiter bouw ik alles in de intercom.

Mijn huidige denkrichting is iets van een Zigbee (Hue bridge compatible?) switch in de intercom zetten die gebruik maakt van de beschikbare stroompunten.
Nu zijn mijn vragen:
- Op welke keywords moet ik zoeken voor zo'n switch die twee punten kan sluiten? Ik kan niet zo snel iets vinden.
- Is mijn denkrichting goed of kan dit makkelijker? Via 433Mhz of iets anders?
- Iemand ervaring? Beren op de weg? :p

Thanks alvast. :)

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je alleen de knop remote wilt maken, dan zou ik gewoon een relais aan de GPIO koppelen die de elektrische verbinding van die knop maakt. Dat kun je dan met een Pi, Arduino of ESP8266 (voor direct WiFi) aansturen.

[ Voor 14% gewijzigd door Room42 op 17-11-2017 15:08 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-10 23:25
Room42 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:07:
Als je alleen de knop remote wilt maken, dan zou ik gewoon een relais aan de GPIO koppelen die de elektrische verbinding van die knop maakt. Dat kun je dan met een Pi, Arduino of ESP8266 (voor direct WiFi) aansturen.
Ah thanks. Relais is wat ik zocht. Ik heb toevallig al een ESP8266 in huis en een kleine Arduino. Dit wordt denk ik de way-to-go dan. Alleen even precies de juiste punten even vinden zodat ik hopelijk niet op het druk systeem zelf hoef te solderen.

Met een step-down converter dan de Arduino voeden en alles hopelijk in het kastje weten te proppen. :p Ik hou deze richting even aan denk ik zo.

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dan zul je hier wel wat inspiratie op kunnen doen, denk ik :) Het grote ESP topic

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:03

MsG

Forumzwerver

Als je het liever wat meer geïntegreerd wil in plaats van zo'n bungelend printplaatje met weer een losse stroomconverter en een USB-adapter, is een sonoff wellicht wat voor je: https://www.banggood.com/...971.html?cur_warehouse=CN (geen aandelen)
Dit is een ESP-module die zelf rechtstreeks aan de 230 kan, dus die kan je gewoon aan een Nederlandse stekker schroeven. Wel zul je in jouw geval nog de 230 volt die ook op het relay loopt moeten doorbreken, zodat het relay enkel een circuit verbindt, maar niet de 230 volt hier op gooit.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn