welke zal ik nu kiezen???

Pagina: 1
Acties:

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:03
ik ben van plan een nieuw (half) systeem te gaan kopen, want het systeem dat ik nu heb :r
ik weet nog nie zeker welke ik wil gaan kopen.. (de prijs is niet zoveel verschillend)
dit zijn de 2 systeempjes waar ik mijn oog op heb laten vallen (auw :) )

systeem 1
- epox 8K7A+ (raid)
- T-bird 1,333 GHz
- 256 MB DDR geheugen

systeem 2
- epox 8KTA3+ of de MSI K7T-Turbo raid
- T-bird 1,333 GHz
- 256 MB 133 MHz Cas2 geheugen

bij systeem 2 weet ik dus ook nog nie zeker welke MoBo ik wil nemen... :( de epox is zeer stabiel, MSI weet ik nie

bdw nog iets.. volgens een vriend van mij is de T-bird 1,4 GHz een opgevokte 1,3... GHz klopt dat of is het gewoon jaloezie? >:) (zelf heeft ie net een 1,3 GHz)

dus laat het ff weten wat jullie ervan vinden, en welke systeem het beste is.. :) tuurlijk hebben zijn er mensen met verschillende meningen (gelukkig maar :) ) maar laat het gewoon ff weten... en probeer mij maar eens te overtuigen waarom ik nou net dat ene systeempje zou moeten kopen :)

de prijs is niet echt een probleem, zolang ik maar genoeg heb voor een gforce 3 >:)

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
deze is het snelste

systeem 1
- epox 8K7A+ (raid)
- T-bird 1,333 GHz
- 256 MB DDR geheugen

ik zou voor deze gaan DDR geheugen >:)

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Het bordje met DDR zou ik zelf kiezen.
Waarom?
Ietsjes sneller.

Trouwens Epox is de laatste tijd goed bezig.

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 12:41
DDR is inderdaad iets sneller.. Dus zou ik daarvoor gaan..

Over die epox bordjes.. Ik heb er helemaal geen ervaring mee dus. Kun je daar ook goed mee overclocken etc?? (of wil je gewoon standaard blijven draaien?)

En over die 1.4.. Als dat volgend die vriend een opgefokte 1.3 is, dan zou de 1.3 een opgefokte 1.2 zijn, en zo kun je helemaal terug gaan tot de eerste Tbird 800.. Onzin dus.. Het productieprocess is gewoon iedere keer beter geworden zodat er een hogere snelheid mogelijk is.. (de cores zijn inderdaad hetzelfde gebleven!) Maar AMD garandeerd gewoon dat die proc stabiel op 1.4GHz kan draaien binnen de specs dus daar is niks opgefokt aan!

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02 23:06

Zillion01

Obey your screen!

check ook maar ff de gigabyte 7dxr, dat is het meest complete 266 bord wat ik kon vinden en krijgt veel awards enzo

• Ankh
Op woensdag 11 juli 2001 08:50 schreef Twynn het volgende:
DDR is inderdaad iets sneller.. Dus zou ik daarvoor gaan..

Over die epox bordjes.. Ik heb er helemaal geen ervaring mee dus. Kun je daar ook goed mee overclocken etc?? (of wil je gewoon standaard blijven draaien?)

in het begin ff standaard draaien, daarna klein beetje OC'en als ik mijn waterkoeling heb

En over die 1.4.. Als dat volgend die vriend een opgefokte 1.3 is, dan zou de 1.3 een opgefokte 1.2 zijn, en zo kun je helemaal terug gaan tot de eerste Tbird 800.. Onzin dus.. Het productieprocess is gewoon iedere keer beter geworden zodat er een hogere snelheid mogelijk is.. (de cores zijn inderdaad hetzelfde gebleven!) Maar AMD garandeerd gewoon dat die proc stabiel op 1.4GHz kan draaien binnen de specs dus daar is niks opgefokt aan!

ja dat dacht ik dus ook, dan heeft het totaal geen zin om dat ding uit te brengen!!
ik had dus eerst al de DDR systeem in gedachten.. :o maar ik wist het nie zo zeker
het durrt nog 1 weekje ofzo (ouders moeten eerst ff terugkomen van vakantie.. :) )

ik zet het mooi in een bigtower.. (genoeg ruimte voor de waterkoeling) moet je voor DDR ook nog een beter voeding hebben?? (ik heb dus totaal geen verstand van..)

thnx alvast voor de antwoorden

Verwijderd

ik zou voor

systeem 1
- epox 8K7A+ (raid)
- T-bird 1,333 GHz
- 256 MB DDR geheugen

gaan is toch net ietsjes sneller en er is over tijdje geen anders gehuegen dan ddr enzo meer tekoop dus lijkt mij goede keuze , allen zou ik persoonlijk een asus/abit/msi bordje nemen niet dat epox zo slecht is heb er zelf ook een :)

• Ankh
Op woensdag 11 juli 2001 12:43 schreef SilverBolt het volgende:
allen zou ik persoonlijk een asus/abit/msi bordje nemen niet dat epox zo slecht is heb er zelf ook een :)
abit zeugt zeggen veel mensen ;( asus is wel goed alleen duur, msi daar zit ook nog een beetje.. (klein beetje maar .. :) )

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:30

Convoy

g44p

Zou zekers voor systeem 1 gaan, heb m zelf ook, en ben reuze tevreden, draait echt als een trein en heb geen klachten, als ik jou was zou ik wel voor 512MB DDR gaan, is net ff ietsjes lekkerder :9 :9

• Ankh
Op woensdag 11 juli 2001 13:08 schreef freekweb het volgende:
Zou zekers voor systeem 1 gaan, heb m zelf ook, en ben reuze tevreden, draait echt als een trein en heb geen klachten, als ik jou was zou ik wel voor 512MB DDR gaan, is net ff ietsjes lekkerder :9 :9
je hebt dus gewoon hetzelfde wat ik wilde kopen, zelfs dezelfde gforce 3 kaart (heb jij ook een deluxe?? :) )

wat zijn de temp die jij meet??

btw moet zal ik er ook een FOP38 op prakken?? of een andere ventilator? (het is maar voor een paar maanden.. daarna naar waterkoeling...) bij een zaak( computerplanet) hebben ze een zeer goede (zeggen ze) de thermaltake vulcona 2 ofzo is dat wat?

• Ankh
Op woensdag 11 juli 2001 13:08 schreef freekweb het volgende:
ik dacht trouwens eerst ff 256 en daarna nog 512 bij prakken lijkt mij ook zeer leuk (de prijzen zijn er ook naar :+ )

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check THG.

Zelf zou ik ook voor die Epox gaan.

• Ankh
ik weet het

er staat ook een link (test) bij tweakers.net waarbij de epox als het best uit de bus komt

• Ankh
raar trouwens dat toch iedereen voor het DDR zal kiezen...

terwijl het verschil in snelheid toch niet zoveel verschilt toch?? :9

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 06:58 schreef RaMMSTeiN het volgende:
raar trouwens dat toch iedereen voor het DDR zal kiezen...

terwijl het verschil in snelheid toch niet zoveel verschilt toch?? :9
Nee maar de prijs verschilt ook steeds minder, bovendien zit je met gewoon geheugen met de brakke VIA133(a) chipset en bij ddr kun je nog kiezen (let daar goed op).

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:30

Convoy

g44p

kan maar 1 ding zeggen, ben rete tevreden met het systeem wat ik nu heb, echt een racemonster ;)
Pagina: 1