2 pc's - 1 switch. Problemen met verbinding m.b.t. games

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mogelijk het verkeerde forum: Heeft zowel met network als games te maken.

Mijn vraag:

Ik en mijn huisgenoot zitten in dezelfde ruimte en hebben ieder onze Eigen pc. Beide pc's zijn apart met een ethernetkabel aangesloten op een switch. Deze switch staat inverbinding met het modem. (Dus kortgezegd is de verbinding: Modem -> Switch -> Slot 1 + Slot 2).

We kunnen beide prima op internet en samen gamen. Bij sommige spellen echter, gaat dit niet.
We probeerde eerder al samen Rainbow six siege te spelen, maar hierbij stond mijn huisgenoot zijn pc (Die op slot 2 van de switch zit) op een 'Strict NAT' binnen de game. Geen oplossing kunnen vinden op google.
Nu kwamen we vandaag hetzelfde problem tegen met Minecraft. Ik had een single player wereld gemaakt, deze opengezet tot de LAN verbinding, maar hij kon niet verbinden met mijn network/wereld.

Andere spellen zoals Rocket league, Battlefield en Payday 2 werken prima.

één ding wat mij tot nu toe is opgevallen is dat mijn huisgenoot op een zogeheten 'Particulier netwerk' zit in het netwerkcentrum, en niet op een thuisnetwerk. Ik denk dat dit ermee te maken heeft, maar weet niet hoe ik dit kan oplossen.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

PS: Hij heeft Windows 10 en ik heb Windows 7

MVG
Kristian

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2017 14:12 . Reden: (Spelfouten en toevoeging) ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:06

lier

MikroTik nerd

Ik verwacht dat UPnP aan staat en dat afhankelijk van wie als eerste verbindt die kan spelen. Is mogelijk weinig aan te doen, jullie zijn (vanuit het perspectief van de gameserver) hetzelfde publieke IP adres.

Je kan zelf een keuze maken van het type netwerk, afgezien van de firewall van Windows zit daar niet een heel groot verschil tussen.

Het niet kunnen verbinden met jouw wereld, probeert hij direct op jouw interne IP adres te verbinden?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdabom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:45
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 14:10:
Ik had een single player wereld gemaakt, deze opengezet tot de LAN verbinding, maar hij kon niet verbinden met mijn network/wereld.
Dit lijkt mij meer een firewall issue op jouw computer zelf. Minecraft zet zelf die poort namelijk niet open op je firewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:26

MsG

Forumzwerver

Hoe is de exacte opstelling? Want met alleen een modem kan je helemaal niet internetten op 2 apparaten. Bedoel je dus een modem met routerfunctie?

En staan beide PC's op op zijn minst particuliere netwerk? Als je hem op openbaar netwerk zet gaat Windows zichzelf redelijk op slot gooien tegenover andere computers in het netwerk, dus zorg dat dit in ieder geval níet op openbaar staat.

Welke interne IP-reeks hebben jullie beide PC's?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

lier schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 14:48:
Ik verwacht dat UPnP aan staat en dat afhankelijk van wie als eerste verbindt die kan spelen.
uPNP moet er juist voor zorgen dat dit wel goed gaat. Helaas is de implementatie hiervan bij een flink aantal modems/routers echt ontzettend slecht.

Toevallig paar weken geleden moeten testen met 2 Xbox'en in 1 netwerk. Een standaard AC68 snapt het niet; een Merlin-flashed doet het zonder issues/herconfiguratie.

Er is van @Verwijderd wel meer info nodig over wat voor modem het gaat. En of je inderdaad games lokaal kan spelen (dus niet verplicht verbonden naar internet).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Betreffende mijn setup: Het is inderdaad een modem/router combi. Deze staat onder in de meterkast. Vanuit de ingebouwde switch van de modem/router combi gaat er 1 kabel door de muur naar mijn kamer boven en komt uit in een muuraansluiting. Vanuit die aansluiting gaat er een ethernetkabel naar mijn switch waar de 2 pc's op staan aangesloten. (deze kabel ging voorheen direct in mijn pc)

Mijn Eigen pc kon ik inderdaad instellen betreffende het type network. Ik koos voor thuis. Mijn huisgenoot zijn laptop heft die keuze nooit gekregen toen de ethernetkabel daarop werd aangesloten en er stond bij 'particulier netwerk' zoals er bij mij thuisnetwerk staat.

En met betrekking tot de firewall: Ik had inderdaad ergens gelezen dat ik een poort moet open zetten. kan dit via windows of moet ik daarvoor inloggen op de router zelf?

Mijn IP settings:

IPv4-adres: 192.168.178.17
Subnetmasker: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.178.1

Huisgenoot zijn IP settings:

IPv4-adres: 192.168.178.42
Subnetmasker: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.178.1

Voor zover als ik weet klopt dit (met wat ik herinner van mijn ict niveau 3 opleiding xD)

van UPnP heb ik helaas geen verstand 8)7

- - - UPDATE - - -

zonder enige reden werkt minecraft blijkbaar soms wel en soms niet. Maar wanneer we dan uiteindeijk toch hebben kunnen verbinden met elkaars wereld lijkt het van korte duur te zijn. We verliezen de connectie vaak alweer binnen 2 minuten, en leidt vaak tot het vastlopen van het spel. Het probleem met het particulier netwerk en het probleem met Rainbow six siege blijft echter ook nog onopgelost.

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2017 22:13 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*Bump*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hoezo? Dat je eerdere vragen niet / volledig beantwoord, helpt niet echt qua oplossen van je issue.

Hoe connect elke machine naar Rainbow of Minecraft? Draai je intern een dedicated server of moet elke PC eerst naar internet?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Als ik op dit probleem rond Google, zie ik geregeld langskomen dat als oplossing wordt voorgesteld om in je router upnp eerst op disable te zetten.
Dan router herstart, dan upnp weer op enable te zetten en je router nog een keer te herstarten.
Probeer dit eerst eens. Kijk anders ook eens of een nieuwe firmware voor je router is.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Sommige spelletjes hebben een specifieke poort waar ze op willen luisteren en verder geen enkele andere. Dat houdt in dat je per WAN IP maar 1x dat specifieke spelletje multiplayer kan spelen. In andere gevallen is het inderdaad UPNP die het zou moeten regelen maar gewoon brak is.
Pagina: 1