Toon posts:

Excel Exercitie - Overlap in looptijden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een Excel-exercitie en die gaat als volgt.

PUK heeft een medewerker die werkzaam is op meerdere dezelfde projecten gedurende dezelfde looptijd of die start/eindigt gedurende eenzelfde project. Dat betekent dus dat er sprake is van overlap in datums. Vanwege administratieve rompslomp (zoals jullie wellicht kunnen lezen), heeft PUK het een en ander niet goed geadministreerd. Er zijn namelijk sprake van dubbels.

Hoe krijg deze dubbels eruit, zodat ik ze apart kan weergeven (rekening houdend met het voorgaande)?

Voorbeeld:
Een draaitabel laat zien dat een werknemer werkzaam is bij vier projecten, welke elkaar overlappen of elkaar opvolgen. Er is een project dat twee keer voorkomt bij deze werknemer. Daarbij is sprake van overlap. Ze lopen tegelijkertijd, alleen stopt de een wat eerder dan de ander.

Hoe krijg ik dit klaargespeeld in Excel?

Ik ben zeer erkentelijk voor uw wijsheid!

Relevante software en hardware die ik gebruik
Office 2007/2013.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nada.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 14:08:

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nada.
:? Welkom op Got trouwens maar de laatste weken lijkt er een enorm influx te zijn van vragen omtrent Excel in verschillende vormen en maten. Zit daar niets tussen wat jou enigszins kan helpen?

Daarnaast, maar mijn mening; als je je vraagstelling verkort en mogelijk voor jezelf in het Engels kan formuleren, kan je vaak via Google of Microsoft aanzienlijk meer resultaten krijgen dan in het Nederlands.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zed85
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-07-2021
Modbreak:Spam

[ Voor 88% gewijzigd door Lustucru op 03-12-2017 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zed85
  • Registratie: Oktober 2007