Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Thomascr9695
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-04-2022

Thomascr9695

Vape nation Vʌ

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Android telefoon

Wat is je budget?
300-350 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Foto's, apps, etc... Gewoon de standaard dingen

Hallo,

Ik wil een telefoon aanschaffen en ik vroeg me af welke het meeste waard is voor het geld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Huawei Mate 10 Lite Blauw€ 349,-€ 349,-
1Motorola Moto G5S Plus (4GB ram, dual sim) 32GB Grijs€ 289,-€ 289,-
1Nokia 6 3GB ram, 32GB opslag Zwart€ 228,69€ 228,69
1Samsung Galaxy A5 (2017) Zwart€ 296,79€ 296,79
1Xiaomi Mi A1 Zwart€ 258,-€ 258,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.421,48

Ik zat ook nog te denken aan deze:
https://www.banggood.com/...t&ID=224&cur_warehouse=HK

Heb momenteel een Iphone 4 en totaal geen verstand van telefoons (Ja ik loop hier flink op achter)

Met vriendelijke groet,

Thomas

[ Voor 64% gewijzigd door Thomascr9695 op 17-11-2017 13:57 ]

i5 4460 - 1060, COFFEE LAKE, HERE I COME

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Is het ook mogelijk om gewoon een PriceWatch-lijstje te posten of in ieder geval andere vatbare info? Klakkeloos op gyazo.com moeten klikken; komt bij mij een beetje over als spam/referral.

Gezien je eisen lijkt het me dat je met elke smartphone uit de voeten kan mits de prijs het toelaat. Ik zou wel adviseren om even goed te onderzoeken of de beoorde smartphone mogelijk een update naar Oreo gaat krijgen. Ben je in ieder geval bij qua security / performance de komende tijd.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Thomascr9695

Thomascr9695

Vape nation Vʌ

Topicstarter
MAX3400 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:52:
Is het ook mogelijk om gewoon een PriceWatch-lijstje te posten of in ieder geval andere vatbare info? Klakkeloos op gyazo.com moeten klikken; komt bij mij een beetje over als spam/referral.

Gezien je eisen lijkt het me dat je met elke smartphone uit de voeten kan mits de prijs het toelaat. Ik zou wel adviseren om even goed te onderzoeken of de beoorde smartphone mogelijk een update naar Oreo gaat krijgen. Ben je in ieder geval bij qua security / performance de komende tijd.
Aangepast ;)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Alternatieven:
#ProductPrijsSubtotaal
1HTC U11 Life, 3GB ram, 32GB opslag Zwart€ 332,75€ 332,75
1Motorola Moto X4 64GB Zwart€ 379,99€ 379,99
1ZTE Axon 7 4GB RAM / 64GB ROM Grijs€ 353,61€ 353,61
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.066,35

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03:36

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Je komt van een iPhone 4, dus dat is nogal een overgang naar een moderne Android telefoon. Ze zijn een stuk groter (degene die je noemt hebben een 5 tot 5.9" scherm, en zullen ongeveer 1,5 cm breder en 4cm hoger zijn dan je nu gewend bent (als voorbeeld even de Nokia 6 naast de iPhone 4 gezet).
Verder zit er ook nogal wat verschil in de toestellen:

De Huawei heeft een schil over Android gelegd die redelijk lijkt op die van iOS: geen app drawer maar alle icoontjes op het startscherm. Je kan wel zelf mappen maken of widgets toevoegen
De Motorola, Nokia en Xiaomi hebben een zo goed als kale Android experience, waarbij Xiaomi beloofd heeft zeer snel met updates te komen en Nokia en Motorola dat volgens mij ook van plan zijn
De Samsung heeft een nogal kleurrijke schil om Android heen gelegd waar je van moet houden. Hij heeft volgens mij als enige een AMOLED scherm, wat er anders uitziet dan een LCD.
De Redmi is een leuk goedkoop toestel die qua interface lijkt op de Huawei.

Ik zou voor mezelf nog de volgende dingen op een rij zetten:
- Hoe groot mag het toestel fysiek zijn (vergelijk eens een paar toestellen in een telefoonwinkel of MediaMarkt oid)
- Wil je een AMOLED scherm of LCD of maakt dat je niet uit?
- Welke resolutie wil je? Komend vanaf een iPhone 4 ben je misschien een lage resolutie gewend, maar omdat de toestellen nu veel groter zijn, levert bijvoorbeeld 720p op 5,5" niet zo'n scherp beeld op. 1080p op 5" is wel prima imho.
- Wil je een skin die lijkt op iOS of juist op een hele kale Android ervaring?
- Zijn voor alle apps die je gebruikt alternatieven op Android? Waarschijnlijk is dit wel het geval, maar ik zou het toch even nakijken voor de apps die je veel gebruikt.

als alternatief: waarom kijk je niet naar een (tweedehands) iPhone 6S of 7? Die zijn ook voor € 300-350 te krijgen als je een beetje rondkijkt. Dan heb je een ecosysteem dat je al gewend bent, maar dan in een iets groter en sneller jasje.

• Thomascr9695

Thomascr9695

Vape nation Vʌ

Topicstarter
gwystyl schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 14:24:
Je komt van een iPhone 4, dus dat is nogal een overgang naar een moderne Android telefoon. Ze zijn een stuk groter (degene die je noemt hebben een 5 tot 5.9" scherm, en zullen ongeveer 1,5 cm breder en 4cm hoger zijn dan je nu gewend bent (als voorbeeld even de Nokia 6 naast de iPhone 4 gezet).
Verder zit er ook nogal wat verschil in de toestellen:

De Huawei heeft een schil over Android gelegd die redelijk lijkt op die van iOS: geen app drawer maar alle icoontjes op het startscherm. Je kan wel zelf mappen maken of widgets toevoegen
De Motorola, Nokia en Xiaomi hebben een zo goed als kale Android experience, waarbij Xiaomi beloofd heeft zeer snel met updates te komen en Nokia en Motorola dat volgens mij ook van plan zijn
De Samsung heeft een nogal kleurrijke schil om Android heen gelegd waar je van moet houden. Hij heeft volgens mij als enige een AMOLED scherm, wat er anders uitziet dan een LCD.
De Redmi is een leuk goedkoop toestel die qua interface lijkt op de Huawei.

Ik zou voor mezelf nog de volgende dingen op een rij zetten:
- Hoe groot mag het toestel fysiek zijn (vergelijk eens een paar toestellen in een telefoonwinkel of MediaMarkt oid)
- Wil je een AMOLED scherm of LCD of maakt dat je niet uit?
- Welke resolutie wil je? Komend vanaf een iPhone 4 ben je misschien een lage resolutie gewend, maar omdat de toestellen nu veel groter zijn, levert bijvoorbeeld 720p op 5,5" niet zo'n scherp beeld op. 1080p op 5" is wel prima imho.
- Wil je een skin die lijkt op iOS of juist op een hele kale Android ervaring?
- Zijn voor alle apps die je gebruikt alternatieven op Android? Waarschijnlijk is dit wel het geval, maar ik zou het toch even nakijken voor de apps die je veel gebruikt.

als alternatief: waarom kijk je niet naar een (tweedehands) iPhone 6S of 7? Die zijn ook voor € 300-350 te krijgen als je een beetje rondkijkt. Dan heb je een ecosysteem dat je al gewend bent, maar dan in een iets groter en sneller jasje.
Hallo, bedankt voor uw reactie,

Eigenlijk maakt grote, resolutie, besturingssysteem weinig uit. Ik wil gewoon een goede bang for buck waar ik een paar jaartjes mee vooruit kan. Op dit moment heb ik geen apps op mijn Iphone 4 aangezien je voor de meeste IOS 10 nodig hebt. :9

Wat ik er misschien wel op wil doen is video's afspelen op YouTube. Dus goede kleuren, processor en resolutie is belangerijk. Ook een goede camera is altijd wel fijn. Voor de rest ga ik er niet op gamen etc. Gewoon de standaard dingetjes.

[ Voor 4% gewijzigd door Thomascr9695 op 17-11-2017 14:52 ]

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03:36

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Thomascr9695 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 14:50:
[...]

Hallo, bedankt voor uw reactie,

Eigenlijk maakt grote, resolutie, besturingssysteem weinig uit. Ik wil gewoon een goede bang for buck waar ik een paar jaartjes mee vooruit kan. Op dit moment heb ik geen apps op mijn Iphone 4 aangezien je voor de meeste IOS 10 nodig hebt. :9

Wat ik er misschien wel op wil doen is video's afspelen op YouTube. Dus goede kleuren, processor en resolutie is belangerijk. Ook een goede camera is altijd wel fijn. Voor de rest ga ik er niet op gamen etc. Gewoon de standaard dingetjes.
Tja, als je zo weinig specifiek bent, voldoet ongeveer elk toestel uit dit lijstje.... € 280 - 360, resolutie hoger dan 720p en Android 7 of 8 (nav de opmerking van @MAX3400, al heb ik natuurlijk niet van al die toestellen gecontroleerd of ze Android 8 krijgen als ze dat nog niet hebben).
Hoe specifieker je zoekt, hoe meer er afvallen: wil je bijvoorbeeld een home-knop, dan valt de Huawei Mate 10 lite af.
Wil je een vingerafdruksensor voor of achter? De keus voor de een of ander schrapt weer wat mogelijkheden.....

Als het echt niet uitmaakt, zou ik waarschijnlijk voor die Redmi 4X Global gaan die je in je eerste post linkt. Die zal ook al sneller zijn dan je iPhone 4, en al is het geen hoogvlieger, het laat je wel wennen aan een wat grotere (Android) telefoon. Gezien de prijs kan je dan over een jaar (of twee) makkelijk een nieuw toestel aanschaffen die meer aan de eisen voldoet die je dan misschien hebt....

• Thomascr9695

Thomascr9695

Vape nation Vʌ

Topicstarter
Ik heb denk ik gekozen voor deze telefoon:

pricewatch: Huawei Mate 10 Lite Zwart

Aangezien ik hem wel vet uit vind zien en er erg goeie reviews over zijn te vinden. Ik vroeg me nog wel af of 2160x1080 een probleem kan vormen aangezien een normaal scherm 1920x1080 is. Zou het dus betekenen dat YouTube video's zich afspelen met zwarte balken?

Pagina: 1