Toon posts:

Zal de wereld ooit ondergaan?

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er ook mensen die geloven dat het leven zomaar over kan zijn .. zo PATS BOEM :?

• geertb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-11-2025
Sja, ik denk dat het best kan. Hoe het zou kunnen gebeuren kan ik me zo niet echt bedenken maar ik denk dat het wel een keer over kan zijn

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Kwam er niet een asteroide deze kant uit die ons net wel/niet gaat raken?
Dan is het inderdaad pats boem.

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ja, als je in God gelooft, weet je dat er eens de 'jongste dag' zal komen, een dag dat er op de hele aarde mensen naar boven worden geroepen door God, die dan terugkomt op aarde.
Daar geloof ik in. Het kan zo afgelopen zijn op deze manier, vandaag of morgen nog!

Verwijderd

Voor hetzelfde geld smelt de ijskap, wordt het water in de zee minder zout zodat de zeestromingen zodanig veranderen dat we een nieuwe ijstijd krijgen. Dan ligt er een mooie ijskap op Amsterdam en mijn tuin is een toendra! Klinkt raar, maar dat zou wel eens kunnen gebeuren tussen nu en 100 jaar, volgens een artikeltje van Scientific American waar ik een korte speech over moest houden in het engels op school ;)

• NiPeng
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Op woensdag 11 juli 2001 09:18 schreef chromisX het volgende:
Voor hetzelfde geld smelt de ijskap, wordt het water in de zee minder zout zodat de zeestromingen zodanig veranderen dat we een nieuwe ijstijd krijgen. Dan ligt er een mooie ijskap op Amsterdam en mijn tuin is een toendra! Klinkt raar, maar dat zou wel eens kunnen gebeuren tussen nu en 100 jaar, volgens een artikeltje van Scientific American waar ik een korte speech over moest houden in het engels op school ;)
Grappige is dat dit proces al begonnen is.
En dat het in zeer korte tijd kan omslaan.
Maar ook al is er een ijstijd de "wereld" is er dan nog. Het lijkt mij sterk dat wij (mensen) dit niet zouden overleven.

• NiPeng
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Als de zon supernova (zeg ik dit goed?) gaat dan neemt deze de aarde mee. Maar tegen die tijd is de aarde al lang niet meer bewoonbaar voor ons door de toegenome hitte en straling.

Verwijderd

Men heeft ook voorspeld dat er binnenkort op de raarste plekken aardbevingen met wel 13 op de schaal van richter(of hoe je het ook schrijft) kunnen voorkomen. ik denk dat dit ook niet zo gunstig is voor het voortbestaan van de aarde. :9

Verwijderd

Nou, het is een feit dat de zon over x-miljoen jaar uitgeschenen is. Dat betekent dat er dan geen warmte meer is. Geen warmte = geen leven meer op aarde.

Ik meen dat het iets was van 5 miljoen jaar, dus dat duurt nog wel ff...

Verwijderd

supernova is dat.
De zon explodeert /implodeert dan??
dan neemt dan het hele zonnestelsel mee.
[

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:14
De zon is niet groot genoeg om een supernova te worden. Over ongeveer 5 miljard jaar zal de temperatuur hier wel zo hoog worden dat wij met zijn allen moeten gaan verhuizen (als we elkaar dan nog niet hebben uitgemoord). Over 10 miljard jaar wordt de zon een rode reus. In de miljard jaar daarna verandert ze in een witte dwerg. En dan wordt het héél koud hier...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

?...... :?

Verwijderd

Oude culturen (onder andere de maja's), hebben voorspeld dat in 2012 (dacht ik) de wereld ten onder zou gaan.
Ik zeg niet dat je die culturen nou moet geloven, maar ze konden dingen in die tijd die wij met die middelen nu niet kunnen. Dat zet je wel aan het denken...

Verwijderd

nee niet zomaar wij kunnen alles tot op de dag nauwkeurig voorspellen. Zo'n supernova zien wij al jaren, jaren van te voren aankomen

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Niet echt een w&l topic die voldoet aan de startpost eisen zoals beschreven in de policy.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.