Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Beste forumleden,ik heb een s6 edge 32gb. Mijn telefoon is de laatste tijd sloom geworden.Ik heb bij de opslag gekeken en daar staat 'syst gebruikte geheugen 24,3gb' . Weet er iemand of het normaal is dat het syteem zoveel geheugen in beslag?

...

Beste antwoord (via rens-br op 20-11-2017 10:21)

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-09 15:15
Lijkt me niet normaal. Maar het systeem gebruikt sowieso 9 GB

[ Voor 51% gewijzigd door iCore op 20-11-2017 12:04 ]

Don't let perfect be the enemy of good.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-09 15:15
Lijkt me niet normaal. Maar het systeem gebruikt sowieso 9 GB

[ Voor 51% gewijzigd door iCore op 20-11-2017 12:04 ]

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

traagheid gaat niet erg beinvloed worden door je systeemgeheugen maar hoe vol je ramgeheugen is.

Systeemgeheugen en hoe vol het is hangt er gewoon van af hoeveel apps, fotos, video's, whatever er op je telefoon staat.

met 8gb nog vrij geen reden tot zorgen. Verder zoeken naar de reden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 16:22
Misschien stome vraag heb je de telefoon al eens herstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties, de telefoon heb ik al herstart heeft niks geholpen hellaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Er is een verschil tussen RAM en "flash".

RAM is je werkgeheugen en daardoor kan een telefoon sloom voelen als je veel apps tegelijk open hebt staan. Flash, voor het opslaan van je foto's, kan "semi-officieel" zo vol staan als het maar kan zonder dat het invloed moet hebben op de snelheid.

Enige nuance; tijdelijke bestanden zoals van Chrome, worden ook op je flash opgeslagen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:04
Staan er specifieke apps erop? Vaak zijn dat de vertragende factoren. Dit kan je zien bij apparaat onderhoud hoeveel er continu verbruikt wordt. Daarnaast verbruikt samsung bij mijn S6 22,5 GB standaard als opslag.

[ Voor 19% gewijzigd door corporalnl op 17-11-2017 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee er staan geen specifieke apps op. Ik heb er alleen whatsapp op staan en nu.nl op dit moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zou het misschien kunnen helpen als ik een factory resset doe? of zou dat niks veranderen?

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 40% gewijzigd door rens-br op 20-11-2017 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-09 08:58

Qon

Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:02:
Zou het misschien kunnen helpen als ik een factory resset doe? of zou dat niks veranderen?
Dit is aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:40:
traagheid gaat niet erg beinvloed worden door je systeemgeheugen maar hoe vol je ramgeheugen is.

Systeemgeheugen en hoe vol het is hangt er gewoon van af hoeveel apps, fotos, video's, whatever er op je telefoon staat.

met 8gb nog vrij geen reden tot zorgen. Verder zoeken naar de reden!
Ik merk bij verschillende android apparaten, inclusief mijn (ex)s6 edge, dat het apparaat wel degelijk trager wordt als je opslag vol raakt. Nog niet als er 8 gig over is, maar bij 2 of minder merkte ik het wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb inmiddels op de telefoon een factory resset uitgevoerd. De toestel doet het weer super!
Pagina: 1