Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• BW1985
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 16-01 16:48
Hoi Medetweakers,

Vanwege batterij problemen met mijn nexus 6p en doordat google support mijn 1 jaar oude nexus 6p volledige aankoop bedrag terugstort van 699 euro wil ik nu een andere smartphone kopen.

Ik zoek een?
Smartphone opvolger voor mijn nexus 6p

Wat is je budget?
rond of onder de 700 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

Ik gebruik mijn smart vooral voor youtube ,reddit,mails en games met whatsapp en allo.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zat te denken aan een Samsung S8+dual sim of een Samsung note 8 of een One plus 5T of een Razerphone ?

Welke vragen heb je hier nog over?

Ik heb altijd rond de stock android gezeten maar ik heb dus nog geen ervaring met samsung OS dus daar heb ik dus ook vragen bij.
Is het echt zo erg aan bloatware dat het je ervaring op het toestel negatief beinvloed of kan je bijv gewoon nova launcer erop zetten en een andere skin eroverheen zetten ?
Heb op zich geen problemen om iets nieuws te proberen kwa OS.
Het zou wel super zijn als ik een hele dag met mijn batterij kan doen met intensive gebruik.
Water proof zou handig zijn maar niet doorslag gevend omdat mijn nexus 6p dat ook niet had.
Dual sim is ook een pre omdat ik een simkaart heb prive en van mijn werk.
Ik maak weinig foto`s dus camera is niet heel belangerijk.

De reden waarom ik ook naar de samsung aparaten kijk ookal is het geen stock android is omdat ik een korting kan krijgen op de S8+ Dual sim(662 Euro)en Note8 (737 Euro)

De razer phone en Oneplus 5T leek me leuk omdat de specs en prijs best wel goed zijn voor een smartphone voor die prijs(600 Euro)

Het kan zijn dat ik smartphones over het hoofd ziet die misschien ook wel goed zijn maar te weinig over weet.

Bedankt alvast voor het lezen en helpen :)

PS: is the LG G6 ook een goede vervanging ? zie weinig mensen met een LG G6 hier op de forums zitten

BW1985 wijzigde deze reactie 17-11-2017 15:01 (3%)
Reden: LG G6 toegevoegd

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 12:44
Oneplus 5T heeft de beste bang for buck en een goed oled scherm plus vrijwel stock Android en een bak geheugen wat heel erg helpt in de responsiveness. Met 6 inch is het even groot maar met een andere schermverhouding als je 6P.
Samsung is niet meer zo erg als voorheen al is er een eigen app store extra aanwezig die af en toe spontaan spul installeerd, en een stukje duurder. De Note 8 valt zeker buiten je budget, maar de S8(+) past er prima in. Note 8 heeft zelfde processor maar meer geheugen en performt beter dan de S8 daardoor. Als je de PEN van de Note 8 niet nodig hebt zou ik wil je Samsung eerder gaan voor de S8+ want die is bijna net zo groot maar wel 250 Euro goedkoper.

Als waterdicht niet nodig is en je het ook leuk vindt om emt je toestel wat te rommelen zou ik zeker de Oneplus nemen. Ik ben dit jaar van een Oneplus 3 naar een Note 8 overgestapt vanwege het pennetje, maar de Note 8 is wel oerdegelijk saai en dat zie je ook in het forum hier, in vergelijking zijn de Oneplus topics veel drukker, wordt er meer custom rom gedaan, etc.

• BW1985
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 16-01 16:48
Hoi Swhnld ,

Bedankt voor je input en advies.
De note 8 valt wel net buiten de prijs maar ook niet heel veel omdat ik er veel korting op kan krijgen (737 euro)
Denk je dat dit dan wel een goede keuze is ?of denk je dat de note 8 nog steeds overpriced is dan ?

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 12:44
Ik ben heel blij met mijn Note 8, dus als je het geld er voor over hebt kan ik het zeker aanraden. Je hebt wel een kleine leercurve met Touchwizz komende van Stock, maar het toestel is prachtig!

• tjaeuhm
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 26-09-2019
Hier is het nu ook tijd om de 6p te vervangen. Bij 45% acculading houdt hij er al mee op.
Ben er nog niet uit wat ik ga kiezen. Moet aan een paar dingen voldoen.

Goedkoop
Algeheel beter dan de 6p
Vervangbare batterij
Camera niet slechter dan de 6p
Minimaal 32gb
Sneller dan de 6p

De rest boeit me weinig. Ben klaar met dure meuk die maar 2 jaar mee gaat.

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 12:47

Pierre

Zucht

tjaeuhm schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 09:44:
Hier is het nu ook tijd om de 6p te vervangen. Bij 45% acculading houdt hij er al mee op.
Ben er nog niet uit wat ik ga kiezen. Moet aan een paar dingen voldoen.

Goedkoop
Algeheel beter dan de 6p
Vervangbare batterij
Camera niet slechter dan de 6p
Minimaal 32gb
Sneller dan de 6p

De rest boeit me weinig. Ben klaar met dure meuk die maar 2 jaar mee gaat.
Niks te doen, dus even een topic uit 2017 een schop te geven 8)7

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• tjaeuhm
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 26-09-2019
Pierre schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 09:47:
[...]

Niks te doen, dus even een topic uit 2017 een schop te geven 8)7
Nee.. Ik heb een oude telefoon.. vandaar een oud topic.. JIJ hebt niets te doen :)
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True