Server Case Rack 4U

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Booster49
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-12-2025
Ik zoek een?
4U Rack case voor een general purpose server

Wat is je budget?
Max 150 euro als dat reeel is.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zolang het degelijk spul is.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
e5 Xeon, 32GB RAM, 3x 3.5" HDD 2x 2.5" SSD, ATX moederbord & PSU formaat.

Ik zit te kijken naar dit product:
pricewatch: Inter-Tech IPC 4U-4129-N

Kan iemand mij vertellen of dit een goede keuze is, of dat ik beter voor iets anders kan gaan? Ik heb weinig ervaring met Rack cases en weet niet precies waar ik op moet letten.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Maximum mainboard: 305mm x 345mm (12" x 13.5")
Trouwens geen idee welke PSU je hebt maar op de site van Inter-Tech staan er maar 4 genoemd die passen waaronder pricewatch: Inter-Tech FSP500-70RGHBB1 & pricewatch: Inter-Tech FSP450-80EVMR (3x zo duur als de casing).

Ik denk, maar dat is mijn mening, dat je voor 150 Euro geen 4U gaat vinden incl (redundant) PSU en (voldoende) specifieke fans. Of je moet een oude rackmounted case van eBay ofzo vinden, eventuele hardware uitbouwen en je eigen spullen erin zetten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Heb je de hardware al? Indien niet zou ik gewoon een complete server van Dell, HP, IBM of andere grote OEM kopen. Vaak is een behuizing met fans, moederbord, remote management enz al goedkoper dan een losse rackcase.

• Booster49
MAX3400 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:13:
[...]

Trouwens geen idee welke PSU je hebt maar op de site van Inter-Tech staan er maar 4 genoemd die passen waaronder pricewatch: Inter-Tech FSP500-70RGHBB1 & pricewatch: Inter-Tech FSP450-80EVMR (3x zo duur als de casing).

Ik denk, maar dat is mijn mening, dat je voor 150 Euro geen 4U gaat vinden incl (redundant) PSU en (voldoende) specifieke fans. Of je moet een oude rackmounted case van eBay ofzo vinden, eventuele hardware uitbouwen en je eigen spullen erin zetten.
Ik wou er een enkele non-redundante PSU inzetten. Ik had gefiltert op PSU formfactor ATX in de pricewatch maar dat klopt niet dus?

• Booster49
Kaalus schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:17:
Heb je de hardware al? Indien niet zou ik gewoon een complete server van Dell, HP, IBM of andere grote OEM kopen. Vaak is een behuizing met fans, moederbord, remote management enz al goedkoper dan een losse rackcase.
Als ik bij bijv. Dell kijk voor een server met vergelijkbare specs kom ik een stuk duurder uit dan zelfbouw

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Booster49 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:19:
[...]

Ik wou er een enkele non-redundante PSU inzetten. Ik had gefiltert op PSU formfactor ATX in de pricewatch maar dat klopt niet dus?
Weet niet of het klopt. Je geeft niet heel veel info over wat je met de machine wil gaan doen noch wat de uptime moet zijn. Er zal een reden zijn dat Inter-Tech maar 4 PSU's op hun site heeft staan, ongeacht of deze wel/niet redundant zijn.

Neemt ook niet weg dat mijn vorige opmerking over moederbord-formaat ook niet beantwoord lijkt te zijn? Niet dat ik een vraag stelde maar allicht kan je er even aandacht aan besteden?

En ja, merkspul is duurder dan zelfbouw.

Hint: niet 2x achter elkaar posten; dan verlies ik vaak snel interesse in een topic

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Booster49 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:24:
[...]

Als ik bij bijv. Dell kijk voor een server met vergelijkbare specs kom ik een stuk duurder uit dan zelfbouw
Dat is vanwege de garantie op het geheel. Die heb je bij zelfbouw niet.
Dell/HP wisselen je geheugenmodules vrij snel om als ze defect raken. Met zelfbouw mag je er zelf achteraan en hopen dat hetzelfde geheugen nog te krijgen is.

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:07
Ga je de server in een eigen rack (thuis) hangen, of moet deze in een datacenter komen? Bij het eerste is dit op zich een prima oplossing: rack space betaal je niet echt meer/minder voor per U en als er wat mee is ben je er zo bij. Ga je hem echter in een datacenter ophangen dan wil je juist die redundante voeding, ilo control etc. en betaal je per U (en is een 1U server per maand een stuk goedkoper). Alternatief kun je dan ook kijken of een virtueel systeem misschien veel interessanter is.

Als dit een hobby project is zou ik zelfs aanraden om te kijken of er nog een case tweedehands te koop is

semi off-topic: Wat je met de server van plan?

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:57
Laatst ook een systeem samengesteld met deze specifieke kast, en daar pastte gewoon een Corsair HX1200 v2 in. Het is wel een vrij grote kast en het deurtje aan de voorkant is niet even makkelijk. Verder prima.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
4U kasten worden inderdaad eigenlijk alleen nog maar gebruikt voor systemen met 4 sockets of heel veel harddisks. Met de juiste koeler kun je jouw hardware waarschijnlijk ook wel in een 2U kast inbouwen.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik ben nu ook bezig om mijn thuislab in een rack te hangen. Maar er komt nog wel wat bij kijken:
  • 4U vereist want full-height insteekkaarten en ik wil de huidige ATX-voedingen hergebruiken. Dus let op: Specs van de kast moeten ATX of PS/2 (is hetzelfde) voedingen toelaten.
  • Niet alle kasten worden met rails geleverd. Die kunnen makkelijk nog eens 50-100 euro toevoegen.
Zelf heb ik voor Chieftec gekozen gewoon omdat ik goede ervaringen met hun towers heb en er weinig reviews van dit soort kasten te vinden zijn. Maar dan kom je al gauw op € 170 excl. rails en moet je zelf nog voor een voeding zorgen. De juiste rails waren ook nog eens 70 a 80 euro.

• Booster49
Allereerst bedankt voor alle reacties!
Kaalus schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:17:
Ik heb de hardware nog niet. Heb je een voorbeeld link ergens ik kan niets vinden met dezelfde specs wat ook maar in de buurt komt van de zelfbouwprijs?
MAX3400 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:26:
[...]

Neemt ook niet weg dat mijn vorige opmerking over moederbord-formaat ook niet beantwoord lijkt te zijn? Niet dat ik een vraag stelde maar allicht kan je er even aandacht aan besteden?
Ik wil een ATX bord. Deze heeft het volgende formaat:
ATX (12"x9.6", 305mm x 244mm)
Die zou dus gewoon in de case moeten passen lijkt mij?
Kaalus schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:27:
[...]

Dat is vanwege de garantie op het geheel. Die heb je bij zelfbouw niet.
Dell/HP wisselen je geheugenmodules vrij snel om als ze defect raken. Met zelfbouw mag je er zelf achteraan en hopen dat hetzelfde geheugen nog te krijgen is.
Dat snap ik, het is voor eigen zakelijk gebruik. Ik heb wel DDR4 en een voeding op de plank liggen terwijl een mogelijk garantieproces verloopt dus dat is niet zo'n issue.
downtime schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:45:
Ik ben nu ook bezig om mijn thuislab in een rack te hangen. Maar er komt nog wel wat bij kijken:
  • 4U vereist want full-height insteekkaarten en ik wil de huidige ATX-voedingen hergebruiken. Dus let op: Specs van de kast moeten ATX of PS/2 (is hetzelfde) voedingen toelaten.
  • Niet alle kasten worden met rails geleverd. Die kunnen makkelijk nog eens 50-100 euro toevoegen.
Zelf heb ik voor Chieftec gekozen gewoon omdat ik goede ervaringen met hun towers heb en er weinig reviews van dit soort kasten te vinden zijn. Maar dan kom je al gauw op € 170 excl. rails en moet je zelf nog voor een voeding zorgen. De juiste rails waren ook nog eens 70 a 80 euro.
Bedankt voor de tips!
Pagina: 1