Toon posts:

Zelf een DVD produceren en branden.

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hebben er mensen hier al ervaring met met zelf maken en branden van DVD's? En dan niet als backup ofzo maar echt met een (bedienings) menu en digitale video.
M'n werkgever heeft nl een DVDrom brander gekocht en ik vraag me af wat dat mij voor mogelijkheden geeft. Heb ik daar eigenlijk wel wat aan? en zo ja, wat voor programma's heb ik nodig?

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

foei!

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 11 juli 2001 02:27 schreef GambitRS het volgende:
foei!
:?
Verklaar je nader...

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03 16:29

Flexx

This side up

Hoezo foei ? Is toch een normale vraag.

Als jou baas zijn thuis videotjes op DVD wil opslaan met menu zal hij een speciaal progie moeten gebruiken. misschien moet je naar een videobewerkings programa zoeken

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hier is IMHO niets foei aan hoor! Juist complimenten voor dit topic! Weer eens wat leuks/nieuws!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:21
Er zijn lege DVD's die iets van 9.x GB kunnen bevatten, waarop dus een DVD film zou kunnen. Echter zijn de prijzen rond de 60,= dus dat is duurder dan en film op DVD kopen in de winkel.

Uiteraard zullen die prijzen in de toekomst zakken en dan is het erg interessant. Een DVD kun je natuurlijk niet zo maar copieen maar er zal dezelfde procedure moeten worden aangehouden als bij DivX (van een DVD)

Maar jouw vraag spitst zich meer toe op de productie van een eigen DVD neem ik aan. Dat is ook heel goed mogelijk als je maar over genoeg content beschikt om je DVD mee te vullen (er zijn o.a. ook 3.x GB DVD's). Er zijn genoeg author programma's waarmee het mogelijk is om een DVD in elkaar te draaien. Zowel als standalone of als plugin.

[edit]
ff url gezocht zodat het niet lijkt dat ik loop te blaten :)

http://www.ulead.com/dvd/runme.htm - Easy DVD Authoring

Als je een beetje thuis bent in het maken van interactive CD's ofzo dan kun je het beste nu al beginnen met experimenteren van het maken van DVD's. Als een DVD echt common good wordt dan stapt elke media bedrijf erin, terwijl jij tegen die tijd dan al een voorsprong qua kennis en ervaring hebt opgebouwd. De grote jongens zijn er al een tijdje mee bezig:

http://www.valkieser.com/media/solutions.html

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 11 juli 2001 02:36 schreef JvS het volgende:
Hier is IMHO niets foei aan hoor! Juist complimenten voor dit topic! Weer eens wat leuks/nieuws!
Dank je! :)
Ik werk bij de OUNL en op dit moment maken we alle lesprogramma's die video bevatten op CDrom. Interactieve stages voor studenten ed. Leuk, maar de kwaliteit is natuurlijk niet echt goed. Vandaar dat we met het oog op de toekomst alvast wat testjes met DVD willen doen. Studenten zouden dan thuis op hun tv een college kunnen volgen en eventueel enkele (standaard) vragen kunnen stellen.
Als we uiteindelijk echt DVD zouden gaan gebruiken huren natuurlijk een bedrijf in dat er echt verstand van heeft, maar de eerste testjes doen we zelf, vandaar dat ik benieuwd ben hoe dat nu werkt en welke programma's je zoal nodig hebt.

The Source: Thanks! dat is de info die ik zocht! :)

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-01 14:11
Ik las ook net dat de nieuwe versie van roxio toast ook dvd's kan branden, dus ik zou zeggen check dat even.
succes...

* Horus wil ook wel zo'n brander, als de lege dvd's ook eens goedkoper werden.

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08-2025
Ik w8 nog even tot Philips zijn brander eind dit jaar iutbrengt, dat is nog steeds de doelstelling meen ik. Dan wordt het interessanter, en als de andere merken volgen wordt het ongetwijfeld goedkoper.
Ik heb de test van de Philips al gelezen een tijd terug en die komt er zeer goed uit! :)

Ennuh... Oh ja:
foei!
|:(

.... Ik weet het ook niet

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08-2025
foei!
Hij is een newbie trouwens... geen probleem (tenzij ie zulke dingen blijft zeggen :P), maar wel een drukke met 16 posts / dag, nog nooit zo'n rennende newbie gezien... ;) :)

.... Ik weet het ook niet

Pagina: 1