Toon posts:

Help AGP en Asus P5A werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een nieuw moederboard gekocht (ASUS P5A) met een AMD k6-2 500. Dit bord ondersteund volgens de technische specificaties AGP video kaarten. Echter na het installeren van de drivers voor de AGP videokaart (Voodoo 3 2000) start Windows in eerste instantie goed op. Op een gegeven moment wordt mijn monitor in een soort standby stand geschakeld. In dat geval beginnen de lampjes een voor een te knipperen. Dit knipperen van de lampjes gaat nu echter veel sneller dan bij een normale standby stand.

Heeft iemand al eens eerder deze problemen gehad? Ik weet niet waar het in kan zitten. Ik heb alles al geprobeerd in de bios-instellingen. Ik heb trouwens de laatste bios upgrade.

Wie kan mij verder helpen?
Of kan ik mijn kaart beter ruilen voor een ASUS v3800. Kost ongeveer hetzelfde en is misschien iets meer compatible met het moederbord.

Help

Verwijderd

Laaste versie is 1007.a, probeer die vorige eens, 1007. Ik heb gehoord dat die iets stabieler kunnen zijn.

Verwijderd

had precies hetzelfde probleem als jij!

Bij mij was het probleem dat ik geen agp driver had,ff gedownload en geinstalld en sinds dien werkt het allemaal als een trein!

De agp kaart die ik gebruik is de asus v3800

Verwijderd

Topicstarter
Er gebeurt nog steeds niets. Ik heb de bijgeleverde Ali AGP drivers geladen en zelfs de nieuwste versie van internet gehaald, maar het probleem is nog steeds niet opgelost. Zodra windows op het punt aankomt dat de kaart geactiveerd wordt, wordt mijn monitor standby gezet. Ik heb ook de nieuwste drivers van 3dfx opgehaald en geinstalleerd, maar dit had ook geen enkel effect.

Ik ga nu alleen nog proberen om de oudere bios versie te gebruiken. Misschien dat dit werkt. En anders ga ik maandag maar weer terug naar de winkel. Kijken of zij iets weten, of anders een andere kaart. Hoe goed werkt de Asus 3800. Want die wilde ik eigenlijk in eerste instantie hebben maar die was helaas uitverkocht?

Verwijderd

Zet je APM eens uit in de BIOS, dat kan ook helpen.

• BreeeZe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 19:11

BreeeZe

Devt

Ik heb zelf ook een Asus P5A met een Asus v3800 werkt prima best een aardige frame rate ,okey niks vergeleken met de Pc die ik op m'n werk gebruik, Asus K7M met Athlon500 en asus v6600Dlx, maar dat ter zijde..

Heb je al geprobeert AGP-bus turbo mode in je bios uit te zetten ? die gaf namenlijk bij mij problemen met m'n video kaart, lock-ups enzo. het fijne van een 3dfx kaartje is natuurlijk glide en games onder glide zijn een stuk sneller als een v3800 onder direct3D. 32bits kleuren trekt een k6-2 toch niet echt lekker (bij mij dan 450mhz)

GoodLuck
..BreeeZe..

Verwijderd

Topicstarter
APM, advanced power management ?????
Ik heb alle mogelijke probleem veroorzakende dingen op disabled gezet (Palette snoop, Video Bios Cache, Video Bios shadowed, AGP Turbo, L2 cache) Ik heb ook de alle power management op disabled gezet maar nog steeds niets.

Ik heb er nu echter een groter probleem bij. Ik heb de bios geupdate van de 1007a naar de iets stabielere 1007. Bij het opstarten van mijn computer krijg ik nu de melding: Unable to write to ESCD, dit is de ACPI extended system configuration data. Het gevolg hiervan is dat als ik nu aflash opstart hij mijn flash geheugen niet herkent en neerzet unknown, mijn flash geheugen is nu niet meer te upgraden. Ik kan dus niet de nieuwste versie 1007a meer terugzetten. Hoe kan dit nou weer? En wat kan ik hier nu weer aan doen?

Verwijderd

Ik ken die melding alleen van m'n ouwe intel bordje
Had je een jumper voor 'boot block write protection'
Staat misschien in de BIOS?

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 10:53
Wat voor monitor heb je geinstalleerd? Probeer een standaard monitor te installeren. Neem niet de tnt2 die is MINDER (veel) compatible met een asus p5a. De voodoo3 is veel beter (ik had ook eerst een tnt2 en nu een voodoo3 op m'n asus p5a, veel minder gezeik). Zet alle soorten energy saving dingen voor je monitor uit.
Over die bios.......... ben bang dat die kaduuk is........ Overigens moet je de laatste beta bios update installeren. Das 1009, kan je vinden bij beta downloads op asus. Maar eerst moet je bios chip gemaakt worden......... ik zou het niet weten maar ben bang dat ie kaduuk is.

Verwijderd

Topicstarter
Nee de Bios is niet kaduuk want voor de rest werkt alles nog. Er zit een jumper naast de Award chip. Misschien als ik die activeer wordt de bios gereset en kan ik met aflash de nieuwe versie erop zetten.

Ik heb trouwens het probleem gevonden met de videokaart. Nee het is echt niet te geloven hoe simpel de oplossing was. Nadat mijn scherm weer in de stand-by stand geschoten was, heb ik mijn monitor uitgezet. Vervolgens weer aan gezet en tot mijn grote plezier verscheen windows op mijn scherm. Ik heb alle instellingen aangepast en nu geen enkel probleem meer. Niet te geloven. In ieder geval bedankt voor de vele tips.
Pagina: 1