Hallo allemaal,
Normaal gesproken ben ik iemand die veel topics leest en zelf geen enkele opent.
Echter is er voor alles een tijd en die van mij is er op dit moment.
Stiekem denk ik ook altijd overal zelf wel uit te komen...
Ik zal proberen alle informatie die nodig is om tot een antwoord te komen hieronder neer te zetten.
Hierbij hoop ik dat het geen chaos word, want er is de nodige informatie die ik met jullie wil/moet delen.
To the point!
Ik ben bang dat mijn Redmi 3S naar de eeuwige jacht velden is vertrokken.
Mijn vraag
Is er iemand die enig idee heeft waar en wat er is fout gegaan?
En die nog opties ziet of kan vertellen wat ik hier nog mee kan doen?
Valt mijn Redmi 3S nog te redden?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik zal hieronder even wat termen/software/enz opsommen die van toepassing zijn en in de tekst verder worden toegelicht.
Windows 10 (vrij clean, nog niet eerder onderstaande software op gehad)
minimal adb and fastboot
android USB driver + qualcomm QDLoader USB driver
MiFlash
Xiaomi EU Miui 8.2 & 8.5
TWRP 3.x.x.x
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik zal zo kort mogelijk proberen hier neer te zetten hoe dit tot stand gekomen is. (dat word nog knap lastig
)
Na de aanschaf van mijn Redmi 3S 2GB (1,5 jaar terug) heb ik een unlock aangevraagd bij Xiaomi.
Hierna heb ik de stable rom voor de 3S bij Xiaomi EU gedownload en geflasht met TWRP.
In tussen tijd meerdere malen via een .zip de nieuwe versie geflasht binnen TWRP zonder enige problemen.
Afgelopen week zag ik dat in plaats van de huidige miui 8.2 er een 8.5 online stond en die wilde ik graag flashen op mijn telefoon.
Net als de afgelopen keren (5x ofzo) .zip gedownload en geflasht.
Echter bleef deze keer het flash proces (het balkje) net voor het einde hangen zonder fout melding.
Na 30min stond het proces er nog precies het zelfde voor en heb ik de telefoon maar uitgezet.
Hierna deed de telefoon niks meer behalve de fastboot mode! ook TWRP was niet te bereiken of de stock recovery op de telefoon.
TWRP opnieuw geflasht via windows en we konden weer los.
Echter deed de ROM weer het zelfde! en het gevolg was dus ook weer het zelfde, weer opnieuw TWRP flashen.
De 3e poging alles dubbel gecheckt, ROM en TWRP opnieuw gedownload en alsnog het zelfde resultaat.
Jammer genoeg bleef hierna het scherm ook zwart.
huidige stand van zaken
De telefoon doet niks meer.
Geen fastboot mode, geen recovery, geen tril bij de aan/uit knop, geen led. Helemaal niks.
Ik krijg de telefoon dus ook niet in EDL mode! het is letterlijk een baksteen. (De telefoon had nog 46% batterij bij het laatste scherm TWRP)
Wanneer ik de telefoon aansluit op de pc en bijvoorbeeld de aan en uit knop in gedrukt houd dan hoor ik regelmatig een USB apparaat koppelen.
Binnen windows word de telefoon aangeven als Qualcomm HS-USB Diagnostics 900E.
Zowel ADB als fastboot binnen windows kunnen geen devices vinden en een start van EDL is dus ook niet mogelijk.
Miflash weet ook geen toestel te vinden.
Als laatste toevoeging aan dit alles
Ik heb al meerder topics en forums afgestruind om tot de conclusie te komen dat er voor mij geen antwoord is.
Omdat bij mij de hele telefoon niks doet.
Heeft iemand nog enig idee wat ik kan doen? of is dit heel duidelijk een (spontaan) dode telefoon?
Alvast enorm bedankt!
Normaal gesproken ben ik iemand die veel topics leest en zelf geen enkele opent.
Echter is er voor alles een tijd en die van mij is er op dit moment.
Stiekem denk ik ook altijd overal zelf wel uit te komen...
Ik zal proberen alle informatie die nodig is om tot een antwoord te komen hieronder neer te zetten.
Hierbij hoop ik dat het geen chaos word, want er is de nodige informatie die ik met jullie wil/moet delen.
To the point!
Ik ben bang dat mijn Redmi 3S naar de eeuwige jacht velden is vertrokken.
Mijn vraag
Is er iemand die enig idee heeft waar en wat er is fout gegaan?
En die nog opties ziet of kan vertellen wat ik hier nog mee kan doen?
Valt mijn Redmi 3S nog te redden?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik zal hieronder even wat termen/software/enz opsommen die van toepassing zijn en in de tekst verder worden toegelicht.
Windows 10 (vrij clean, nog niet eerder onderstaande software op gehad)
minimal adb and fastboot
android USB driver + qualcomm QDLoader USB driver
MiFlash
Xiaomi EU Miui 8.2 & 8.5
TWRP 3.x.x.x
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik zal zo kort mogelijk proberen hier neer te zetten hoe dit tot stand gekomen is. (dat word nog knap lastig

Na de aanschaf van mijn Redmi 3S 2GB (1,5 jaar terug) heb ik een unlock aangevraagd bij Xiaomi.
Hierna heb ik de stable rom voor de 3S bij Xiaomi EU gedownload en geflasht met TWRP.
In tussen tijd meerdere malen via een .zip de nieuwe versie geflasht binnen TWRP zonder enige problemen.
Afgelopen week zag ik dat in plaats van de huidige miui 8.2 er een 8.5 online stond en die wilde ik graag flashen op mijn telefoon.
Net als de afgelopen keren (5x ofzo) .zip gedownload en geflasht.
Echter bleef deze keer het flash proces (het balkje) net voor het einde hangen zonder fout melding.
Na 30min stond het proces er nog precies het zelfde voor en heb ik de telefoon maar uitgezet.
Hierna deed de telefoon niks meer behalve de fastboot mode! ook TWRP was niet te bereiken of de stock recovery op de telefoon.
TWRP opnieuw geflasht via windows en we konden weer los.
Echter deed de ROM weer het zelfde! en het gevolg was dus ook weer het zelfde, weer opnieuw TWRP flashen.
De 3e poging alles dubbel gecheckt, ROM en TWRP opnieuw gedownload en alsnog het zelfde resultaat.
Jammer genoeg bleef hierna het scherm ook zwart.
huidige stand van zaken
De telefoon doet niks meer.
Geen fastboot mode, geen recovery, geen tril bij de aan/uit knop, geen led. Helemaal niks.
Ik krijg de telefoon dus ook niet in EDL mode! het is letterlijk een baksteen. (De telefoon had nog 46% batterij bij het laatste scherm TWRP)
Wanneer ik de telefoon aansluit op de pc en bijvoorbeeld de aan en uit knop in gedrukt houd dan hoor ik regelmatig een USB apparaat koppelen.
Binnen windows word de telefoon aangeven als Qualcomm HS-USB Diagnostics 900E.
Zowel ADB als fastboot binnen windows kunnen geen devices vinden en een start van EDL is dus ook niet mogelijk.
Miflash weet ook geen toestel te vinden.
Als laatste toevoeging aan dit alles
Ik heb al meerder topics en forums afgestruind om tot de conclusie te komen dat er voor mij geen antwoord is.
Omdat bij mij de hele telefoon niks doet.
Heeft iemand nog enig idee wat ik kan doen? of is dit heel duidelijk een (spontaan) dode telefoon?
Alvast enorm bedankt!
Truth is, the game was rigged from the start.