Ik wil graag advies over aan te schaffen apparatuur.
huidig situatie:
- wifi signaal, ondanks gebruik van repeaters, is niet over al voldoende.
- Experia V10 modemrouter van KPN heeft wifi snelheid van 300/1300 Mbit/s.
- 3 SSID in gebruik om handmatig keuze te kunnen maken naar sterkste signaal.
- 1 Gb ethernet kabel op 1e verdieping (met switch) en op zolder aanwezig (nog niet in gebruik).
gewenste situatie:
- sterk wifi signaal (2,4 + 5 GHz) in het hele huis. Bij voorkeur snelheid min. gelijk aan router.
- op zolder minimaal 1 bij voorkeur 2 LAN aansluitingen (1 Gb) op bestaande ethernet kabel.
- op 1e verdieping minimaal 1 bij voorkeur 2 LAN aansluitingen (1 Gb) op bestaande ethernet kabel of via bestaande switch.
- 1 SSID in hele huis met naadloze overgang tussen de verschillende AP's.
Volstaat aanschaf van 2 Access Points (AP) met 1 ethernet ingang en minimaal 2 LAN aansluitingen? Bestaan die überhaupt? Of is dit een router?
Of moet ik een zgn multiroom wifi setje kopen? Maar hebben die AP's LAN aansluitingen?
Ik kom er niet meer uit en hoop via dit forum advies te krijgen.
BVD
Harold
huidig situatie:
- wifi signaal, ondanks gebruik van repeaters, is niet over al voldoende.
- Experia V10 modemrouter van KPN heeft wifi snelheid van 300/1300 Mbit/s.
- 3 SSID in gebruik om handmatig keuze te kunnen maken naar sterkste signaal.
- 1 Gb ethernet kabel op 1e verdieping (met switch) en op zolder aanwezig (nog niet in gebruik).
gewenste situatie:
- sterk wifi signaal (2,4 + 5 GHz) in het hele huis. Bij voorkeur snelheid min. gelijk aan router.
- op zolder minimaal 1 bij voorkeur 2 LAN aansluitingen (1 Gb) op bestaande ethernet kabel.
- op 1e verdieping minimaal 1 bij voorkeur 2 LAN aansluitingen (1 Gb) op bestaande ethernet kabel of via bestaande switch.
- 1 SSID in hele huis met naadloze overgang tussen de verschillende AP's.
Volstaat aanschaf van 2 Access Points (AP) met 1 ethernet ingang en minimaal 2 LAN aansluitingen? Bestaan die überhaupt? Of is dit een router?
Of moet ik een zgn multiroom wifi setje kopen? Maar hebben die AP's LAN aansluitingen?
Ik kom er niet meer uit en hoop via dit forum advies te krijgen.
BVD
Harold
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2017 22:57 ]