Ik ben van plan om een nieuwe pc te maken maar hiervoor zou ik onderdelen willen bestellen uit amerika.
Heeft iemand hier ervaring mee of eventueel enkele tips?
Cloud ☁️
Product prijs -> verzendkosten -> 21% BTW heffing -> Invoerrechten over productprijs EN verzendkosten EN BTW -> €14 ongeveer aan POSTNL administratie kosten. Gewoon in NL bestellen dus.The Nico schreef op donderdag 16 november 2017 @ 21:49:
Ik ben van plan om een nieuwe pc te maken maar hiervoor zou ik onderdelen willen bestellen uit amerika.
Newegg is soms een optie. Maar wat is je reden om onderdelen van ver te willen halen? Kostenbesparing is lastig te bewerkstelligen. Bepaalde producten in huis halen die hier niet beschikbaar zijn is weer een ander verhaal.The Nico schreef op donderdag 16 november 2017 @ 21:49:
Anders verwoord: Onderdelen kopen in Amerika is enkel interessant als je ze de grens over smokkelt. Immers ook over die onderdelen in de bagage moet je gewoon invoerrechten betalen.Devil N schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:27:
Onderdelen kopen in Amerika is alleen interessant als je het kunt laten verzenden naar iemand die zelf in Amerika verblijft, en dat die persoon het in z'n bagage meeneemt naar Nederland. Anders betaal je je inderdaad blauw aan verzendkosten, BTW en invoerrechten. En vergeet overigens niet dat de prijzen in Amerikaanse webshops zonder belastingen zijn aangegeven, dus je betaalt altijd sowieso nog extra de taxes voor de staat/county waar je het naartoe laat sturen.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq