vloerverwarmin met warmtewisselaar wordt niet warm genoeg

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• frans3
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19:55
Hallo ik heb een huis gekocht met een bestaande CV met vloerverwarming. Er is later een warmtewisselaar tussen gezet omdat ik nog oude buis in de vloer heb wat roestvorming in de ketel gaf.

nu is het zo dat de voerverwarming niet hoger dan 30 graden komt ..... komt dit door de bypass ??
kan deze te ver open staan zodat er teveel koud water terug komt en dus te weinig warm water in de vloerverwarming gaat ?

kan hier helaas geen foto toevoegen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Het probleem is dus niet zuurstofdichte slangen.

Even brainstormen:
- meten is weten, wat gaat er in en uit de wisselaar, qua temperatuur aan de primaire zijde?
- wat voor een verdeler, voor de vloerverwarming, zit er na de wisselaar? Wordt daar ook nog temperatuur gemengd?
- vervuiling. Als de wisselaar in de ketel aan het roesten was, zal je leidingwerk ook wel geroest zijn. Wisselaar bij de vloerverwarming verstopt?
En dus ook heel je systeem ontregeld (minder flow door de wissellaar), mits er waterzijdig is ingeregeld?
Geen vuilvanger voor de (platen) wisselaar geplaatst?

Afgezien van de 30 graden, is dat een temperatuur die eigenlijk prima is voor vloerverwarming.
Er gaat hier 32 graden de vloer in. Maar wel langdurig dmv l/w warmtepomp.

https://mupload.nl

[ Voor 18% gewijzigd door AUijtdehaag op 17-11-2017 01:27 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frans3
Hallo

Dank voor uw bericht

het water uit de warmte wisselaar is erg warm dus denk niet dat dat het probleem is

probeer de tekening te uploaden

https://www.mupload.nl/img/chk93uldo1ebl.jpg

30 graden in is misschien 25 gaden uit en dat is nog steeds koud aan je voeten ?!

[ Voor 7% gewijzigd door frans3 op 18-11-2017 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaari
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-04 20:48
frans3 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 10:39:
Hallo

Dank voor uw bericht

het water uit de warmte wisselaar is erg warm dus denk niet dat dat het probleem is

probeer de tekening te uploaden

https://www.mupload.nl/img/chk93uldo1ebl.jpg

30 graden in is misschien 25 gaden uit en dat is nog steeds koud aan je voeten ?!
Maar het is me nog niet duidelijk wat het probleem is.
Krijg je het niet warm?
Je moet beseffen dat vloerverwarming een traag systeem is. De kamertemperatuur kun je niet snel even een graadje verhogen. Dat kost wat meer tijd.
Zoals @AUijtdehaag hierboven al opmerkte is 30 graden aanvoertemperatuur heel normaal voor v.v. zeker bij deze buitentemperatuur.

zonnepit ; L/W WP Pana MDC05F3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frans3
hallo

Je moet beseffen dat vloerverwarming een traag systeem is
ik heb geen haast .........

ik verwacht wel bij een vloerverwarming dat..... als ik op sokken loopt geen koude voeten krijg.... toch ?
en liefst warme voetjes

huiskamer wordt wel warm, ik heb 2 radiatoren er bij staan 1 in huiskamer en 1 in (open) keuken
(groot huis) heb wel de thermostaten op 5 staan ?!

[ Voor 5% gewijzigd door frans3 op 19-11-2017 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-04 13:20
25 tot 30 graden is een hele normale vloertemperatuur voor vloerverwarming.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:26
RocketKoen schreef op zondag 19 november 2017 @ 16:57:
25 tot 30 graden is een hele normale vloertemperatuur voor vloerverwarming.
Inderdaad.
Hier nieuwbouw huis, vloer staat ook ingesteld op ongeveer 30 graden.
Als ik de temp hoger zet ga je voelen dat sommige stukken kouder blijven omdat dan de vloer bij de thermostaat al op temperatuur is en afslaat.

Vloerverwarming is een laagtemperatuur verwarming, anders dan bij radiatoren. Hierdoor duurt het ook veel langer voordat het warm wordt in huis. Daarom zetten wij de verwarming ook nooit uit en wijzigen wij de temperatuur (thermostaat) ook nooit.

Als je de vloerverwarming goed wil laten werken zou ik de radiatoren wel wat lager zetten. En heel lang wachten.

[ Voor 8% gewijzigd door rinkel op 19-11-2017 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frans3
zal eens proberen om de radiatoren wat lager te zetten ..... ben ook benieuwd wat dit dan met de energie kosten doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowbody
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
frans3 schreef op maandag 20 november 2017 @ 11:10:
zal eens proberen om de radiatoren wat lager te zetten ..... ben ook benieuwd wat dit dan met de energie kosten doet
Draait de pomp van de vloer wel? Zet hem eens op de hoogste stand.

0599 BJ 2022, Nibe Split 12 kW, SMO S40. Hier verdwijnt de legionella aangroei dagelijks in het riool. 9000 Wp plat dak 10xNO, 10xZW, 5xZO

Pagina: 1