Aldi 43" 4K TV: Medion Life X14300

Pagina: 1
Acties:

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Topicstarter
Ik zie gisteren dat Aldi een aanbieding gaat uitbrengen op zaterdag 25 november, een 4K televisie van 43":
https://www.aldi.nl/aldi_...298_48_5_26402_45731.html

Prijs: 349,-

Wat vinden we hiervan? De specs zijn nogal summier:
108 CM ultra HD (4K) beeldscherm met een resolutie van 3840 x 2160.
  • Met geïntegreerde DVB-t en DVB-C tuner/CI+ module. Stream vanaf uw telefoon, tablet of thuisnetwerk direct naar de tv
  • PVR: opnemen op een externe geheugenbron mogelijk diverse apps beschikbaar zoals Netflix en YouTube; geïntegreerde mediaspeler
  • 3* HDMI
  • VESA 200 x 200
  • WiFi
  • LAN-aansluiting
  • SPDIF: optical
  • DTS HD
Verdere specs:
  • HD-multituner (DVB-T/-C)
  • Wi-fi, wireless display
  • AVS (Audio Video Sharing) & NETFLIX
  • Internetbrowser & mediaportaal
  • 1.200 MPI (Motion Picture Index)
  • PVR ready

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Tja, voor € 349 een 4k-televisie is natuurlijk geen geld. Ik heb zelf enkel goede ervaringen met Medion, dus voor dat geld gok ik dat je niet snel iets beters zult vinden.

Dit is hetzelfde toestel, maar nu met meer informatie: http://aldi.medion.com/md...coop.md31298.abe-nl.hp_ka

Your Friendly Neighborhood Moderator

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Topicstarter
Het is inderdaad geen geld. Ik vermoed dat het hele software gedeelte bagger traag is want voor dat geld kun je nauwelijks een fatsoenlijke CPU toevoegen. Het liefst zou ik gewoon een paneel krijgen voor dat geld (met andere woorden een monitor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36645

maar voor tussenstap? Voor een aantal jaar om mijn 32" HD ready te vervangen? (ja ready..)

En dan direct op de PC via een hdmi kabeltje... Dan heb je de software toch niet nodig van de TV zelf... Deze mist dan wel HDR en wat standaarden maar dat duurt toch nog wel even... voor dat helemaal ingeburgerd is. Valt überhaupt nog te bezien...

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 36645 op 20-11-2017 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 10:00
Of hang er gewoon een Chromecast/mediaspeler aan en je hoeft de baggere software niet te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Topicstarter
Anoniem: 36645 schreef op maandag 20 november 2017 @ 11:19:
maar voor tussenstap?

En dan direct op de PC via een hdmi kabeltje... Dan heb je de software toch niet nodig van de TV zelf.
Yep, voor dat doeleinde vind ik 'm wel interessant. Ik vraag me af of het ook bruikbaar is om een Xbox One X op aan te sluiten, iemand een idee?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
TucanoItaly schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:54:
[...]

Yep, voor dat doeleinde vind ik 'm wel interessant. Ik vraag me af of het ook bruikbaar is om een Xbox One X op aan te sluiten, iemand een idee?
Dus je koopt de krachtigste console ter wereld, om er vervolgens de goedkoopste 4K TV ter wereld op aan te sluiten 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:30

servies

Veni Vidi Servici

EValentino schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:57:
[...]

Dus je koopt de krachtigste console ter wereld, om er vervolgens de goedkoopste 4K TV ter wereld op aan te sluiten 8)7
Als die goedkoopste 4K TV ter wereld voldoet, waarom dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
zijn er mensen die wat zinnigs over deze tv kunnen zeggen?

En ja ik snap dat er veel betere tv's op de wereld zijn. Maar het gaat me om de prijs/kwaliteit. Enig idee wat ik kan verwachten van een 4k tv van 350 euro?

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:49
servies schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 15:00:
[...]

Als die goedkoopste 4K TV ter wereld voldoet, waarom dan niet?
Wat heb je aan 4K op 43"? Ik weet natuurlijk niet hoe ver je er af zit, maar waarschijnlijk zie je het verschil met 1080p amper.
Daar tegenover lever je (zeer waarschijnlijk) wel keihard in op kleurbereik, contrast, je krijgt zeer waarschijnlijk een minder paneel dan dat er in de 1080p TV's zitten voor dezelfde prijs.

En dat terwijl een PS4 Pro en een Xbox One X wel soms hogere refreshrates of grafische snufjes aan kunnen zetten op 1080p modus. Nee, dan zou ik echt lekker een FHD tv halen.

Tel daarbij op het gebrek aan content, de garantie die via Aldi/Medion moet gaan, support van smart TV, het design van de hele TV... nee doe mij maar zoiets: pricewatch: Philips 43PFS4112 Zwart

Daarbij vind ik het ook heel krom. Je koopt een premium console puur voor betere graphics. En dan ga je besparen op het apparaat wat daadwerkelijk die graphics gaat laten zien. Was dan ook gewoon voor de goedkope PS4/X1 gegaan :P of investeer in een TV waarin die apparaten ook tot hun recht komen. Iets met op z'n minst HDR waardoor je er nog jaren mee vooruit kan en natuurlijk een grotere beelddiagonaal (anders is 4K weinig nuttig).

[ Voor 26% gewijzigd door Richh op 21-11-2017 18:05 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:30

servies

Veni Vidi Servici

Richh schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 18:04:
[...]

Wat heb je aan 4K op 43"? Ik weet natuurlijk niet hoe ver je er af zit, maar waarschijnlijk zie je het verschil met 1080p amper.
Als je 'm ook als computer monitor gebruikt... dan is het wel bruikbaar... als je 'm als gewone TV gebruikt dan geef ik je gelijk...
Daar tegenover lever je (zeer waarschijnlijk) wel keihard in op kleurbereik, contrast, je krijgt zeer waarschijnlijk een minder paneel dan dat er in de 1080p TV's zitten voor dezelfde prijs.
Mogelijk, maar ik weet het niet want ik kan ze niet vergelijken. Het punt is dat @EValentino het doet lijken alsof prijs een maatstaf voor kwaliteit is. Ik kan je garanderen dat dat niet het geval is. En zeker niet in audio/video land...
Tel daarbij op het gebrek aan content, de garantie die via Aldi/Medion moet gaan, support van smart TV, het design van de hele TV... nee doe mij maar zoiets: pricewatch: Philips 43PFS4112 Zwart
Bedoel je die content van Philips, Samsung, whatever merk die na 2 jaar ook ophoudt omdat ze de aandacht bij de nieuwere modellen leggen?
Van mij kan het hele smart gedeelte van de TV's gestolen worden aangezien het na 1 jaar niet meer smart is en in de meeste gevallen niet eens meer wordt bijgewerkt... Dat smart gedeelte regel ik wel via chromecast of de mediaspeler of whatever... Laat het alsjeblieft uit de TV's...
Daarbij vind ik het ook heel krom. Je koopt een premium console puur voor betere graphics. En dan ga je besparen op het apparaat wat daadwerkelijk die graphics gaat laten zien. Was dan ook gewoon voor de goedkope PS4/X1 gegaan :P
Gaap... weer diezelfde redenatie: meer geld is meer kwaliteit... Jij koopt ook zeker zilveren kabels gesmeed door elfen bij maanlicht omdat ze beter zijn omdat ze 100x meer kosten dan een gewone simpel OFC kabel van de Gamma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
servies schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 19:39:
Gaap... weer diezelfde redenatie: meer geld is meer kwaliteit... Jij koopt ook zeker zilveren kabels gesmeed door elfen bij maanlicht omdat ze beter zijn omdat ze 100x meer kosten dan een gewone simpel OFC kabel van de Gamma...
Het is heel simpel meetbaar en aantoonbaar dat de goedkopere modellen alleen een standaard kleurbereik kunnen weergeven en voor HDR ongeschikt zijn. Wel zijn we op het punt aanbeland dat Full HD modellen geen meerwaarde meer bieden simpelweg omdat er alleen nog basismodellen van worden uitgebracht. Hooguit krijg je nog meer beeldoppervlak voor het geld maar meer kwaliteit zit er niet meer in. IPS vs VA is niet per se een kwestie van prijs (qua opmerkingen over contrast en zwartwaarden).
Dus ja als je het maximale uit een PS4 Pro wilt halen dan is meer geld voor een scherm meer kwaliteit ... (minstens een Samsung 43KU6400 voor een stap omhoog maar voor de volgende stap ben je ook weer een paar honderd euro verder).

[ Voor 11% gewijzigd door apis29 op 21-11-2017 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:49
servies schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 19:39:
Als je 'm ook als computer monitor gebruikt... dan is het wel bruikbaar... als je 'm als gewone TV gebruikt dan geef ik je gelijk...
Ik verwacht een input lag en waarschijnlijk allemaal software die het beeld op moet leuken :P Het lijkt mij heel sterk dat dit scherm geschikt is als monitor.
Mogelijk, maar ik weet het niet want ik kan ze niet vergelijken. Het punt is dat @EValentino het doet lijken alsof prijs een maatstaf voor kwaliteit is. Ik kan je garanderen dat dat niet het geval is. En zeker niet in audio/video land...
Dat ben ik met je eens :) Maar dat betekent ook zeker niet dat alles hetzelfde is. Of dat goedkoop altijd beter is. Verre van zelfs.
Bedoel je die content van Philips, Samsung, whatever merk die na 2 jaar ook ophoudt omdat ze de aandacht bij de nieuwere modellen leggen?
Van mij kan het hele smart gedeelte van de TV's gestolen worden aangezien het na 1 jaar niet meer smart is en in de meeste gevallen niet eens meer wordt bijgewerkt... Dat smart gedeelte regel ik wel via chromecast of de mediaspeler of whatever... Laat het alsjeblieft uit de TV's...
Ook eens, maargoed mocht je het wel gaan gebruiken: dan geef ik je meer kans bij de bovengenoemde merken dan bij Medion.
Nee, dat zeg ik dus helemaal niet. Je vergelijking met 'zilveren kabels' slaat natuurlijk al helemaal nergens op; iedereen weet dat digitale kabels hetzelfde beeld doorgeven. Maar er zit toch echt wel daadwerkelijk verschil tussen TV-paneel X en TV-paneel Y...

Maargoed, jouw redenatie volgend: waarom zou je dan een PS4 Pro kopen?
Ergo: dat is toch precies wat ik ook zeg?

[ Voor 5% gewijzigd door Richh op 21-11-2017 20:10 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:08

dunklefaser

Point Of KnowReturn

DVB-T? - Ik ga er van uit dat dit DVB-T2 is, maar!
is het ook de geavanceerdere DVB-T2 variant welke in Duitsland gebruikt wordt (HEVC)?

Ik woon aan de Oostgrens en kon met een buitenantenne de Duitse
DVB-T zenders tot de omschakeling begin van dit jaar prima ontvangen.

Winkeldochter: Ik heb de BE-handleiding bekeken:
Niet interessant voor mij - Alleen maar DVB-T nog niet eens DVB-T2, laat staan DVB-T2 (HEVC)
Sowieso geen triple-tuner DVB-C/ DVB-T2/DVB-S2

[ Voor 26% gewijzigd door dunklefaser op 24-11-2017 16:23 ]

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-07-2024
Heb hem inmiddels thuis staan.

Eerste indruk is prima. (geluid/beeld)

Gebruik hem als tweede tv voor de kids dus hoeft niet een top model te zijn.

Zal wat testjes doen en die later posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Weet iemand wat voor paneel er in zit?
TN, VA, IPS?

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electricretard
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-04 13:51
Heb hem gekocht, het is niks bijzonders en de onboard netflix app lijkt bij mij geen film te kunnen laden. Blijft telkens op 90-99% vast hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 11:36
Ik ken die tv niet,maar als je de app nou eens opstart van uit een HDMI modus zodat de de cpu niet gebruikt word voor de TV modus!
Gaat het dan ook fout of wil dat niet met die medion :?

[ Voor 26% gewijzigd door tita_tovenaar op 26-11-2017 14:39 ]

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisiancase
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21-04 10:28
Werkt de Netflix app überhaupt bij iemand? Hij blijft hier laden tot 99%.
(Youtube app speelt ook geen filmpjes af, zoek resultaten zie ik wel).

Andere apparaten werken prima op dezelfde internet verbinding. Er zit zelfs een Netflix knop prominent op de afstandsbediening, moet toch kunnen werken zou je zeggen.

Iemand ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantco
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-05 19:02
Ik heb deze tv nu een paar maanden. Op zich heel tevreden met beeld en geluid.
Ach, bepaalde muziek zou beter kunnen, maar dat is van dit soort t.v.'s bekend.
Probleem is wel Uitzending gemist. Dan doet hij echt heel raar: na enkele minuten sterk vertragend, hakkelend beeld en geluid. Echt geen porem. Soms staat het beeld zelfs een minuut lang helemaal stil.
Het ligt niet aan de router.
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kees60
  • Laatst online: 04-09-2018
Deze tv is niet gecertificeerd voor HD via Ci module, ik krijg er analoog mee, en geen HD, misschien is er een firmware update die getweakt is? Waardoor het wel werkt.

Weet er iemand ook of ik een film op ubs stick kan zetten en afdraaien op deze tv? in HD formaat, moet ik dan de stick formatteren volgens een bepaalde norm.

dank alvast.
Pagina: 1