Wijnkoelkast gebruiken voor eten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 11:45
Ik heb misschien een vreemde vraag. Maar kan je een wijnkoelkast ook gebruiken voor eten zoals taart, hapjes, etc? Ik ben namelijk opzoek naar een koelkast waarin je grote dienbladen kan stoppen (zodat je voor een feestje alles goed kan voorbereiden en jezelf niet de gehele avond in de keuken staat). Natuurlijk wil ik hem ook gewoon voor boodschappen kunnen gebruiken als er geen feestje is ;).

Kortom kan je een wijnkoelkast gewoon als normale koelkast gebruiken?

In de winkel krijg ik tegenstrijdige verhalen te horen. In de ene winkel zeggen ze dat het prima gaat. Bij de andere winkel zeggen ze dat het wel kan om tijdelijk hapjes koel te houden, maar dat het niet geschikt is als een koelkast voor de dagelijkse boodschappen?

Iemand hier iets zinnigs over te zeggen? Alvast bedankt.

Currently playing: MTG Arena (PC)

Alle reacties

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-05 16:22

Blokker_1999

Full steam ahead

Je zal vooral moeten nakijken tot welke temperatuur deze kan koelen. Wijn wordt over het algemeen op een hogere temperatuur bewaard dan wat je in je huiskoelkast hebt. Zolang deze richting de 4 tot 6 graden kan gaan is er geen enkel probleem.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Tieske
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-05 14:05
Dat is afhankelijk van hoe koud de wijnkoelkast kan.
Ook of hij voor thuis of horeca gebruik is.
In de horeca zijn er strenge regels m.b.t. Hoe koud een product bewaard dient te worden.
Als de wijnkoeler een constante temperatuur van 7 graden kan houden kun je deze in prive sferen best gebruiken voor je hapjes.

• Uhmmie
Blokker_1999 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 19:23:
Je zal vooral moeten nakijken tot welke temperatuur deze kan koelen. Wijn wordt over het algemeen op een hogere temperatuur bewaard dan wat je in je huiskoelkast hebt. Zolang deze richting de 4 tot 6 graden kan gaan is er geen enkel probleem.
mlormans schreef op donderdag 16 november 2017 @ 19:23:
Dat is afhankelijk van hoe koud de wijnkoelkast kan.
Ook of hij voor thuis of horeca gebruik is.
In de horeca zijn er strenge regels m.b.t. Hoe koud een product bewaard dient te worden.
Als de wijnkoeler een constante temperatuur van 7 graden kan houden kun je deze in prive sferen best gebruiken voor je hapjes.
In de omschrijving van de koelkast staat:
Aantal temperatuur zones 1
Temperatuur bereik (zone 1) 5 - 20 °C

Alleen voor hapjes is alleen niet de bedoeling. Ik wil er ook gewoon mijn dagelijkse boodschappen in kwijt kunnen. Ik denk dan ookdat het toch niet helemaal geschikt is. Misschien moet ik toch maar zoeken naar een koelkast die voldoet aan onze wensen.

Iemand toevallig ervaring met een koelkast zonder al te veel poespas. Het liefst gewoon gladde deur (dus geen bakken aan de binnenkant van de deur, etc). Geen lades en bakken, maar gewoon 5 tot 7 planken die op verschillende hoogte zijn in te stellen zodat je zo'n maximaal mogelijke oppervlakte krijgt (zoals je in een wijnkoelkast hebt).

Afbeeldingslocatie: http://i.koelkasten.nl/uploads/beko-rssa290m33x.gif
Het probleem bij deze koelkast is dus dat de planken inkort zijn, voor de bakken aan de deur (ik kom er even niet op hoe dat heet). Daardoor raak je net die diepte kwijt die wij zo graag willen hebben in een koelkast.

[ Voor 112% gewijzigd door Uhmmie op 16-11-2017 19:43 ]

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:04
Je kan de koelkast wel op vijf graden zetten, maar dan wordt de koelkast waarschijnlijk op één plek maar vijf graden. De rest van de koelkast zal dan warmer worden. Tenminste, zo werkt de koelkast bij mijn ouders (die niet zo efficiënt was). Wellicht kunnen anderen hier meer over zeggen.

Heb je al een wijnkoelkast? Want als je er nog een moet kopen, dan zou ik gewoon voor een normale koelkast gaan. Of je moet veel wijn hebben ;)

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:32

Fiber

Beaches are for storming.

Is net te warm voor dingen als vlees en zuivel. De ideale temperatuur van een koelkast is 3 a 4 graden. Dat is vooral belangrijk voor vlees(waren) en zuivel en zo.

Ik zou dan toch liever een grote normale koelkast kopen.

En bij de meeste koelkasten kun je die bakken en vakken er uit halen, ook om schoon te maken. Maar ook deurvakken en zo zijn handig hoor, voor pakken melk en flessen water (of frisdrank) en zo.

Ga gewoon eens kijken bij de BCC of de MediaMarkt of zo...

[ Voor 38% gewijzigd door Fiber op 16-11-2017 19:42 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Uhmmie
oohh schreef op donderdag 16 november 2017 @ 19:36:
Je kan de koelkast wel op vijf graden zetten, maar dan wordt de koelkast waarschijnlijk op één plek maar vijf graden. De rest van de koelkast zal dan warmer worden. Tenminste, zo werkt de koelkast bij mijn ouders (die niet zo efficiënt was). Wellicht kunnen anderen hier meer over zeggen.

Heb je al een wijnkoelkast? Want als je er nog een moet kopen, dan zou ik gewoon voor een normale koelkast gaan. Of je moet veel wijn hebben ;)
Dat is dus precies waar ik dus bang voor was.
Fiber schreef op donderdag 16 november 2017 @ 19:37:
Is net te warm voor dingen als vlees en zuivel. De ideale temperatuur van een koelkast is 3 a 4 graden. Dat is vooral belangrijk voor vlees(waren) en zuivel en zo.

Ik zou dan toch liever een grote normale koelkast kopen.

En bij de meeste koelkasten kun je die bakken en vakken er uit halen, ook om schoon te maken. Maar ook deurvakken en zo zijn handig hoor, voor pakken melk en flessen water (of frisdrank) en zo.

Ga gewoon eens kijken bij de BCC of de MediaMarkt of zo...
Daar kwamen ze juist bij 1 winkel met het idee van de wijnkoelkast ;). Bij de ander gaven ze vervolgens aan dat dat juist helemaal geen goed idee was..
Maar idd we gaan gewoon voor een normale koelkast. Nu alleen nog 1 vinden die aan onze wensen voldoet.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Uhmmie schreef op donderdag 16 november 2017 @ 19:28:
Het probleem bij deze koelkast is dus dat de planken inkort zijn, voor de bakken aan de deur (ik kom er even niet op hoe dat heet). Daardoor raak je net die diepte kwijt die wij zo graag willen hebben in een koelkast.
Bij de meeste consumentenkoelkasten kunnen die bakken en flessenrekken er uitgehaald worden door ze eerst een cm of 5 naar boven te schuiven en daarna uit de deur te schuiven.

Zoek je alleen voor een feestje zo'n koelkast dan kun je bij de meeste party-verhuurbedrijven deze ook huren. Vaak zijn ze op een onderstel gemaakt zodat ze kunnen rollen, scheelt veel gesleep met apparatuur. De rest van het jaar dat je dat ding niet gebruikt hoef je 'm toch ook niet in huis te hebben?
Pagina: 1