Hoe herken je een goed bankstel of goede zitbank?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04 22:56

JT

VETAK y0

Topicstarter
Wij gaan voor een nieuwe bank kijken. Nu heb ik goed gezocht over hoe je een goede bank kan herkennen. We hebben wat geld te besteden maar een hoge prijs is natuurlijk geen garantie voor een goede bank. Verder lees je veel over koudschuim/traagschuim maar naar mijn idee zie je koudschuim/traagschuim ook steeds vaker in goedkope producten van mindere kwaliteit dus in hoeverre dat iets over de kwaliteit zegt...Uiteraard gaan we ook overal op zitten maar dat het nu en over een uur goed zit wil niet zeggen dat het over een jaar nog goed zit.

Eigenlijk is mijn conclusie tot nu toe dat je alleen af kan gaan op merk/reputatie of je eigen ervaring. Klopt dat of zijn er toch bepaalde materiaalkeuzes of andere harde/feitelijke eigenschappen van een bank waar je kwaltiteit aan kan herkennen?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hou er rekening mee dat niets zo subjectiefs is als waar je je kont op parkeert. Kan prima zijn dat bank X of fabrikant Y hoog aangeschreven staat maar dat het gewoon niet goed past bij wat jullie lekker vinden zitten.

Beste is natuurlijk er langdurig op te zitten. Kortom, let de komende tijd goed op als je bij vrienden over de vloer bent wat lekker zit en wat niet, en als je dingen voelt die goed aanvoelen, doorvragen waar ze vandaan komen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:26

-tom-562

Oliesjeik

Ga sowieso 'fris' op bankenzoektocht, dus b.v. in de ochtend. Niet aan het eind van de dag als je al een paar uur aan het rondsjouwen bent, want dan zit iedere bank lekker :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Leuk topic! Volgens mij is de bankenbranche net zo ondoorzichtig als de keukenbranche dus ik ben benieuwd of mensen hier goede tips hebben. Wil zelf ook binnen het jaar waarschijnlijk voor een nieuwe kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Dank voor de tips :) Ik snap dat het heel persoonlijk is, maar in mijn ogen is een bank van juiste kwaliteit als die na jaren nog zit zoals die na pak hem beet 3 maanden zat. Dat de bank niet inzakt na 2 of 3 jaar. Maar ik kan gewoon echt niet vinden of ik dat ergens op kan beoordelen.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:45
Het ligt ook aan je wensen. Zo zijn wij voor een leren bank gegaan ivm jonge kinderen, al zijn er ook banken met wasbare hoezen.

Mijn eerste (goedkope) bank had na twee jaar doorzit plaatsen. Mijn huidige (dure) bank is nog steeds stevig

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Sla alsjeblieft ook de 'Seats and Sofas' over, mocht je van plan zijn daar te gaan kijken.
Dat is echt een boevenclub :/

En koop ook geen waanzinnig dure bank. Als je er dan over 3 jaar ofzo al weer zat van bent, dan kun je hem niet weg doen 'want hij was zo duur'. Wij hebben een hoekbank van Profijtmeubel (700 euro ofzo?) en die bevalt prima. Stof is na 4 jaar nog steeds prima, geen kuilen erin etc.

En kijk ook hoe diep de bank is en hoe hoog de rugleuning is. Ooit eens bij iemand op een bank gezeten die te diep was (ik kon m'n knieën niet buigen om m'n voeten op de grond te zetten) en de rugleuning was te laag waardoor die bank echt vreselijk beroerd zat.

[ Voor 104% gewijzigd door ThinkPad op 16-11-2017 21:20 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:35
Er is een aflevering van de keuringsdienst over dacht ik. Of de Rekenkamer.

Meeste geld zit hem in merk as usual. Kwaliteit zit hem in andere dingen die lastig te vinden zijn. Enkel banken waar van bekend is dat ze goed zijn weet je 100% zeker van dat ze goed blijven.

Een bank waarvan je de kussens kan draaien is sowieso handig. Als je kuilen krijgt kan je dan de kussens draaien.

https://tvblik.nl/de-rekenkamer/wat-kost-een-bank

[ Voor 23% gewijzigd door Waah op 16-11-2017 21:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Geen idee hoe je het kunt zien.
In mijn geval was het prijsbepalend.
Wij hebben jaren geleden een bank bij montel gekocht en die is nog als nieuw.
De bank heeft elke denkbare mishandeling wel ondergaan !
Elk soort eten is eroverheen gegaan, huisdieren , drinken en noem maar op.
Mijn 3 jarige dochter gebruikt de bank elke dag als haar persoonlijke trampoline !
Stof is nog precies hetzelfde als 7 jaar geleden.
Dus ja, toen wat meer uitgegeven maar elke cent waard.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nmIwL3tBfs2I0Ok8SOeUmFAb/medium.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Wij hebben ook een Montel, maar dan van leder. Denk zo'n 15 jaar "oud". Tussen aanhalingstekens, want hij ziet er veel jonger uit. Zit/ligt (2x 2-persoons, dus voeten op de armleuning :+ ) heerlijk, leder is nog zeer goed (geen slijtage/verkleuring) en vulling is niet gezakt.

We zijn een paar maanden geleden voor de gein bij DFS gaan kijken, en dat kwam ook wel aardig over. Geen idee wat de kwaliteit op de lange termijn zal zijn, maar de eerste indruk was zeer positief.

[ Voor 26% gewijzigd door S_Chief op 16-11-2017 21:23 ]

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
*knip* #melig

[ Voor 99% gewijzigd door naitsoezn op 17-11-2017 00:09 ]

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
ThinkPadd schreef op donderdag 16 november 2017 @ 21:15:
Sla alsjeblieft ook de 'Seats and Sofas' over, mocht je van plan zijn daar te gaan kijken.
Dat is echt een boevenclub :/

En koop ook geen waanzinnig dure bank. Als je er dan over 3 jaar ofzo al weer zat van bent, dan kun je hem niet weg doen 'want hij was zo duur'. Wij hebben een hoekbank van Profijtmeubel (700 euro ofzo?) en die bevalt prima. Stof is na 4 jaar nog steeds prima, geen kuilen erin etc.

En kijk ook hoe diep de bank is en hoe hoog de rugleuning is. Ooit eens bij iemand op een bank gezeten die te diep was (ik kon m'n knieën niet buigen om m'n voeten op de grond te zetten) en de rugleuning was te laag waardoor die bank echt vreselijk beroerd zat.
Seats and sofa's-achtige winkels gaan we zeker overslaan :) Daarnaast hebben we nu 2 goedkope banken gehad achter elkaar (700 en 550 euro) en we zijn wel klaar met de goedkope banken :) Comfort is na een paar jaar toch zeer matig. Snel versleten. Mijn vrouw heeft serieuze rugproblemen dus goed uitproberen om te kijken of de diepte goed is gaan we zeker doen. "Lounge"banken met overdreven diepte of zachtheid komen er bij ons echt niet in.
Waah schreef op donderdag 16 november 2017 @ 21:18:
Er is een aflevering van de keuringsdienst over dacht ik. Of de Rekenkamer.

Meeste geld zit hem in merk as usual. Kwaliteit zit hem in andere dingen die lastig te vinden zijn. Enkel banken waar van bekend is dat ze goed zijn weet je 100% zeker van dat ze goed blijven.

Een bank waarvan je de kussens kan draaien is sowieso handig. Als je kuilen krijgt kan je dan de kussens draaien.

https://tvblik.nl/de-rekenkamer/wat-kost-een-bank
Interessant, ga ik eens bekijken.
Grandisimo schreef op donderdag 16 november 2017 @ 21:18:
Geen idee hoe je het kunt zien.
In mijn geval was het prijsbepalend.
Wij hebben jaren geleden een bank bij montel gekocht en die is nog als nieuw.
De bank heeft elke denkbare mishandeling wel ondergaan !
Elk soort eten is eroverheen gegaan, huisdieren , drinken en noem maar op.
Mijn 3 jarige dochter gebruikt de bank elke dag als haar persoonlijke trampoline !
Stof is nog precies hetzelfde als 7 jaar geleden.
Dus ja, toen wat meer uitgegeven maar elke cent waard.
[afbeelding]
S_Chief schreef op donderdag 16 november 2017 @ 21:22:
Wij hebben ook een Montel, maar dan van leder. Denk zo'n 15 jaar "oud". Tussen aanhalingstekens, want hij ziet er veel jonger uit. Zit/ligt (2x 2-persoons, dus voeten op de armleuning :+ ) heerlijk, leder is nog zeer goed (geen slijtage/verkleuring) en vulling is niet gezakt.

We zijn een paar maanden geleden voor de gein bij DFS gaan kijken, en dat kwam ook wel aardig over. Geen idee wat de kwaliteit op de lange termijn zal zijn, maar de eerste indruk was zeer positief.
Grappig, we zijn bij Montell geweest en hebben daar een model gezien dat wel bovenaan ons lijstje staat. Zat erg prettig ook. En we hadden wel het gevoel dat het wel enigszins kwaliteit is.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het ligt ook aan je budget, maar bij de Ikea kun je leuke bankstellen kopen. Gewoon even goed zitten en hangen. En ik hecht wel waarde aan stevige armleuning, wat niet snel keihard voelt

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Nu online
Hackus schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 00:08:
Het ligt ook aan je budget, maar bij de Ikea kun je leuke bankstellen kopen. Gewoon even goed zitten en hangen. En ik hecht wel waarde aan stevige armleuning, wat niet snel keihard voelt
Vooral ook hangen. Niet alleen proefzitten als een houten klaas. Ga zitten op de bank zoals je dat thuis ook doet, dus lekker liggen, of onderuit gezakt.
En langer dan 2 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:43

Polycom

Poes van goud

Zelf heb ik een (hoek)bank van Henders & Hazel (https://www.hendersandhazel.nl/)
Ik ben erg tevreden over de kwaliteit, met name de bouw kwaliteit. Je kan ook veel extra opties toevoegen indien dat gewenst is. Qua prijs wel duurder dan IKEA, seats and sofa's etc maar ik heb liever een goede bank van €1400,- waar ik 9/10 jaar mee doe dan een bank van €700,- die ik na 4 jaar weg moet doen i.v.m. kuilvorming en kapotte stof e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brandts
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:57
Ik zou persoonlijk ook de IKEA eens overwegen. Ze hebben veel keuze en geven 10 jaar garantie op hun banken:

http://www.ikea.com/ms/nl...itmeubels_Garantie_NL.pdf

Er zijn maar weinig andere verkopers die deze garantie ook durven te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
10 jaar garantie is garantie dat het niet kapot gaat, ik denk niet dat ze garanderen dat het na 7 jaar nog net zo zit als na 3 maanden :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:33
Blijf in ieder geval ver van de aanbieders waarbij een een PS4, iPad of fiets gratis krijgt bij de bankstel dan koop je sowieso prut kwaliteit. Dus de Seats & Sofa's en Woonsquare absoluut niet naartoe gaan.

Wij hebben zelf een bank gekocht bij de Pronto, dat is een beetje middensegment woonzaak maar we hebben bij onze bank gekozen voor de duurste en meest stevige vulling. Dit is hoge kwaliteit traagschuim en na 2 jaar zit er werkelijk nog geen enkele plooi in de bank dus daar ben ik wel erg tevreden over. Verder zijn in onze zoektocht ook de banken van Xooon en Goossens ons goed bevallen die zijn misschien iets duurder maar kwaliteit en afwerking is wel echt beter.

Ook bij de Pronto of Profijtmeubel (= zelfde leverancier) kun je een goede bank vinden, neem dan alleen niet de goedkoopste vulling maar ga voor een van de duurdere als je er langer plezier van wilt hebben.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Het hangt ook van het type bank en je 'zitgedrag' af. Wij hebben meerdere banken gehad: Eerst eentje uit het goedkope segment van de Ikea. Daar was eigenlijk niets op aan te merken, en na 3 jaar wilden we gewoon wat anders maar zat ie nog steeds net zo stevig/zacht als in het begin. Daarna ééntje uit het duurdere segment van de ikea, waar na vier jaar eigenlijk 'zitkuilen' in ontstaan waren. Dit was een wat zachtere bank. Daarna bij een meubelwinkel een medium-segment bank (vergelijkbaar in prijs met de ikea, maar de bank was iets kleiner) gehad (ook een zachte zitting), maar daar hetzelfde euvel als de high-end Ikea bank. Nu hebben we een stevigere Montel-bank, en daar hebben we vooralsnog niets op aan te merken. We hebben de laatste keer wel expliciet erop gelet dat we geen zachte bank wilden, ondanks dat die in de winkel vaak wel erg lekker zitten. Maar onze ervaring is dus dat dergelijke banken hun 'zitkwaliteit' blijkbaar niet zo lang behouden.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:32

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

* Freee!! gaat dit topic even in de gaten houden, binnenkort waarschijnlijk ook een bank nodig.

En zoals al eerder in dit topic aangegeven, kijk eens bij IKEA.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

JT schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:30:
10 jaar garantie is garantie dat het niet kapot gaat, ik denk niet dat ze garanderen dat het na 7 jaar nog net zo zit als na 3 maanden :P
Vergis je niet - collega had na een jaar of 5 een beetje een deuk in de zitting, en die werd gewoon weer naar nieuw hersteld.

Dus ja, ook het "zacht" worden wordt gewoon onder de garantie gefixt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Bezorgder dan een postbezorger

De bank hier is gekocht bij een serieuze meubelzaak, met serieuze verkopers, en knap serieuze prijzen, maar de kwaliteit straalde er ook vanaf: Dik leer van goede kwaliteit, hij weegt een vermogen en heeft goed stiksel.

Kostte wel een lieve 2500 euro, en dat was met een kleine korting (laatste die ze hadden ofzo), maar een slordige 10 jaar later is hij nog steeds erg goed en mooi, en dat in een huis met grote honden.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Aardappel schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:08:
[...]

Vooral ook hangen. Niet alleen proefzitten als een houten klaas. Ga zitten op de bank zoals je dat thuis ook doet, dus lekker liggen, of onderuit gezakt.
En langer dan 2 minuten.
Van die mensen die rechtop een bank gaan zitten in zo'n zaak omdat ze er niet op durven te gaan liggen. _O- En er dan thuis achter komen dat die toch niet zo lekker ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:18

s3n

Wij hebben een bank van Sanders Meubelstad die 4,5 jaar oud is en rijp voor de sloop. Leer is geverfd, maar hele plekken worden kaal. Gekocht met 5 jaar garantie, maar naar 2 jaar te horen gekregen dat het bij het model hoort en we pech hebben. Sanders is van dezelfde eigenaar als Montel waar anderen weer tevreden over zijn. Ik denk ook dat je een beetje geluk moet hebben.

De bank in mijn vorige woning kwam van ikea, en de volgende ga ik waarschijnlijk daar ook halen. Beviel mij tot nu toe het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:24

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wij kochten ca 8 jaar geleden een bank bij Sanders , en die is nog aardig goed. Kussens zijn wel een beetje doorgezakt, maar ziet er nog prima uit. Was toen zo'n 800 euro. En meer vind ik hem ook niet waard, minder ook niet. Ik denk dat de levensduur zo'n 10 jaar is, voor een dergelijke bank van 800 euro.

[ Voor 16% gewijzigd door Sport_Life op 19-11-2017 09:12 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:35
Ons stel van Koinor is nu na 14 jaar versleten. Het gaat een Rolf Benz worden, die kan je krijgen in 3 hardheden.

Hoe meer structuur in je leer, hoe robuuster, en hoe minder krassen je zal krijgen. Maar elk geverfd leer zal ooit slijten.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Kleine update. We hebben hier en daar wat rondgekeken en een tijd geleden hadden we ook een Sit Design Bahia gezien. We willen de bank nu aanschaffen bij Montel of we willen een Sit Design Bahia kopen. Voordeel van de Bahia tov Montel is prijs (scheelt een euro of 400), koudschuim ipv polyether vulling, 60/40 leer voor niet veel meer dan stof. Geen chaise longue maar dat kan eventueel opgelost worden met bijpassende hocker.

- Heeft er iemand ervaring met Sit Design of zelf specifiek de Bahia?
- De Bahia kan geleverd worden in 60/40 leer. Leer onderlaag, microvezel boven. Dit is niet zoveel duurder dan stof maar je hebt wel het voordeel dat je een waterdichte onderlaag hebt. Hebben mensen hier ervaring met 60/40 leer voor wat langere tijd? Wat is de ervaring ten opzichte van stof?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:04
Hier een op maat bedachte hoekbank bank van Profijt meubel met extra dik leer voor de katten. Na 7 jaar zit die nog steeds zo goed dat we hem in het nieuwe huis maar laten staan, ook al past hier een veel grotere.

We zouden daar zeker opnieuw een bank kopen mochten we er aan toe zijn. Prijs incl lounge deel, uitschuifbaar deel, opklappende hoofdsteunen en dus > 2mm vol leder was 1400€.. maar model en maat maakt net zoveel uit voor de prijs.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

JT schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:30:
Zelf tot 4 jaar geleden als bijbaan bij Ikea gewerkt, dat garanderen ze dus wel en niet alleen voor banken. Hoeveel banken, stoelen, matrassen van tussen de 9,5 en 14,5 jaar oud (ja inderdaad, heel toevallig NET voor het eind van de garantie) ik wel niet in de afvalpers heb moeten gooien...
Mochten ze geen nieuwe kussens meer kunnen bestellen vanuit Zweden dan hebben ze iets van staffels met hoevel ze van de originele prijs kunnen vergoeden zodat je een nieuwe mag uitzoeken.

matrassen van 14 jaar oud waar weet ik niet wat op en mee gedaan is wil je ook het liefst helemaal niet in je buurt hebben :X

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:09

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Brandts schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:56:
Ik zou persoonlijk ook de IKEA eens overwegen. Ze hebben veel keuze en geven 10 jaar garantie op hun banken:

http://www.ikea.com/ms/nl...itmeubels_Garantie_NL.pdf

Er zijn maar weinig andere verkopers die deze garantie ook durven te geven.
Hun garantie is in orde, maar je wilt er het liefst geen gebruik van maken.
Na 2 jaar viel onze bank uit ellende al uit elkaar. vooral doorgezakte kussens, zitgedeeltes etc. Het was een stevige bank, en nu was het een hangbank.
Ikea repareert het wel, maar na een jaar was het probleem weer het zelfde. Ikea noemt het slijtage, maar ik vind dat een bank van €800,- na 3 jaar niet versleten mag zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zit/lig hier op een IKEA Karlstad bank van zeker 10 jaar oud. En behalve dat de katten de eerste hoes kapot hebben gekrabd, zit hij heerlijk.
Deze hoes zit er nu 5 jaar op en is als nieuw en wasbaar.

Groot voordeel om gewoon een nieuwe hoes te kunnen kopen.

Onderschat IKEA niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XIIITD
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:32
Jelte schreef op zondag 17 december 2017 @ 10:53:
Ik zit/lig hier op een IKEA Karlstad bank van zeker 10 jaar oud. En behalve dat de katten de eerste hoes kapot hebben gekrabd, zit hij heerlijk.
Deze hoes zit er nu 5 jaar op en is als nieuw en wasbaar.

Groot voordeel om gewoon een nieuwe hoes te kunnen kopen.

Onderschat IKEA niet.
Let wel dat voor diezelfde Karlstad bank nu geen hoezen meer te koop zijn omdat deze uit de collectie zijn. Hier ivm kind/kat nog een "nieuwe" hoes kunnen vinden via marktplaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:41

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb nu al 6 jaar een Ikea Ektorp met chaise-longue. Toen heerlijk, nu klote. Ik word een jaartje ouder en waar ik niet tegen kan is dat de kussens te zacht zijn.
Ik heb lichte artrose in mijn nek, alles te wijten aan het vele gamen en werkhouding (kantoorbaan), en als je een bank hebt waarbij je echt onderuit gezakt ligt, is dat niet goed voor je nek ;)

Het zitvlak is te diep, waardoor ik eigenlijk nooit tegen de rugleuning aanzit. En als ik er wel tegenaanzit, dan zak ik nog verder naar achteren omdat de kussens te zacht zijn. Ik moet nu echt een stevige rechte rugleuning hebben waarbij het zitvlak niet te diep is.
TopicStarter, let daar ook op!

Wat ik nu doe is het rugkussen van de 3e zitplaats ook nog achter mijn rug doen en dan is het beter. Nog niet helemaal want ook hier zak ik te ver naar achter waardoor de rug deze houding heeft: /
wat er weer voor zorgt dat ik mijn nek te ver naar voren moet buigen om naar de TV te kunnen kijken. Dus een stevige rugleuning waarbij je rug meer deze houding heeft | is beter dan /

[ Voor 22% gewijzigd door Deathchant op 17-12-2017 15:52 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:28
Kijk goed wat je nu wel en wat je niet handig vind aan je eerdere banken. Wat voor rugleuning, hoog/laag, armsteunen hard/zacht en hoog/laag. Dat soort dingen kan je heel snel banken op af katen vallen om je keuze te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WNT
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-04 20:30

WNT

JT schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 23:05:
Kleine update. We hebben hier en daar wat rondgekeken en een tijd geleden hadden we ook een Sit Design Bahia gezien. We willen de bank nu aanschaffen bij Montel of we willen een Sit Design Bahia kopen. Voordeel van de Bahia tov Montel is prijs (scheelt een euro of 400), koudschuim ipv polyether vulling, 60/40 leer voor niet veel meer dan stof. Geen chaise longue maar dat kan eventueel opgelost worden met bijpassende hocker.

- Heeft er iemand ervaring met Sit Design of zelf specifiek de Bahia?
- De Bahia kan geleverd worden in 60/40 leer. Leer onderlaag, microvezel boven. Dit is niet zoveel duurder dan stof maar je hebt wel het voordeel dat je een waterdichte onderlaag hebt. Hebben mensen hier ervaring met 60/40 leer voor wat langere tijd? Wat is de ervaring ten opzichte van stof?
Voor welke bank ben je gegaan? Tevreden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
WNT schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 07:18:
[...]

Voor welke bank ben je gegaan? Tevreden?
Uiteindelijk heb ik niks kunnen vinden over hoe je een goede bank herkent. Dus ik heb het moeten doen op basis van reputatie en advies van de verkopende partij. Nadat we een aantal keer bij Montel en bij de andere winkel voor de Bahia langs waren geweest, was de conclusie dat we elke keer direct goed zaten in de Bahia. In de Montel zaten we niet verkeerd maar zeker voor mijn vrouw was het steeds even wennen. De Bahia was daarnaast goedkoper (alleen in de winkel waar wij langs zijn geweest, in andere winkels is de prijs gelijk) en de verkopende partij kwam betrouwbaar over waardoor ik hun antwoord over verwachte levensduur en duurzaamheid van het zitcomfort vertrouwde.

Het is dus een Sit Design Bahia geworden, wordt volgende week geleverd :Y)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het is duur maar ik heb hier een Rolf Benz bank uit 1999. Zit nog heerlijk, laatst laten bijvullen en leer herstel voor een klein bedrag. Je houdt een tijdloze bank, dik leer, geen kuilen, zeer comfortabele bank, mooi etc.
Ik had een Montel bank en je ziet na vijf jaar al de zitplekken terwijl ik netjes had onderhouden het leer dus dat hielp gewoon niet.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

@itsalex Grappig. Wij gaan onze 25 jaar oude Rolf Benz of Leolux (weet precies merk niet meer) weer opnieuw laten bekleden. Kostte destijds Hfl 5000,- voor 2 banken nieuw, maar onverslijtbaar binnenwerk en tijdloos ontwerp. Zitten veren in ipv van dat schuimgebeuren. Ik kan nergens een bank vinden die beter zit, vandaar bekleden.

Mijn advies: koop een bank met binnenvering ipv schuim. Schuim gaat altijd doorzakken. Maar ik ben dan ook bij bedden een fan van boxspring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speed112
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-05-2021
Ikzelf heb een 2e-hands leren 3-zits met 2x een relaxfunctie erop... voor maar 100 euro... ik had geen plaats meer voor de 2-zits... anders was dit bij de prijs inbegrepen.
Wat ik er mee wil zeggen is .. als je een 2e-hands iets oudere maar voor de rest kwaliteits spul tegen komt... niet lang wachten en doen.... je bespaard er bakken geld mee!

p.s. deze stonden eerst voor meer dan 7000 euro te koop nieuw ;-)

[ Voor 9% gewijzigd door speed112 op 10-03-2018 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweezitsbank
  • Registratie: December 2016
  • Niet online

Tweezitsbank

Relax...

JT schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 08:52:
Het is dus een Sit Design Bahia geworden, wordt volgende week geleverd :Y)
Gefeliciteerd! Altijd fijn een goede (tweezits)bank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:21
itsalex schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 09:06:
Het is duur maar ik heb hier een Rolf Benz bank uit 1999. Zit nog heerlijk, laatst laten bijvullen en leer herstel voor een klein bedrag. Je houdt een tijdloze bank, dik leer, geen kuilen, zeer comfortabele bank, mooi etc.
Ik had een Montel bank en je ziet na vijf jaar al de zitplekken terwijl ik netjes had onderhouden het leer dus dat hielp gewoon niet.
Wie hebben dat gedaan bij jou? Wij hebben ook een Montel bank waar de plekken inmiddels zachter worden. Dat gouden garantie plan hebben we een juridisch geschil mee dus dat mogen ze stoppen waar het licht niet schijnt ;).
Pagina: 1