Herstel media of Installatie media van Medion P7618 Laptop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Kewl_one
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-10-2023
Hallo Mede Tweakers,

Had een extra Laptopje nodig dus via Marktplaats deze:

pricewatch: Medion Akoya P7618

Op de kop getikt... Medion Akoya Model P7618 MD 97774 MSN 30012380

Werkend gezien bij verkoper ...maar...

Eenmaal thuis blijkt dat de verkoper de originele windows installatie heeft overschreven met een andere windows versie (wel legaal meen ik) maar het gevolg is dat alle leuke extra's welke afhankelijk zijn van de door Medion ooit meegeleverde software (Blue-ray speler, DVB TV kaartje en Afstandsbediening en het dolby surround) niet meer werken... Verkoper heeft nooit herstelmedia gehad (waarschijnlijk wel een herstelpartitie die er niet meer is...) dus ff balen.. Apparaat is 4 jaar oud dus uit garantie

Heb Medion gemaild met het verzoek om een herstel disk te mogen kopen! voor deze PC maar het enige antwoord (tot nu toe) is een verwijzing naar de Premium Hotline (0,70 ct/min) .. of die me kunnen helpen...

Mijn vragen nu zijn:
Weet iemand of Medion herstelmedia levert? Al dan niet tegen betaling of is het ergens te downloaden?
Heb zelf bij service van Medion NL en DE gezocht en daar zijn wel drivers te downloaden... maar de applicaties niet...

Of en dat hoop ik van harte heeft iemand hier zo een laptop en kan/wil die een kopietje van zijn herstelmedia leveren tegen vergoeding uiteraard...
Bij voorbaat dank!

It is never to early to start RTFM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 13:23
Deze site had je vast al gevonden: https://www.medion.com/nl/service/_lightbox/herstel.php maar de hotline lijkt de enigste optie.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kewl_one
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-10-2023
Inmiddels contact gehad met de verkoper (pawn filiaal) en deze vond mijn klachten dat alle extras niet werkten terecht en gaf me mijn geld terug.... Prima Service

Later kwam er nog een mail van Medion.... Die meer uitleg gaf; De herstelmedia worden indien nog beschikbaar tegen kostprijs of onder service geleverd.... Maar de aanvraag moet via de premium hotline...

Dus Medion levert wel degelijk herstelmedia...

@ HKLM had die specifieke pagina die je noemt nog niet gevonden, goede tip! Had wel geprobeerd middels de orginele productcode een herstel disk Bij MS te downloaden maar dat werkte niet; probeer het later nog eens was de foutmelding dus mogelijk ook een intern probleem bij MS...

Anyway problem solved, nu op zoek naar een andere I5+ 17" laptop...

It is never to early to start RTFM