Vraag

• Janspook
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-06 20:35

Janspook

Fryslân boppe

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een heel raar probleem. Een vriend van mij heeft zijn eerste computer gebouwd. Alles werkte in 1 keer maar behalve zijn toetsenbord. Het toetsenbord werkt wel op een andere computer. Ook hebben wij al geprobeerd de bios switch op een andere instelling te zetten.

We hebben windows al op nieuw geprobeerd installeren, bios updaten, driver update in windows. Ook kan reageert het toetsenbord niet tijdens de POST. Het toetsenbord licht wel op.

De specificaties van zijn computer zijn alsvolgst.

I5 8600K
16 GB ram
MSI x370 gaming m5
GTX 1060

Ik weet het verder niet meer. Misschien kan iemand hier met meer kennis dan ik mij en mijn vriend helpen?

Gewoon een spook

Alle reacties

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kijk even goed in welke poorten je de stekkers doet. Dubbel USB3 zou sowieso goed moeten werken.

• Janspook

Janspook

Fryslân boppe

Topicstarter
PilatuS schreef op donderdag 16 november 2017 @ 18:51:
Kijk even goed in welke poorten je de stekkers doet. Dubbel USB3 zou sowieso goed moeten werken.
Sorry had er nog bij moeten zetten dat wij alle poorten al hebben geprobeerd. Plus een ander toetsenbord werkt er wel op

Gewoon een spook

• PilatuS
  • Niet online
Ik zou er toch nog even mee gaan spelen. Even wat verschillende dingen proberen. Zowel in Windows als voor Windows. Soms doet mijn K95 ook moeilijk. Gebruik sowieso de poorten aan de achterkant van de PC, geen frontpanel aansluitingen.

• Janspook

Janspook

Fryslân boppe

Topicstarter
PilatuS schreef op donderdag 16 november 2017 @ 18:53:
Ik zou er toch nog even mee gaan spelen. Even wat verschillende dingen proberen. Zowel in Windows als voor Windows. Soms doet mijn K95 ook moeilijk. Gebruik sowieso de poorten aan de achterkant van de PC, geen frontpanel aansluitingen.
Hoe spelen? zoals ik al zei hij reageert nergens op. Ook niet na tig keer opnieuw opstarten.

Gewoon een spook

• PilatuS
  • Niet online
Janspook schreef op donderdag 16 november 2017 @ 18:57:
[...]

Hoe spelen? zoals ik al zei hij reageert nergens op. Ook niet na tig keer opnieuw opstarten.
Terwijl de PC draait in Windows naar verschillende poorten gaan. Check ook de USB drivers een goed, misschien juist een oudere versie installeren ?

En verder met die knop op de achterkant aan de slag terwijl je dat doet. Ik had dus ook problemen met mijn K95, maar na een paar minuten verschillende dingen proberen deed ie het wel.

[Voor 20% gewijzigd door PilatuS op 16-11-2017 19:00]

• Janspook

Janspook

Fryslân boppe

Topicstarter
PilatuS schreef op donderdag 16 november 2017 @ 18:58:
[...]

Terwijl de PC draait in Windows naar verschillende poorten gaan. Check ook de USB drivers een goed, misschien juist een oudere versie installeren ?

En verder met die knop op de achterkant aan de slag terwijl je dat doet. Ik had dus ook problemen met mijn K95, maar na een paar minuten verschillende dingen proberen deed ie het wel.
Ja oke maar hoe verklaar je dan dat hij tijdens de post het ook al niet doet?

Gewoon een spook

• donnie1992
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:37
En de Bios settings van de pc dan?
Met name de USB (legacy) opties.

• Janspook

Janspook

Fryslân boppe

Topicstarter
donnie1992 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 19:17:
En de Bios settings van de pc dan?
Met name de USB (legacy) opties.
Welke instellingen heeft hij percies nodig als ik vragen mag?

Gewoon een spook

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:30

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Gewoon om wat puntjes te noemen om te proberen die evt nog niet zijn geprobeerd.
Aan de achterzijde van het toetsenbord zit een schuifknop/schakelaar, heb je daar al wat mee geprobeerd.
Verder werkt de USB passthrough port wel?

• donnie1992
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:37
Janspook schreef op donderdag 16 november 2017 @ 19:22:
[...]

Welke instellingen heeft hij percies nodig als ik vragen mag?
"Legacy USB support provides USB functionality in environments where there normally is not USB support. Specifically, HP provides legacy USB functionality at:

* Power On Self Test (POST)
* ROM-Based Setup Utility (RBSU)
* Diagnostics
* Environments which do not support USB natively

Zou ergens onder de usb instellingen moeten staan (legacy keyboard support)

• PilatuS
  • Niet online
Janspook schreef op donderdag 16 november 2017 @ 19:11:
[...]

Ja oke maar hoe verklaar je dan dat hij tijdens de post het ook al niet doet?
Dat had die van mij ook.

• Janspook

Janspook

Fryslân boppe

Topicstarter
Zojuist mijn eigen k70 (rgb versie ) geprobeert en die deet het gelijk.

Gewoon een spook

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee