Vraag

• Technologyking
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-04-2018
Mijn vraag
Ik laad meestal de accu tot het voldoende is of 100 procent.
Maar als het leeggaat komt het niet goed uit want dan heb ik nodig.
Dus kan het kwaad als ik de laptop bijvoorbeeld oplaad tot 30 procent en 10 minuten gebruik en dan weer oplaadt tot 60 procent?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Medion E1235T
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Opzoeken op verschillende websites

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Over het algemeen wordt aangeraden volledige laadcycles te doen, maar eerlijk is eerlijk, zo heel spannend is het ook weer niet. Je accu zal toch wel iets slijten. Imho kun je 'm dan beter gewoon gebruiken zoals jou uitkomt. Als je meestal gewoon laadt naar de 100% dan maakt het echt niet zo heel veel uit als je 'm een keer wat minder ver oplaadt.

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:28

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Een accu slijt altijd al je hem oplaad accu elke keer gaat er iets van de volle capaciteit af dus beetje steeds laden is niet beter dan gewoon vol laden leeg lopen tot 10/15% en dan weer bij laden 90/95%

Als je dit nodig hebt moet het gewoon doen alleen rekening houden dat je accu iets eerder niet meer lang mee gaat bij een ''volle lading''

In heb mij zelf even ingelezen wat mij voorgaan verteld is klopt dus niet helemaal, accu niet steeds vol laden en op 100% houden is slecht dat wist ik maar blijkbaar is er ook beter hem ergens tussen de 40% en 90% te houden beter. het gezond houden van je accu is nog al een werk en niet echt productief.

Random laden moet blijkbaar geen verslechtering zijn in levensduur als maar niet van tussen 0-10% is, voorkom sowieso complete ontladingen en volle ladingen.

*eigen laptop van de lader haalt*

[ Voor 44% gewijzigd door 42dpi op 16-11-2017 22:47 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Mediaking236 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 18:11:
Mijn vraag
Ik laad meestal de accu tot het voldoende is of 100 procent.
Maar als het leeggaat komt het niet goed uit want dan heb ik nodig.
Dus kan het kwaad als ik de laptop bijvoorbeeld oplaad tot 30 procent en 10 minuten gebruik en dan weer oplaadt tot 60 procent?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Medion E1235T
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Opzoeken op verschillende websites
Volledige laadcycli zijn juist niet efficiënt, je moet gewoon bijladen als je rond de 50% komt en als het even kan wel tot een procent of 80. Hiermee krijg je uiteindelijk het hoogste totaal laadcycli (van 50 naar 80% telt gewoon als 3/10 van een laadcyclus, niet als 1).

Toevallig laatst ook voorbijgekomen hier: apis29 in "[Nokia 8] Ervaringen & Discussie" en kruila in "[Nokia 8] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 60% gewijzigd door apis29 op 16-11-2017 21:19 ]