Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Help een leek op computergebied aan kennis en een nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

• Kauwgom
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18-07-2024
Beste forumleden van Tweakers,

Na een tijdje te hebben getwijfeld tussen alle verschillende consoles en een game pc heb ik uiteindelijk voor het laatste gekozen. Ik ben van plan om met de aankomende kortingen van Black Friday, sinterklaas en kerst een game pc te kopen. Aangezien ik een leek ben om dit gebied heb ik al jullie kennis nodig. Wie kan voor mij een Game PC in elkaar flansen?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De computer gaat gebruikt worden voor dagelijkse taken als mailen, surfen op het internet en muziek. Naast dat het werken aan mijn website en af en toe video- en fotobewerken. Grote tijd zal de PC ook voor gamen gebruikt worden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Inclusief kortingen die gaan komen (die natuurlijk niemand nog weet) mag de PC maximaal 700 euro kosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur als beeldschermen, muis en toetsenbord heb ik al. Voor de rest heb ik nog geen onderdelen voor in de kast van de pc en de kast zelf.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hier vraag ik jullie kennis voor. Wat denken jullie dat ik nodig heb? Ik heb gehoord dat SSD je PC veel sneller laat gaan, maar dat het niet noodzakelijk is. Ik heb nooit SSD gehad dus je schijnt het niet te merken als je het nu nog niet hebt. SSD is dus niet nodig.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alles zolang het geen derderangs merk uit China is, of iets dergelijks. Het moeten wel reguliere merken zijn

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wordt ook 's nachts gebruikt, waardoor je hem niet in een andere kamer moet horen. Naast dat moet er ruimte zijn voor uitbreiding/upgrades. PC moet lang meegaan.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het bij elkaar zoeken van onderdelen en alles wat ik nodig heb om bovenstaande dingen in een PC te gooien. Ik kijk uit naar alle creatieve PC bouwers die mij een handje kunnen helpen?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 3 1200 Wraith Stealth koeler Boxed€ 100,95€ 100,95
1MSI B350 PC Mate€ 79,-€ 79,-
1Galaxy GeForce GTX 1060 3GB OC 3GB€ 213,50€ 213,50
1Corsair Carbide 100R Standaard€ 46,79€ 46,79
1Kingston HyperX Fury black HX426C15FBK2/8€ 97,74€ 97,74
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 51,-€ 51,-
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 81,85€ 81,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 670,83

[ Voor 40% gewijzigd door Kauwgom op 22-11-2017 21:37 ]

• jjaann3
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-11 21:09
kijk eens bij de best buy guides hier op het forum en kies daar 1 van uit je budjet. Samenstellen kan je zelf met behulp van youtube. Echt niet moeilijk. Gewoon het lef hebben om er aan te beginnen.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:47
Wat jjaan zegt.

Eigen inzet is verplicht. Je zal dus wel een opzetje moeten maken voor de pc. Het maakt niet uit dat er misschien een fout daarin maakt: daar leer je dan van :)
. Verder: op welke resolutie wil je gamen?
En ik vind het dapper dat jij ervan uit gaat dat bij Black Friday, Sint en Kerst verwacht dat de nuttige dingen in de uitverkoop gaan. Ik zou er niet al te hard op rekenen.

[ Voor 3% gewijzigd door Nat-Water op 16-11-2017 17:24 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• hosee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Zelf ga ik hier geen opsomming gebruiken van onderdelen maar als video editing, fotobewerking en gamen de hoofddoelen zijn dan vrees ik dat 700€ heel mager gaat zijn wil je dat alles toch enigzins vlot moet gaan.

Naargelang je eisen zal enkel de combinatie van zo'n CPU + GPU al aardig richting de 700€ gaan....en niet alleen je eisen zijn belangrijk maar ook rekening houden met future proof, betekent dus dat ie na een jaar of 5 nog steeds zijn mannetje kan staan. ;)

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Een SSD is echt wel een must.... laat dan eerder de HDD vallen met 500GB kan je normaal wel al even verder, later een HDD toevoegen is een eitje... later een SSD toevoegen is omslachtig.

• Kauwgom
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18-07-2024
eigen invulling hierboven
Pagina: 1