Toon posts:

Iemand goede suggesties voor een fatsoenlijke 21"/22" monitor ?

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag ipv. een dual 17" een 21" gaan halen. Ik heb een G400 MAX dus RAMDAC is geen probleem, hij kan de meest sappige monitoren nog wel aan lijkt me zo. als jullie ervaringen en/of suggesties hebben over wel/niet trinitron, merk, etc. zouden ze zeer welkom zijn. ik wil wel een beetje een monitor gelijk aan die MAX (2048x1536@85Hz :9) dus ongeveer die res op 75 a 85 Hz zou niet verkeerd wezen.

Alvast bedankt...

Verwijderd

2048x1536 is ERG klein, zelfs op een 22". Ik heb een 22" iiyama, perfect beeld, ultra-plat, ik wil nooit meer iets dat kleiner of boller is. Kan trouwens max. 70Hz in 2048x1536.

Verwijderd

Topicstarter
ik zeg niet dat ik het ga bebruiken, ik wil het op z'n minst kunne. zegt natuurlijk ook iets over de kwaliteit van het beeld. ik zat zelf aan een ViewSonic te denken. iemand suggesties?

Verwijderd

Iiyama maakt nette schermen voor een respectabele prijs.

Of je moet even kijken naar de Philips Brilliance of Eizo scherm ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja Philips heeft niet echt meer wat ik wil, bovendien heeft m'n pa net een 19" van philips gekocht, en die vond ik erg tegenvallen, hij is er helemaal happy mee.
maar er zijn ook schermen van mitsubitshi enzo... maar daar kan ik nergens reviews van vinden...

Verwijderd

Iemand ervaringen met de Sony E500? Ik zag deze staan voor 2277 piek, leek mij een redelijke prijs voor een 21" Sony met FD-trinitron beeldbuis.

Verwijderd

Neem de duurste die is vast wel goed Koen.

Mzzls!

Verwijderd

Ik heb een 22' iiyama. Perfect!!
Scherp en zuiver. Je zal ongetwijfeld wel beter kunnen kopen maar daar hangt wel een prijskaartje aan. prijs/prestatieverhouding=zeer goed.

draai op 1600/1200 100hz--- strak beeld

Verwijderd

CTX maakt voor weinig, leuk speelgoed :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te denken aan die Iiyama 22" ja, die is qua prijs/performance denk ik wel het best... maar die F980 van EIZO: WOW wat een mooi ding, maar wel f*cking duur... en de P817 van Viewsonic is ook extreem koel...
ik denk dat de prijs de dorslag moet geven, aangezien die EIZO $1859,- adviesprijs is (SLIK)

ik houd jullie opde hoogte... :)

Verwijderd

Plush: 1600x1200 op 100 Hz? Wat voor videoplank hebbie dan wel niet?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:10

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Mijn Voodoo3 PCI kan ook 100Hz op 1600 * 1200, alleen is het beeld van m'n Piyama dan duidelijk waziger (en ik gebruik een BNC kabel). Ik draai 'm normaal gesproken op slechts 80Hz, da's weer iets scherper dan 85Hz.

Ik vond de 22" eerst een beetje matig, maar ik vind 'm beter worden. Een goede 21" kost 3000 piek, dus wat betreft price/performance is de Iiyama zeker goed.

Een superplatte beeldbuis is wel erg relaxed. M'n 19" CTX is net een vissekom.

Verwijderd

Deze 17" CTX is toch wel errug plat :)

Zeker voor de prijs.. :D

Verwijderd

Topicstarter
tsja ik wil gewoon een megabeeld, dus die ViewSonic P817 komt ook in aanmerking, die Eizo F980 als ik het goed heb is EXTREEM mooi maar $1850 dus een beetje prijzig... maar ik wil gewoon een megabeeld, want dat is toch hetgene waar je de hele dag tegenaan kijkt. als je nou een niet-trinitron 21" pakt hebbie dan echt zo'n vissekom? denk het niet, hoe groot zou de bolling zijn? (dus als je een lijn trekt van hoek naar hoek hoe groot zou dan de afstand zijn tussen het midden van die lijn en de bolling van het beeld?)

Verwijderd

ehm... als je het over prijzig hebt. Die ViewSonic P817 is ook niet echt een koopje, maar 4200 piekies! Hij is zelfs duurder dan die Eizo.

Bron: http://www.discned.nl/ccl/monitoren/viewsonic/index2.htm

of heb je hem ergens goedkoper gezien?

Verwijderd

Wat dacht je van deze?

NEC FE1250 22"
Specs:

55.3cm
Pitch: 0.25-0.27mm
Resolutie: 1920*1440/73Hz
MAX: 1600*1200/85Hz
Hor. freq.: 31-110kHz
Vert freq.: 55-160Hz
TCO '99

Adviesprijs is 2290 ex BTW.
Lijkt me dat je deze voor rond de 2500 in de winkel zou kunnen kopen.

Heb je in ieder geval een berescherm!

Verwijderd

Topicstarter
hmmz die EIZO is wel EXTREEM mooi:
CRT Size 21 inch class, 90° deflection Invar Shadow Mask
CRT Phosphor Pitch 0.23 mm / 0.20 mm (Horizontal)
CRT Surface Treatment SuperErgoCoat®
Scanning Frequency H: 30 - 137 kHz V: 50 - 160 Hz
Input Signals RGB Analog
Input Terminal D-Sub 13W3 and BNC × 5 (switchable)
Active Display Size 15.8 (H) × 11.8(V)
Recommended Resolution 1600 dots × 1200 lines flicker-free at 109 Hz (max) (2048 dots × 1536 lines at 85 Hz addressable)
heeft een 400Mhz dot clock!
whaaaaaaa (kwijlkwijl) hmmz toch nog maar ff wat geld aan de kant leggen voor een megabeeld denk ik...

volgende probleem: hoe krijg ik die mee naar de volgende LAN?

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
tering man ! hebben jullie allemaal geld teveel ofzo ?
and btw. een 21'' dan moet je wel erg ver van je monitor af gaan zitten..

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:10

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Waar slaat dat nou weer op? Je kunt de resolutie verhogen hoor, dan zit je net zo dicht tegen het ding aan als bij een 14". En het is echt niet zo dat je hoofd moet bewegen om de andere kant van het beeld te zien...

Verwijderd

Topicstarter
ok dan een ViewSonic it is... nu nog ff iemand vinden voor die 2 17" dingetjes van me... (Philips 17A en 107A) komt wel goed...

Thnx iedereen voor jullie advies, wijze raad, handige tips, en de vage opmerkingen :)
btw als je een 21" koopt en je gaat verder weg zitten dan schiet je er dus nix mee op, kun je net zo goed een 14" pakken en er 5 cm vanaf gaan zitten... zelfde effect.
een 21", en elk goed rustig beeld is gewoon fijn als je er lang achter zit...

Greetz iedereen...

=Alpha/INF=Psycho

Verwijderd

Just BUY ONE!

Verwijderd

Topicstarter
ja mark ik weet het, over zoiets moet je goed nadenken...

Verwijderd

mitsubishi 2040 das een mooi ding(22")
diamondtron NF (natural flat) beeldbuis
USB hub etc dit is the best of the best kost dan oook wat (1050 dollar of zo)maar dan heb je ook wat.doet die 2048op 75Hz dacht ik.
verder viewsonic P17 extreme is ook vet maar die mitsu is beter.
wow man veel doekoe hoor waar halen jullie dat allemaal vandaan damn
nou veel plezier
Pagina: 1