• Herman456
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-08 14:56
Heren, dames,

Ik twijfel tussen deze 2 tablets. Ik heb net de S2 in bezit, maar zou de koop nog kunnen terugdraaien. Om een of andere reden zit ik erg te kloten met mijn vingers en mijn handpalmen. Ik heb nu SwiftKey geïnstalleerd omdat ik anders telkens verkeerde letters intik en dat mijn handpalmen op de "terug" en "meerdere schermen openen" knopjes drukken.

Wat is positief aan deze Samsung? Het scherm. De snelheid. Het fijne geheugen wat uitbreidbaar is.
Wat is negatief? Mijn handen raken dus de knopjes. En... Ik ben bang voor een defect. Mijn vorige tablet ging 2x stuk. Het was een Samsung galaxy note 10.1 (gtn8010). Een keer na 15 manden en daarna bij 48 maanden. Beide het moederboard.

Is er meer degelijkheid van Apple te verwachten? En... is die software zo veel leuker/beter? Nadeel van Apple vind ik die malle onder ons sfeer met Steve Jobs verafgoding. En geen usb of sd kaart uitbreiding. Ook zit ik niet op gevroet in mijn privacy te wachten. Maar allemaal overkomelijk.

Wie weet raad?

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-09 17:50

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Welke apparaten heb je nog meer in huis? Samsung, Apple of andere merken?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-08 14:56
Een Windows Pc en een Android telefoon, de Samsung J5 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-08 19:07

Eentje

houd van de vijver

Ik heb zelf een ipad uit 2012 laatste update gehad. Een 16gb zelfs maar. Wel eens vol daarom.Verder geen problemen mee gehad. Batterij duur vind ik super laad hem 2-3 keer in week op afhankelijk van mijn spelletjes gedrag. Je zult vanwege de fysieke home knop geen laat hebnen van het typen en perongeluk terug gaan. Daarnaast vind ik persoonlijk het aanbod van apps beter. Qua privacy zal Apple niet veel verschillen met Google of Windows.

Qua opslag zit er vaak 100 prijs verschil tussen 32 128 256.

There eent no place like home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.Schuimpje
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 31-01 21:48
Of je meer degelijkheid kunt verwachten weet ik niet; het lijkt me eerder dat je met je vorige tablet behoorlijk pech hebt gehad. Mijn ervaring met iPhone en iPad zijn in ieder geval wel positief, zeker wat levensverwachting betreft.

Of je de software leuker/beter vindt is natuurlijk vrij subjectief; dat zul je zelf moeten uitvinden. Wat gebruikssoftware betreft heb je natuurlijk veelal dezelfde apps beschikbaar als onder android. Alleen werkt iOS iets anders; wat je daarvan vindt zul je zelf moeten proberen. In mijn ervaring is het fantastisch maar er zijn ook mensen die er niet aan kunnen (of willen) wennen.

Wat die Steve Jobs-verafgoding betreft: volgens mij is dat eerder iets waar Apple-haters zich mee bezig houden dan de gemiddelde Apple-gebruiker. Ik ken talloze mensen met i-producten (inclusief mezelf) en heb in mijn omgeving nog zelden zo'n verhaal kunnen ontdekken. Laat de extreem-Androids en de extreem-Apples lekker bekvechten en zoek ondertussen je eigen weg in het midden ;)

Wat je met 'gewroet in je privacy' bedoelt begrijp ik niet helemaal. Volgens alle gangbare meetmethoden en volgens zo ongeveer alle experts gaat Apple van alle grote techbedrijven het beste om met privacygevoelige gegevens. Als je je daarover dus zorgen maakt zou het eerder een argument vóór Apple zijn.

Wat opslag betreft moet je bij Apple wel altijd opletten. Als je van plan bent om veel games te installeren kan die 32gb snel vol raken, ook bij videobewerking gaat het hard. Voor foto's kun je echter (via iCloud of Google Photos) gecomprimeerde files op je tablet laden waardoor je een stuk meer aan je opslagruimte hebt, terwijl in de cloud je originele files bewaard blijven. Voor gewoon gebruik (surfen, Netflix, Youtube, Spotify etc.) zul je aan die 32gb genoeg hebben voor de komende jaren.

Ik hoop dat je wat aan deze post hebt, of had je al een beslissing genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-08 14:19
Een van de kinderen had ooit een nieuw instapmodel Samsung tablet gekocht. Na twee jaar gebruik en 3 Android updates verder was deze tablet al niet meer vooruit te branden.
Later kreeg zij van een kennis een duurdere maar ook al iets oudere Samsung tablet. Hier heeft zij zeg krap een half jaar mee gewerkt tot deze ook niet meer vooruit te branden was door de nieuwe updates.
Beiden tablets liggen nu als oud vuil in een lade.

Dan heb je nog de Android Apps waarvan je regelmatig leest dat er weer dubieuze varianten zijn opgedoken die als virus inbreken op je persoonlijke gegevens, of wat dan ook van die strekking.

Ik kocht ooit een iPad 2 welke ik op een gegeven moment verving voor een iPad Air 2, de oude iPad 2 wordt nu nog door een van de andere kinderen gebruikt. Ok, hij is soms iets trager maar werkt verder nog prima. Dit is dus met recht een goede investering geweest en Apps zijn zo ver duidelijk volledig veilig.

Er zijn mensen die echt bewust alles van Samsung nemen vanwege onderlinge samenwerking, etc. Net zoals Apple gebruikers alles van Apple aanschaffen omdat dit onderling makkelijk werkt en dezelfde gebruikersaccounts heeft.
Is dit minder belangrijk dan zou ik persoonlijk voor een iPad kiezen. In mijn ogen soms een iets duurdere maar wel een lange termijn investering.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Voor een tablet adviseer ik standaard als eerste een iPad te nemen als het budget het toelaat (ze zijn gelukkig in prijs gedaald over de jaren met hun modellen). Over het algemeen heb je langer updates er op, en er zijn meer apps specifiek voor ontwikkeld. Uiteraard zijn er ook nadelen als een bestandssysteem waar je niet handig files op plempt, maar of je daar last van hebt weet ik niet. Synchoniseren met je Google Drive, Dropbox, Onedrive, etc. is wel allemaal mogelijk.
Een ander punt is dat de platformen niet compatibel zijn dus save games vanaf Android kun je over het algemeen niet gebruiken om verder te gaan op je iPad waar je gebleven was.
Laatste punt, je moet wel even de tijd nemen te leren omgaan ermee, alle instellingen zitten net ergens anders, en anders ga je je mogelijk irriteren dat je iets niet kan terwijl het een kwestie is van weten.
Wat privacy betreft, je geeft je gegevens aan een extra bedrijf omdat Samsung alles al heeft via je telefoon. Apple is niet erger dan de rest in het gebruik van de gegevens die ze verzamelen.
Qua bugs kun jeook met een Apple pech hebben, net als elk ander OS zijn er horror verhalen van te vinden. Net als de rest is dat over het algemeen op te lossen met een fabriek reset en opnieuw beginnen met installeren van je software uit de app store.
Pagina: 1