Eigen website maken

Pagina: 1
Acties:
  • 546 views

Vraag

• tijnster
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-07-2024
Beste tweakers,

Onlangs heb ik de cursus HTML en CSS gevolgd op Codecademy. Theorie is duidelijk maar het oefenen is redelijk beperkt. Voordat ik ga beginnen aan Javascript wil ik zeker weten dat ik HTML en CSS goed begrijp. De beste manier om hier nog meer vaardig in te worden is om zelf een website te bouwen. Wat zijn jullie aanbevelingen waar ik dit het best kan doen?

Groet

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:54
HTML en CSS website kan je makkelijk bouwen in Notepad ++

[ Voor 70% gewijzigd door HKLM_ op 16-11-2017 14:03 ]

Cloud ☁️

• tijnster
Thanks. Heb zelf ook brackets gedownload, dat is volgens mij ook een decent editor. Waar kan ik de code die ik schrijf het best draaien, zodat ik de output kan zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:45
Gewoon in je browser?

• back2basic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-03 16:35
HTML kun je gewoon lokaal draaien. gewoon dubbelclick..

Mijn iRacing profiel

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Een simpele all-in-one WAMP/LAMP stack lijkt me het meest efficient. Kan je ook eenvoudig talen toevoegen/verwijderen/uitschakelen.

Neemt niet weg dat ik vermoed dat ergens op CodeAcademy vast wel eens gesproken is over een "web server"?

[ Voor 15% gewijzigd door MAX3400 op 16-11-2017 14:07 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PascalDutch
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
tijnster schreef op donderdag 16 november 2017 @ 14:05:
Thanks. Heb zelf ook brackets gedownload, dat is volgens mij ook een decent editor. Waar kan ik de code die ik schrijf het best draaien, zodat ik de output kan zien?
Het bouwen doe je in een teksteditor (Sublime Text, Notepad++, Brackets), het testen daarvan doe je op je eigen pc. Informatie hierover kun je vinden op w3schools.com bijvoorbeeld.

Vervolgens sla je je bestand als .html (of als .php als je straks aan php toe bent) op en kun je hem gewoon openen in je browser. Succes!

• tijnster
Thanks voor de reacties. Ik ga mijn eigen code schrijven en draaien in de browser!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
tijnster schreef op donderdag 16 november 2017 @ 14:10:
Thanks voor de reacties. Ik ga mijn eigen code schrijven en draaien in de browser!
Succes! d:)b

Wil je voortaan, bij het openen van een nieuw topic, wel even onze Quickstart hanteren a.u.b.? Want er missen nogal wat zaken in je topicstart zoals je zult lezen...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.