Wat zou ik moeten aanpassen voor normaal te kunnen Gamen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JPSpiekker
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 20-11-2025
Om te beginnen hier mijn specs can mijn PC

- Intel Core i5-3470
- ASRock H61M-ITX
- Palit GeForce GTX 960 2GB
- Seagate Desktop HDD, 2TB
- Silverstone Fortress FT03-MINI
- G.Skill RipjawsX F3-17000CL9D-8GBXM
- Silverstone SFX 450W Bronze
- Plextor M3 Pro 128GB

En dan nu de vraag:
Ik speel Destiny 2 op deze PC alleen stottert deze qua beeld en ik denk dat ik een nieuwe GPU nodig heb maar misschien zijn er nog meer problemen.
Ik zit al zo'n lange tijd niet meer in de Hardware dat ik hier de vraag gewoon even stel

Spelen die erop worden gespeeld:
Destiny 2
Overwatch
fortnite
Division

Qua prijs moet het leuk blijven heb geen budget in mijn hoofd maar wil een indicatie hebben waar mee te beginnen dan blijft het ombouwen leuk.

Hoor graag van jullie en alvast bedankt

Jean-Paul

Alle reacties

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:41
Om eerlijk te zijn zou ik gaan sparen voor nieuwe pc.als je wat wilt veranderen, gaan de kosten al snel oplopen aan deze pc. Eigenlijk zijn alle componenten veroudert.

Zowel het werk geheugen, videokaart en ook de processor zijn aan de lage kant.
Aanezien je een geen k versie hebt,van de cpu,kan je daar ook niet wat mee doen,qua overclocken ect.

dus persoonlijk zou ik voor een nieuw systeem gaan

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-02 09:26
Op wat voor een resolutie speel je en wat voor een instellingen gebruik je (of zou je willen gebruiken)?

Wat freaky35 al aangaf is het systeem wel verouderd nu en zou je eigenijk een bijna volledig nieuw systeem nodig hebben.
Dat zou je wel in stappen kunnen doen waar de eerste stap naar mijn mening een nieuwe CPU + moederbord + RAM zou zijn. Dan zou je qua budget aan zo'n €500+ euro moeten denken.

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:44
Op zich kan je met 8GB RAM nog redelijk meekomen, dus dat zou geen probleem moeten zijn, als dat geupgrade zou moeten worden zou het wel zonde zijn want RAM is momenteel redelijk overpriced en dan wil je niet in verouderd DDR3 investeren.
Qua CPU of GPU upgrade zie ik echter geen probleem, een nieuwe GPU kan meegaan naar elke systeem dat je de komende jaren zou willen bouwen dus dat is niet echt zonde.
Qua CPU kan je proberen 2e hands een i7 te scoren en die in je systeem te stoppen, zou ik niet zonde vinden als er nu geen budget is voor een volledig nieuwe pc.

Om te bepalen of je een CPU of GPU upgrade nodig is zou ik proberen uit te vinden wat momenteel de bottleneck is in de games die je speelt. Laat MSI Afterburner draaien terwijl je spellen aan het spelen bent en kijk na een paar minuten of tijdens het spelen je GPU continu op 95%+ usage zit, als dat zo is dan is dit de bottleneck en zou een GPU upgrade logisch zijn, zo niet zou ik kijken naar een CPU upgrade.

• JPSpiekker
Ja het moet lekker lopen heb geen Game monitor dus 1080 p op gewoon High zou ik al mooi vinden.
En wat betreft verouderd had ik mij ook al bedacht en wil wel upgraden maar niet alles in een keer.
Dus ik dacht begin maar ergens wat te doen en hoe
Had het idee dat Processor nog wel even mee kon en dat GPU achter liep maar dat was mijn idee maar wat ik al zei loop wat achter met de hardware

Dus alle info is welkom

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-02 09:26
Je kunt beter even wat tests van die GPU bekijken op YouTube. Staat er vol mee, en weet je meteen of de GPU een bottleneck is of iets anders.
Ik denk eerder dat het de CPU is die een bottleneck vormt. Dan kun je inderdaad een betere CPU uit dezelfde generatie halen, maar dat is dan wel oud spul, dus of je daar nog in wil investeren?
Een nieuwe CPU moet weer vergezeld worden door RAM en moederbord.

Je moet bedenken wat je er aan uit wilt geven en dan even de pricewatch bekijken.

• Fitzer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:41
Ik zou inderdaad ook nog kijken naar de resolutie waar je op speelt. Ga kijken wat je bottleneck is en kijk of dit in je budget te upgraden is. Je GPU is inderdaad niet geweldig en zal hard moeten werken bij de nieuwste spellen op hoge settings. En 8GB Ram zou genoeg kunnen zijn, maar dat hangt af van wat je nog meer op de achtergrond draait.
Ik had voorheen ook de nvidia 960GTX en heb dezze vervangen met een 1070 toen ik merkte niet meer op de hoogste settings te kunnen spelen. Ik heb voor de rest nog een i5 4690k en 16gb ddr3.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:50
Je kunt gewoon taakbeheer op de achtergrond laten lopen en kijken wat er gebeurd tijdens het spelen van Destiny. Loopt de CPU op 100%, dan is dat je bottleneck, is je geheugen voor 100% gebruikt, dan is dat het.

Ikzelf speel van alles en nog wat op 1440P met een i7 3770k, die is wel sneller dan wat jij hebt, maar heb daar een R9 290x op staan. Als je je gpu upgrade, kun je later altijd je pc nog upgraden. Maar dat is dan mijn gedachte. Ikzelf verwacht ook dat je gpu te traag is.

• JPSpiekker
Bedankt voor de opmerkingen nu al
Ik zit daardoor meteen dan ook al even te kijken wat er op tweakers wordt aangeboden
Heb een I7-3770K gezien voor 160 Euro dat vind ik nog meevallen moet ik zeggen als het echt een verschil maakt.
Het testen van waar het opdraait zal ik eens kijken of mij dat vanavond gaat lukken maar wat ik een keer heb gezien op de PC toen ik hem kocht dat hij rond de 30 FPS zit voor de rest draait er alleen Windows 10 op en macafee als ik game

En budget is altijd lastig maar ik game er samen op met mijn zoon en wil hem ook laten zien dat je dingen niet altijd maar zo kan doen en dat je wel eens een tussenstap moet doen .

Echt alvast bedankt en alle tips zijn welkom

Jean-Paul

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-02 18:14

Praetextatus

the dutch_paki

Nou nee. Je eerste bottleneck is je GPU en zeker niet je CPU. Het is quadcore die bijna even snel is als 6700 qua raw performance. Je GPU heeft slechts 2GB Vram en de games die speelt gebruiken graag een stuk meer.

Speel eens wat games en kijk of cpu of gpu op hoeveel % load deze zitten. Als het inderdaad je GPU is dan is een 1050ti een flinke vooruitgang.
De i7 3770k gaat in games vrijwel geen verschil maken. Het zit em voornamelijk in multithreaded software en dat zijn games nog niet echt. Dus voordeel zal zijn enkel de 200 mhz hogere klok en dus enkele fps erbij.

Kijk eerst wat de load op je systeem is, maar ik neig sterk naar je videokaart. En omdat deze 2 gb dedicated geheugen heeft lijkt het erop dat er eventueel extra geheugen van je RAM wordt gebruikt om aan te vullen. En dat wil je niet gezien RAM enorm veel trager is dan video geheugen.

Kijk hier eens: Is een upgrade van een i5-3470 naar een i7-3770 het waard?

of hier:
https://www.techspot.com/...r-3-benchmarks/page5.html
3 fps erbij bij The Witcher 3 na cpu upgrade ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Praetextatus op 16-11-2017 14:27 ]

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• JPSpiekker
Dank je pratextatus zou een 1060 3GB ook een oplossing zijn die verschilt niet al teveel qua prijs met de 1050 TI

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

JPSpiekker schreef op donderdag 16 november 2017 @ 14:27:
Dank je pratextatus zou een 1060 3GB ook een oplossing zijn die verschilt niet al teveel qua prijs met de 1050 TI
Jazeker, die is nog een pak sneller. Alleen voordat je iets koopt, kijk wat de load tijdens gaming op het systeem is. Wordt de CPU of GPU 100% belast? Zo niet dan kan het probleem ergens anders aan liggen.

• JPSpiekker
Nou ik heb fortnite gespeeld en haal het volgende uit de afterburner
CPu safe van 61% tot 93 % maar gemiddeld rond de 80% daar in tegen de GPU aldoor vol om de 100% Geheugen is max 5 GB geweest

dus ik denk dat er nog wel wat te halen valt ergens

hoor het graag als ik iets moet doen dan hoor ik het graag de afterburner is voor mij ook nieuw

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-02 16:08
Ik weet niet veel maar als mijn 780 destiny 2 trekt moet jouw gtx980 dit helemaal kunnen. Is het niet dat je de sliders wat te hoog hebt gezet ? want ja als je op oudere hardware gamed moet je niet verwachten dat alles op max kan.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• JPSpiekker
ndeleeuw ik heb een gtx 960 misschien heb je het verkeerd gelezen de 980 zou het zeker moeten redden.
Ik ik heb ook niet alles op max staan ik heb geen IPS monitor namelijk en dan zie ik de verschillen niet heel erg.
Niet dat het er niet is maar ik stoor me er niet aan

• lordgandalf
Vreemd want met mijn GTX780 werkt het gewoon op de aanbevolen settings :S Mischien een brakker GPU iets anders zou ik me niet kunnen bedenken.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:59
Ik ik heb ook niet alles op max staan ik heb geen IPS monitor namelijk
Que?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@JPSpiekker het hebben van een TN of IPS monitor heeft weinig te maken met het verschil zien tussen medium of ultra.

Volgens deze benchmarks zou de GTX 960 toch niet onder de 40FPS mogen duiken op high settings. Daar testen ze wel met snellere CPU's dus wellicht zit daar ook nog een klein probleem.

Zelf zou ik of alles tegelijk upgraden of nu niks upgraden, tussentijds upgraden haalt je systeem gewoon uit balans.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:59

MsG

Forumzwerver

Ik zou lekker het tweedehands circuit induiken. Socket 1155 wordt redelijk wat aangeboden. Als je naar een nieuwer systeem zou gaan zou je weer onnodige investeringen moeten doen voor processor-technisch soms maar marginale verbetering.

Ik zou je videokaart gewoon op V&A of Marktplaats zetten en zelf een tweedehandsje nemen, bijvoorbeeld een GTX 970, R9 290, 1060, een beetje van hoe serieus je het wil qua kosten.

Je kan qua processor nog kijken naar een 2500K of een 2600K, om het nog even wat langer uit te kunnen zingen op 1155, maar zou eerst eens kijken hoe ver je al komt met enkel een videokaart-upgrade.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-02 18:16
Ik heb de D2 beta gespeeld met mn i7-2600k (klein beetje OC van msi mobo), 16GB, en GTX780ti, ging verbazend goed.
Voor jouw upgrade zou ik zeggen op volgorde, RAM, GPU, CPU

• lordgandalf
Ik snap niet waarom mensen meteen de nieuwe hardware hoek gaan zitten ik speel destiny 2 op een 17-7440K en een gtx780 dus hij moet dit kunnen draaien zonder problemen. Dus ik vermoed dat het te hoge instelling of iets in die richting is. Want het is meer dan mogelijk

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:10
Sjonge wat duikt het advies hier achteruit zeg. Het hele systeem is verouderd? Ik zie gewoon een prima i5'je (tot de 7000 serie hebben we telkens nog geen 5% performance increase gezien per generatie, wat wou je 'm dan aanraden?) en een nog niet een heel oude GPU.

Youtube video's kijken met benchmarks? Wut? Wat dacht je van daadwerkelijk reviews lezen :P Hardware.info bijvoorbeeld in het Nederlands. Maar er zijn er zoveel natuurlijk. Dat terwijl YouTube vol staat met kleine pubers die zich om laten kopen. Er is niks mis met Youtube reviews an sich, maar noem dan relevante accounts...

De problemen zijn verder totaal niet duidelijk. Stottert? Als in, framedrops? Of haalt je systeem maar 10-20fps? Meten is weten :) Ook een GTX 960 moet Destiny 2 gewoon kunnen spelen, zeker op low-medium op stabiel 30fps. Als dat niet voldoende is moet je upgraden, maar dan zou ik het geen stotteren noemen.
Het is zonde als een brakke Windows installatie of oude drivers de oorzaak zijn voordat je er 500 euro tegenaan gooit.

Nee, ik zou lekker nog even op dit platform doorgaan. Jammer dat je een ITX bordje hebt, anders kon je geheugen bijprikken maar nu zou ik het vervangen naar een kit van 16GB. Bovenal is een videokaart upgrade nodig, denk aan een RX580 of GTX 1060 (6GB) of misschien zelfs 1070 in. Is het dan nog steeds niet voldoende dan kan @JPSpiekker nog best eventjes doorgaan met een tweedehands i7 3770 voordat hij nog meer investeert.

[ Voor 10% gewijzigd door Richh op 17-11-2017 15:54 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
lordgandalf schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:49:
Ik snap niet waarom mensen meteen de nieuwe hardware hoek gaan zitten ik speel destiny 2 op een 17-7440K en een gtx780 dus hij moet dit kunnen draaien zonder problemen. Dus ik vermoed dat het te hoge instelling of iets in die richting is. Want het is meer dan mogelijk
De 780 heeft 3GB en geen 2GB. Dat kan een heel groot verschil maken. Zodra je VRAM vol zit gaat de boel heel slecht lopen.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

lordgandalf schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:49:
Je weet dat een GTX780 sneller is dan een GTX960?
rcdieks schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:47:
Ik heb de D2 beta gespeeld met mn i7-2600k (klein beetje OC van msi mobo), 16GB, en GTX780ti, ging verbazend goed.
Voor jouw upgrade zou ik zeggen op volgorde, RAM, GPU, CPU
Weet je zeker dat hij nu RAM tekort komt?
Richh schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:51:
Sjonge wat duikt het advies hier achteruit zeg. Het hele systeem is verouderd? Ik zie gewoon een prima i5'je (tot de 7000 serie hebben we telkens nog geen 5% performance increase gezien per generatie, wat wou je 'm dan aanraden?) en een nog niet een heel oude GPU.
[...]
Nee, ik zou lekker nog even op dit platform doorgaan. Zoek eens naar 4GB of 8GB extra (mocht dit passen) en hang er een GTX 1060 of misschien zelfs 1070 in. Is het dan nog steeds niet voldoende dan kan @JPSpiekker nog best eventjes doorgaan met een tweedehands i7 3770 voordat hij nog meer investeert.
Met een dergelijke GPU wordt die CPU een enorme bottleneck, zeker als je op 1080p blijft spelen. Dan haal je dus lang niet het maximale uit je videokaart.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Richh
Tsurany schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:55:
Met een dergelijke GPU wordt die CPU een enorme bottleneck, zeker als je op 1080p blijft spelen. Dan haal je dus lang niet het maximale uit je videokaart.
Wat een onzin :P

Zo'n i5'je komt nog een heel eind. We hebben de afgelopen 5 jaar bijna geen performance increases gezien op de consumentenmarkt.
Nogmaals wat wou je 'm dan gaan adviseren? Ryzen met een mooie multithread score, maar een IPC die vergelijkbaar is met een i5 Skylake? Hoeveel scheelt dat nou?
Of moet hij er per se honderden euro's tegenaan knallen met een 8000-serie i5 zodat hij slechts op 1080p Destiny 2 kan spelen?

TS speelt gewoon op 1080p 60hz en geeft zelf al aan dat hij helemaal niet alles op ultra hoeft te spelen. Als hij naar 144hz ultra wou gaf ik je groot gelijk, maar dat is hier niet het geval.

• lordgandalf
[...]

Je weet dat een GTX780 sneller is dan een GTX960?

[...]

[...]

Ja een GTX780 is sneller en heeft meer ram maar dan nog met de nodige aanpassingen in destiny moet het nog steeds speelbaar worden. het is niet dat hij het probeert te spelen op een hele oude videokaart

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Richh schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:00:
[...]

Wat een onzin :P

Zo'n i5'je komt nog een heel eind. We hebben de afgelopen 5 jaar bijna geen performance increases gezien op de consumentenmarkt.
Nogmaals wat wou je 'm dan gaan adviseren? Ryzen met een mooie multithread score, maar een IPC die vergelijkbaar is met een i5 Skylake? Hoeveel scheelt dat nou?
Of moet hij er per se honderden euro's tegenaan knallen met een 8000-serie i5 zodat hij slechts op 1080p Destiny 2 kan spelen?

TS speelt gewoon op 1080p 60hz en geeft zelf al aan dat hij helemaal niet alles op ultra hoeft te spelen. Als hij naar 144hz ultra wou gaf ik je groot gelijk, maar dat is hier niet het geval.
Wat ik zou adviseren hangt volledig van het budget af. Echter als hij een 1070 zal kopen gaat die CPU gewoon een bottleneck vormen op 1080p. Je ziet dat in veel games, juist op die resolutie, een snellere processor een verschil kan maken. Natuurlijk gaat een 1070 een verschil maken, echter benut je de hardware verre van volledig dat ik de investering niet interessant vind.

Ik vind het zonde nu een GPU te kopen die je niet volledig benut terwijl je, wanneer je eindelijk die CPU gaat upgraden, met een GPU zit die inmiddels al weer verouderd is. Op een gegeven moment is de hardware toch te oud dat geleidelijk upgraden zonder duidelijk tijdspad financieel gezien niet echt interessant is.

• PilatuS
  • Niet online
lordgandalf schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:05:
[...]

maar dan nog met de nodige aanpassingen in destiny moet het nog steeds speelbaar worden.
Niet als je VRAM vol zit.

Edit: Maar even wat dingen opgezocht. 1080p op medium moet te doen zijn. Dus het is wel mogelijk met 2GB.

Afbeeldingslocatie: https://overclock3d.net/gfx/articles/2017/10/26103617992l.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door PilatuS op 17-11-2017 16:15 ]

• Richh
Tsurany schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:10:
Wat ik zou adviseren hangt volledig van het budget af.
Tuurlijk, maar dat budget is er niet. Hij vraagt wat hij aan moet passen om gewoon te kunnen gamen. En volgens mij heb je echt geen top-end hardware nodig om de laatste populaire shooters op mid settings te spelen.
Echter als hij een 1070 zal kopen gaat die CPU gewoon een bottleneck vormen op 1080p. Je ziet dat in veel games, juist op die resolutie, een snellere processor een verschil kan maken. Natuurlijk gaat een 1070 een verschil maken, echter benut je de hardware verre van volledig dat ik de investering niet interessant vind.
Ik zou 'm überhaupt niet naar de 1070 willen duwen, eerder naar de GTX1060 of RX580 zoals ik hierboven zei. Hij speelt immers op 1080p60hz.

Een 1070 is wel degelijk interessant als je er vervolgens een 3770 naast prikt. Dat is, mede door het ontzettend dure DDR4 geheugen tegenwoordig, zeer waarschijnlijk een stuk voordeliger en net zo goed voor 'm als investeren in een compleet nieuw (ITX!) platform. Ben het met je eens dat een 1070 niet volledig benut zal worden icm deze CPU.
Ik vind het zonde nu een GPU te kopen die je niet volledig benut terwijl je, wanneer je eindelijk die CPU gaat upgraden, met een GPU zit die inmiddels al weer verouderd is. Op een gegeven moment is de hardware toch te oud dat geleidelijk upgraden zonder duidelijk tijdspad financieel gezien niet echt interessant is.
Dat klopt, maar wat is je alternatief? Een GTX1080 en een Ryzen 7 of i5 8600k? Want dan moet TS opeens naar €800 terwijl hij voor €300-400 nog makkelijk dit systeem kan reviven om de komende jaren op 1080p door te blijven spelen.
PilatuS schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:11:
Edit: Maar even wat dingen opgezocht. 1080p op medium moet te doen zijn. Dus het is wel mogelijk met 2GB.

[afbeelding]
Door texture compressietechnieken op de 10x0-kaarten is die vergelijking niet helemaal eerlijk, ook is de geheugensoort anders en denkt de GPU een beetje anders. En dan verschilt het nog per scene.
Het zou inderdaad moeten kunnen, eens, maar ik denk wel dat hij op het randje zit.

[ Voor 14% gewijzigd door Richh op 17-11-2017 16:21 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Richh schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:18:

Dat klopt, maar wat is je alternatief? Een GTX1080 en een Ryzen 7 of i5 8600k? Want dan moet TS opeens naar €800 terwijl hij voor €300-400 nog makkelijk dit systeem kan reviven om de komende jaren op 1080p door te blijven spelen.
Wachten op de introductie van nieuwe moederborden, prijsdaling van RAM en betere beschikbaarheid van processoren. Dan ergens tussen midden en eind 2018 een nieuw systeem aanschaffen.

• Richh
Tsurany schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:21:
[...]

Wachten op de introductie van nieuwe moederborden, prijsdaling van RAM en betere beschikbaarheid van processoren. Dan ergens tussen midden en eind 2018 een nieuw systeem aanschaffen.
En dan heeft hij een overkill systeem voor een 1080p TN paneel waarop hij zich toch niet stoort aan lagere settings :P

Ben het verder wel met je eens hoor, dat zijn de opties die @JPSpiekker heeft. Of nu een nieuwe videokaart en misschien RAM upgraden, of wachten tot midden volgend jaar en er echt serieus veel geld op loslaten.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Richh schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:23:
[...]

En dan heeft hij een overkill systeem voor een 1080p TN paneel waarop hij zich toch niet stoort aan lagere settings :P

Ben het verder wel met je eens hoor, dat zijn de opties die @JPSpiekker heeft. Of nu een nieuwe videokaart en misschien RAM upgraden, of wachten tot midden volgend jaar en er echt serieus veel geld op loslaten.
Dat is een ander punt, wellicht is die monitor upgraden ook geen gek idee.

Uiteindelijk blijft het zijn keuze en op basis van onze beide argumenten moet hij z'n eigen keuze maken. Het enige wat ik kan aangeven is wat ik persoonlijk zou doen en dat is wachten tot een totaal upgrade mogelijk is. Echter als TS nu direct resultaat wilt dan is een 1050 kopen denk ik de beste optie.

• PilatuS
  • Niet online
Tsurany schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:21:
[...]

Met alleen een nieuwe GPU kan ie waarschijnlijk wel weer 2 jaar vooruit met deze PC. Verder zeg je dat ie de komende 7 tot 12 maanden maar even moet stoppen met gamen :P

Een RAM upgrade is waarschijnlijk nog niet eens nodig. Ik draai alle games op een veel hogere resolutie en zie mijn RAM eigenlijk vrijwel nooit boven de 7GB uitkomen, met geen enkel spel. Zolang je maar niet te veel zooi op de achtergrond draait, zoals een browser die geheugen lekt, is 8GB gewoon genoeg. Zit je idle onder de 3.5GB qua totaal verbruik zal 8GB voor vrijwel edere game genoeg moeten zijn. Ik zou beginnen met de GPU en eventueel daarna nog iets anders mocht het echt nodig zijn, maar ik ben er toch vrij sterk van overtuigt dat alleen de GPU zat is hier.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 17-11-2017 16:28 ]

• Richh
Tsurany schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:27:
Dat is een ander punt, wellicht is die monitor upgraden ook geen gek idee.
Ook een optie, maar ik denk niet dat TS daar naartoe wil als ik zijn eerdere antwoorden lees.
Uiteindelijk blijft het zijn keuze en op basis van onze beide argumenten moet hij z'n eigen keuze maken. Het enige wat ik kan aangeven is wat ik persoonlijk zou doen en dat is wachten tot een totaal upgrade mogelijk is. Echter als TS nu direct resultaat wilt dan is een 1050 kopen denk ik de beste optie.
Ik zou toch liever voor een 1060 gaan met meer VRAM. Er zit best wat extra performance in die kaart tov de 1050.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Richh schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:30:
[...]

Ook een optie, maar ik denk niet dat TS daar naartoe wil als ik zijn eerdere antwoorden lees.

[...]

Ik zou toch liever voor een 1060 gaan met meer VRAM. Er zit best wat extra performance in die kaart tov de 1050.
De 1050 Ti met 4GB VRAM uiteraard. Die is bijna de helft van een 1060 met 6GB als ik even snel in de Pricewatch kijk.

• Richh
Tsurany schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:34:
[...]

De 1050 Ti met 4GB VRAM uiteraard. Die is bijna de helft van een 1060 met 6GB als ik even snel in de Pricewatch kijk.
Afhankelijk van hoelang je nog met het systeem wil doen denk ik dat dat het best waard kan zijn eigenlijk.

Misschien is er tussenin juist wel goed. Voor 250 euro haal je een RX570 https://www.cdromland.nl/...-Radeon-RX-570-GAMING-4GB
Of dan nog net 15 euro meer voor een 580 4GB met dual fan koeler...
pricewatch: XFX Radeon RX 580 GTS XXX Edition 4GB OC+

Afbeeldingslocatie: https://www.gamersnexus.net/images/media/2017/games/destiny2/destiny2-gpu-bench-1080p-high.png

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@Richh dat is wel met een Intel i7-7700K, de vraag is of de verschillen zo groot zijn met zijn huidige processor. Helaas zijn dat benchmarks die niet beschikbaar zijn.

• Richh
Tsurany schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:44:
@Richh dat is wel met een Intel i7-7700K, de vraag is of de verschillen zo groot zijn met zijn huidige processor. Helaas zijn dat benchmarks die niet beschikbaar zijn.
Vooral de frame dips zullen wat lager zitten, maar mijn ervaring is dat het average niet bijzonder veel scheelt.

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:54

Orac

Ik mis je papa.

Je CPU en GPU passen juist heel goed bij elkaar. Zodra je 1 van 2 vervangt creëer je juist een bottleneck.

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

Heel vreemde feedback. Ts geeft nog aan dat cpu op of rond 80% blijft hangen en GPU meteen naar 100% schiet. En toch houdt men vol dat alles een upgrade nodig heeft?

Er is altijd een bottleneck en in dit geval de GPU. Dus deze upgraden als 't even kan en na een tijdje lekker de rest upgraden.

Veel replys hierzo zijn gebaseerd op onderbuik gevoelens en niet op feiten helaas. Dat zorgt voor nog meer onduidelijkheid bij anderen.

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

Orac schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:50:
Je CPU en GPU passen juist heel goed bij elkaar. Zodra je 1 van 2 vervangt creëer je juist een bottleneck.
Er is altijd een bottleneck. In dit geval geeft TS dat aan met een test op zijn systeem. Cpu 80% en GPU meteen naar 100%.

• bierkwadraat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-01 22:42
Kijk of je een leuke videokaart kan scoren, zoals bijvoorbeeld een 1050ti / 1060.
Mocht het budget het toelaten, dan is extra werkgeheugen leuk meegenomen, maar geen prioriteit.

De processor is niet de allernieuwste, maar zeker niet de alleroudste.

Hier even een random referentie.

• JPSpiekker
Mag ik jullie nogmaals bedanken voor deze feedback.
Ik kom hier weer een aardig eind mee en ik wordt weer bijgewerkt inzake de hardware, helemaal top.

Ik weet dat wat ik nu heb wat ouder begint te worden en ik wil graag upgraden maar zit te kijken op welke manier budget is er natuurlijk maar ik wil gewoon niet alles in een keer aanschaffen.

Maar zoals ik het begrijp zitten we in een tussen pose van aanwezigheid en prijs en nieuwe aankondigingen wat ik er uit lees is in het algemeen begin met de GPU en eventueel geheugen daarna de CPU. Halverwege 2018 zouden de prijzen weer gezakt zijn en allemaal gewoon weer aanwezig moeten zijn.

Ik ga dus voor de GPU eerst dan maar ben geen zware gamer maar moet wel lekker lopen dus zit te denken aan de GTX1060 3GB. die kan ik dan evenyueel overzetten op het nieuwe MB met de nieuwe CPU en geheugen. Als ik dan weer echt te kort kom met de GPU dan zijn er weer nieuwere versies.

als ik dit verkeerd zie of de verkeerde GPU neem laat het mij dan weten er is niets vervelender dan 3 maanden later wat nieuws aanschaffen.

• PilatuS
  • Niet online
Ik zou je wel aanraden om voor iets meer geheugen dan die 3GB te gaan. 2GB loopt zelfs op 1080p nu tegen problemen aan en hoewel 3GB nu meestal nog wel genoeg is, kan het geen kwaad om voor een paar tientjes net wat hoger te gaan zitten :)

Edit: Ik heb zelf net mijn GTX980 kaarten verkocht omdat ik tegen problemen aan liep met 4GB. Nou game ik wel op 3840x1600, maar ik zie wel steeds vaker dat nieuwere spellen flink meer geheugen eisen dan een tijd terug.

[ Voor 31% gewijzigd door PilatuS op 17-11-2017 19:29 ]

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-02 18:16
[...]
[...]
Volgens z'n specs heeft ie 8gb, opzich genoeg, mee eens. Maar heb gemerkt met de huidige games dat het dan al snel richting 80% en hoger gaat. Iets meer ruimte is dus handig en een Quick Win, want goedkoper dan CPU of GPU. Maakte bij mij net dat verschil om nog even door te kunnen. 12gb kan genoeg zijn, maar gezien het 2x 4 is, 2x 4 erbij dual channel enzo. Met 4/5 tientjes kun je klaar zijn. Doe je weer aardig mee en kun je sparen voor de rest

• PilatuS
  • Niet online
rcdieks schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 19:31:
[...]

Volgens z'n specs heeft ie 8gb, opzich genoeg, mee eens. Maar heb gemerkt met de huidige games dat het dan al snel richting 80% en hoger gaat. Iets meer ruimte is dus handig en een Quick Win
Waarom iets upgraden wat geen bottleneck is ? Waarom zou je daar geld aan uitgeven ? Zolang die 80% geen 95% is kan je het geld beter aan iets uitgeven wat nut heeft.

Ik kom bij geen enkel spel dat ik speel boven de 8GB uit. Leuk dat ik dan 16GB RAM heb, maar dat is exact 0% sneller dan 8GB. Zolang je niet al te veel zooi op de achtergrond draait zit je met een nette Windows 10 installatie onder de 3GB terwijl je verder weinig doet. Dan hou je meer dan zat over en zal je aan die 8GB gewoon genoeg hebben. Speel je iets of doe je iets waabij het wel nodig is, dan natuurlijk gewoon doen. Maar als je het niet gebruikt is het zonde van het geld en compleet nutteloos.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:04
Ik zou deze eens proberen: downloads: GeForce Game Ready Driver 388.31 WHQL

Volgens de Nvidia-site geeft die tot 53% performance-verbetering.

en als je er dan nog niet bent, even kijken of de settings nog iets lager zetten nog helpt. Doet het dat niet, dan zal de 2 GB van de kaart te weinig zijn.
Pagina: 1