Ingewikkeld proces (mee)verhuizen internet/tv: waarom!?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• secret17
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-09 13:46
Onlangs hebben wij een nieuw huis gekocht dat op dit moment verbouwd en opgeknapt wordt. Omdat we ons vorige huis snel verkocht hadden en de kopers er snel in wilden, zitten wij nu voor drie maanden in een huurwoning (althans, een koopwoning die leeg stond en wij nu tijdelijk huren).

Aangezien de verbouwing bijna klaar is en ons huurcontract eind deze maand afloopt, zijn we weer vanalles aan het regelen voor de verhuizing. Toevallig belde mijn provider (xs4all) mij gisteren zelf op met de mededeling dat de kopers van onze tijdelijke woning (waar we nu dus zitten) een aanvraag bij hun provider hebben gedaan om de internetverbinding per 1 december op te leveren. Ze belden dus om te vragen of het klopt dat hun provider per 1 december de lijn over mocht nemen.

Ik gaf aan dat dat prima was, omdat wij per 1 december over zijn naar onze eigen woning. Omdat ik ze toch aan de lijn had, wou ik direct onze eigen overstap regelen. Gewoon simpel: tv en internet overzetten naar het nieuwe adres, liefst per 27 november (zodat modem e.d. per 1 december aangesloten is).

Nu kwam het probleem: wij konden onze overstap niet meer regelen. Niet voordat de 'lijn' van onze huurwoning per 1 december door de nieuwe provider werd opgeleverd. De nieuwe provider heeft met hun verzoek bij de netwerkbeheerder de lijn 'gekaapt' en xs4all moet die kaping accepteren, mits ik aangeef dat het klopt dat de nieuwe eigenaar per 1 december inderdaad van de lijn gebruik mag maken.

Omdat dit zou betekenen dat wij pas per 1 december onze aanvraag bij xs4all in konden dienen, en dus mogelijk een week of twee (je weet hoe die dingen gaan) zonder internet op het nieuwe adres zouden zitten, heb ik maar aangegeven dat ik niet akkoord ben met het verzoek, zodat de kaping vandaag of morgen ongedaan wordt gemaakt. Zodra dat in orde is kan xs4all eerst mijn verhuizing in orde maken en daarna kunnen de kopers van deze woning hun verzoek weer indienen...

Kortom, het lijkt goed te komen, maar ik snap gewoon écht niet waarom dit proces bij verhuizen met internetverbindingen zo raar in elkaar zit. Ik vroeg me daarom af of er meer mensen zijn die dit hebben meegemaakt en/of weten waarom dit (mee)verhuizen van internet-verbindingen - wat in mijn ogen een routineklus is - zo ingewikkeld en star geregeld is... thoughts anyone?

There can be only fun

Verwijderd

Ik denk dat het administatief gewoon een heel gedoe is (en men dit niet op orde heeft). Maar kun je niet een nieuwe lijn regelen ipv de lijn verhuizen?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dat is echt heeel vreemd.

Ik was de kopende partij en heb een vergelijkbaar verzoek ingediend bij een ISP. Werd de verkoper toch mooi gebeld door dat andere ISP dat er een "kapingsverzoek" was binnengekomen en of de verkopier hiermee akkoord ging.

Nog vreemder; uiteindelijk kon de omzetting in 1 dag geregeld. Verkoper gaf aan per 29 november (voor jouw verhaal) op te willen zeggen, koper kon per 30 november de nieuwe lijn geleverd krijgen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• secret17
@MAX3400 Was jouw verkoper na jouw 'kapingsverzoek' dus nog wel in staat zijn eigen verhuizing te regelen?

There can be only fun

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

secret17 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:11:
@MAX3400 Was jouw verkoper na jouw 'kapingsverzoek' dus nog wel in staat zijn eigen verhuizing te regelen?
Ja. Uiteindelijk met beide ISPs dus kunnen regelen dat verkoper op 29 november wordt afgesloten bij ISP A op het betreffende adres en dat koper per 30 november de lijn overnam bij ISP B op dat adres.

[ Voor 29% gewijzigd door MAX3400 op 16-11-2017 13:13 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• secret17
@Verwijderd Het zal administratief wel een gedoe zijn, maar dat wil in mijn optiek niet zeggen dat het onmogelijk voor verkoper/vorige partij wordt om zijn internetabo over te zetten naar een nieuw adres wanneer koper/nieuwe partij toevallig al een verzoek bij ISP heeft ingediend voor 't huidige adres.... dat is wat mij betreft een gevalletje kannie waar zijn...

There can be only fun

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 11:23
Inderdaad heel vaag.

Maar misschien is het sowieso voordeliger om gewoon een nieuw abonnement aan te vragen, omdat je dan meestal wel mooie kortingen of aanbiedingen krijgt.

• secret17
Ja. Uiteindelijk met beide ISPs dus kunnen regelen dat verkoper op 29 november wordt afgesloten bij ISP A op het betreffende adres en dat koper per 30 november de lijn overnam bij ISP B op dat adres.
Dat is inderdaad hoe ik verwacht dat het moet gaan. In ons geval vinden wij het prima om per 27 november afgesloten te worden op het oude adres zodat koper per 1 december zijn aansluiting in orde kan maken... maar die optie was er nu niet (meer) volgens medewerker...

There can be only fun

• secret17
Bigfoot schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:16:
Inderdaad heel vaag.

Maar misschien is het sowieso voordeliger om gewoon een nieuw abonnement aan te vragen, omdat je dan meestal wel mooie kortingen of aanbiedingen krijgt.
Ja dat was ook nog een mooie: ze vroegen eerst aan me of ik toevallig niet zelf het verzoek bij een andere ISP ter overname had ingediend i.v.m. een eventuele overstap, want als dat het geval was dan hadden ze wel een mooie aanbieding voor me.. misschien had ik daar toch op moeten doorvragen :X

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 16-11-2017 13:29 ]

There can be only fun

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 11:23
Gewoon nog een keer bellen en zeggen dat je verhuist en over wilt stappen naar een goedkopere

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Vaak willen ze je in een nieuw contract loodsen, waarschijnlijk duurder of met andere voorwaarden.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Pagina: 1