Toon posts:

Gezocht: Arrow Symfo top 25 lijstjes

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-03 23:15
Ik ben bezig met het combineren van de jaargangen van de Arrow Symfo Top x-lijsten tot één grote Symfo Lijst Aller Tijden.
Ik heb de lijsten van 2003 t/m 08, 11, 12 en 15 t/m 17.
Oftewel ik mis nog 2009, 2010, 2013 en 2014.

Contact met Arrow en een andere mede-luisteraar loopt al, maar "we" missen deze lijsten dus nog.
Ook Wayback Machine kan niets vinden.

Wie daar een lijstje (of andere info) van heeft, dan ontvang ik die graag.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Alle reacties

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-10-2022
Helaas kan ik je niet helpen, maar ik ben wel oprecht nieuwsgierig naar:
  • Wat is je doel van "die Symfo Lijst aller tijden"? Omdat het elk jaar een lijst uit alle mogelijke nummers tot nu toe betreft (en dus niet een lijst met nummers van alleen dat betreffende jaar) zou de top 25 van jouw grote lijst in principe gelijk moeten zijn aan de top-25 lijst uit 2017. (dat dit vast niet zo is, maakt een grote lijst alleen maar betekenislozer in mijn ogen?
  • Waarom hecht jij waarde aan die lijstjes? Als symfo/prog liefhebber lijken mij lijstjes en overzichten van DPRP, iO Pages of zelfs oude Sym-Info lijsten waardevoller. Toegegeven, die zijn in regel op albums en niet losse nummers gericht, maar is dat sowieso niet logischer in dit genre?
Ik heb een paar van die Arrow Symfo nu even lijstjes bekeken - ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord tot nu toe, maar ik luister zelden symfo/prog op de radio - en hoewel zo goed als allemaal behoorlijk goede nummers, vind ik de volgorde geregeld bijzonder vreemd en vooral de omissies zijn erg opvallend.

• GeeBee
Voor een deel statistiek-voor-de-statistiek.
Voor een ander deel met Exel leren werken.

Vergelijk het met de Top2000
Elk jaar komt er een top 25 uit van nummers door luisteraars samengesteld. Het is dus geen lijst met beste nummers uit dat jaar, maar wat vinden de luisteraars in dat jaar het beste nummer ooit.
Als je een paar jaar hebt, kun je er een verzamellijst van maken en er wat statistieken uit halen.
[Excel] Statistieken uit jaarlijstjes halen :)

In elk geval DPRP gemaild om te kijken of zij nog wat hebben. Bedankt voor die tip!.

[Voor 8% gewijzigd door GeeBee op 16-11-2017 14:10]

• Camelogue
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-12-2018
@GeeBee
Ik weet, dat het al bijna een jaar geleden is, dat je deze vraag stelde. Maar ik ben zelf ook op zoek naar de Arrow Symfo-jaarlijsten. Ik ben dus erg benieuwd of je nog resultaat hebt gekregen op je vraag.

Of misschien kan iemand anders helpen?

• GeeBee
Ik heb al heel wat verzameld, mis nog '09, '13 en '14, maar die schijnen niet uitgezonden geweest te zijn.

De Symfo Lijst Aller Tijden ziet er na dit jaar als volgt uit:

<deleted>

[Voor 27% gewijzigd door GeeBee op 13-12-2018 14:17]

• Camelogue
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-12-2018
Super, dank je wel! _/-\o_

• GeeBee
Er stond een fout in: Fish stond er in met Vigil en Vigil in a Wilderness of Mirrors en dat is natuurlijk hetzelfde nummer :)

Update:

[Voor 42% gewijzigd door GeeBee op 13-12-2018 14:31]

• GeeBee
Zie ook de app Symfo25 voor Android en iOS.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:58
(jarig!)
@GeeBee Waar ik nu benieuwd naar ben, is wat je hier uiteindelijk "uit hebt gehaald" voor jezelf, omdat je aangaf dat het deels om te leren werken met Excel was.

[Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 04-11-2019 03:02]

• GeeBee
Leuke vraag :)

Het doel was tweeledig:
1) Verzamelen van de jaarlijsten
2) Excel beter leren kennen

Doel 1) is gelukt vanaf 2003, behalve (nog steeds) '09, '13 en '14.

Doel 2 heb ik opgeschort.
Wat ik uiteindelijk wel geleerd heb, is scores toekennen aan artiesten door bv te kijken welke artiesten meerdere keren voorkwamen en vervolgens punten toe te kennen aan de hand van de scores van de songs -> SOM.ALS(SLAT!D:D;A2;SLAT!B:B) ) dat soort dingen.

Uiteindelijk ben ik met Excel gestopt omdat je het één keer uitzoekt en er dan vervolgens weinig mee doet. Vervolgens is er ergens een fout in de verwijzingen van de kolommen geslopen en werkte het niet meer. (#VERW!-foutmeldingen). Omdat je er dan te weinig mee doet kost het veel tijd om uit te zoeken wat je ook alweer ooit gedaan had (slechte versiebeheer en procesdocumentatie van mijn kant!)

Nu heb ik alle lijsten in Excel staan en ben ik bezig om scores te laten bepalen in Pascal, een programmeertaal die ik nog ken en hier en daar opgefrist moest worden.
Scores en jaarscores werken inmiddels, song- en artiest-scores moeten nog.

• Xymph
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-12-2020
Niks tegen Excel, maar ik heb meer met het bouwen van websites met een database.
De Aller Tijden lijst vond ik een mooi idee dat me geïnspireerd heeft hetzelfde aan (het prototype van) m'n Symfo Mania Playlist Archive site toe te voegen:
https://symfomania.xymph.nl/top25.php

Mooi op tijd voor de volgende editie van de Symfo Top 25. :)

• GeeBee
Is de scorelijst en rangschikking realtime op basis van een achterliggende database op jaar?

• Xymph
GeeBee schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 16:45:
Is de scorelijst en rangschikking realtime op basis van een achterliggende database op jaar?
Inderdaad, eigenlijk via de wekelijkse playlists (waarvan ook de statistieken op de homepage gemaakt worden). De 2-4 weken die bij de Top 25's vanaf 2016 horen worden gecombineerd, voor de eerdere jaren zit er een 'fake' playlist (op 10-10-20xx) in de betreffende tabel.

Dus als de playlist van 27/10 straks ingevoerd is, wordt de SLAT vanzelf bijgewerkt en de Top 25 van 2020 toegevoegd aan de navigatie. Niet na 20/10 al, dat zou een halve lijst zijn. ;)

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? DM me

Is er al iemand die een Spotify playlist heeft gemaakt?

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• Xymph
Moby schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:06:
Is er al iemand die een Spotify playlist heeft gemaakt?
Niet door mij, maar... dit jaar: https://open.spotify.com/playlist/1IDcvPgekc14WwfTmrWzPp (alleen 5 en 6 zijn verwisseld, meen ik)
Voorgaande jaren vanaf 2016: https://open.spotify.com/user/familie_jager

[Voor 3% gewijzigd door Xymph op 27-10-2020 23:42]

• Xymph
Heb de nieuwe Top 25 aan m'n site toegevoegd, en de Aller Tijden lijst is ook weer up-to-date: https://symfomania.xymph.nl/top25.php
GeeBee, mocht je link bij de facebook reacties willen zetten voor andere Symfomanianen, mij best; zelf heb ik daar geen account.

Edit: De Top 25 app (die overigens 2019 nog niet eens bevat) blijkt een alternatieve puntentelling te hanteren; deze heb ik nu aan m'n lijst toegevoegd. De top-11 blijft hetzelfde, daarna ontstaan er steeds meer verschillen.

[Voor 37% gewijzigd door Xymph op 28-10-2020 15:26]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee