Warmte lamp badkamer (om de was sneller te laten drogen)

Pagina: 1
Acties:

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het leek mij een goed idee om een warmte lamp aan te schaffen om de was in de badkamer sneller te laten drogen.

Ik heb al een keramische lamp van 200 en 250w uitgeprobeerd (uiteraard in een keramische fitting!) maar het wilt nog niet bepaald warm worden in de badkamer.

De was droogt er ook niet sneller mee.

Vanaf welke wattage zou dit geschikt zijn?
Waar hebben jullie zelf ervaring mee?

[ Voor 8% gewijzigd door Zakkenwasser op 16-11-2017 11:04 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 15:04 . Reden: Leeg ivm privacy ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:53
Inderdaad op warmen en ontluchten werkt het beste, zolang het vocht in de ruimte blijft, gaat het alleen maar broeien. Het vocht kan nergens heen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
wasdroger...

Anoniem: 922281

Waarom zou je daar een keramische lamp voor gebruiken :?

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14-07 15:16
Als t niks mag kosten kan je beter naar de action rijden en een paar vochtvreters kopen.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:19
Een lamp geeft straling, dus alleen de was waar de lamp op straalt zal sneller drogen.
Je zult warme lucht tussen de was door moeten laten stromen om alle was te kunnen drogen.
Daarnaast moet je ook het vocht afvoeren, naar buiten of door een ontvochtiger te gebruiken.

Eigenlijk alles wat een wasdroger doet.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-07 18:08
Warmtelamp vreet stroom en je zal ook luchtstroming moeten hebben... zoals ook al door een ander genoemd, gebruik een ventilator. Doe ik ook en de was is er veel sneller droog door. Als ik natte was vroeg in de avond ophang en er de ventilator op zet dan is deze voor het werk (ik sta 5 uur op) al droog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-07 19:01
Ik heb zelf ervaring met wasdrogers. Dat lijkt een beetje op een badkamer met verwarming waarin je was droogt maar dan in een heel klein doosje zodat het wat efficiënter en handiger gaat :+

Als je de ruimte hebt zou je ook gewoon een oldschool wasdroger kunnen kopen. Staan ook regelmatig op marktplaats voor een paar centen.

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 09:36

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Gebruik zelf deze luchtontvochtiger
Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/8/0/5/5/9200000040225508.jpg
https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch

[ Voor 6% gewijzigd door Fanatic_FS op 16-11-2017 11:42 ]

[specs]

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Droger kopen. En voor spullen die niet in de droger kunnen, zoals wol, wasrek en ventilator.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-07 20:25

-tom-562

Oliesjeik

Idd, goed ventileren zal beter helpen dan alleen een (slecht geventileerde) ruimte te verwarmen.

Als je de ruimte hebt, zou ik een wasdroger kopen, voor alle meuk die daar goed in kan (ondergoed, handdoeken, ondershirts dat soort spul). 'Normale' kleding (jeans, shirts, hemden etc.) aan een wasrek hangen in een goed geventileerde ruimte (hoeft niet eens warm te zijn).

Vaak bu'j te bang!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-07 16:22
Ventilatie is vele malen belangrijker dan warmte. Droge lucht neemt nou eenmaal meer vocht op. Warme lucht kan iets meer vocht bevatten, maar in een badkamer zet dat geen zoden aan de dijk, daar is het vaak al vochtiger. Dus meer ventileren blijft het devies.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
-tom-562 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 12:15:
Als je de ruimte hebt, zou ik een wasdroger kopen, voor alle meuk die daar goed in kan (ondergoed, handdoeken, ondershirts dat soort spul). 'Normale' kleding (jeans, shirts, hemden etc.) aan een wasrek hangen in een goed geventileerde ruimte (hoeft niet eens warm te zijn).
Ik flikker tegenwoordig zo'n beetje alles in de droger, ook overhemden, jeans enzo. Alleen als het echt niet anders kan gebruik ik een wasrek, zoals bij wol of brandbaar spul zoals polyester, viscose en dergelijke.

Wel is 't beter om de droger dan ietsje korter te laten draaien, zodat het er nog net vochtig uitkomt, dat strijkt prettiger.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Wij hebben een huis gekocht met verrotte dakgoten die waaide er bij een storm van af en met de regen van afgelopen maanden werd het vochtig in huis .
Heb nu een ontvochtiger staan van trotec die 16 liter per dag uit de ruimte weg neemt .
Mijn vrouw heeft hem
Nu in het washokje staan omdat de was zo lekker snel droogt 2/3 uurtjes .
Luchtvochtigheid heid was 83/85 procent nu 48/55 procent .

Was 100 euro goed uitgegeven dus .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

We werken al jaren met een plafondventilator. Nachtje draaien en de was is droog.

Voor zachte was moet er een beetje beweging zijn, dus dat is een mooie bijkomstigheid.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Pagina: 1