Nr en toestel wisselen Whatsapp zonder oude beschikbaar

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik wissel per 1/12 van baan en krijg een nieuwe telefoon en nummer die per 1/12 operationeel zijn. Ik moet alleen op 30/11 mijn oude telefoon en nummer inleveren.

Weten jullie of het dan alsnog mogelijk is om gebruik te maken van de 'nummer wisselen' optie in Whatsapp? https://faq.whatsapp.com/nl/iphone/24881042

Ik kan dus op 1/12 geen acties meer doen op mijn oude telefoon of met mn oude nummer. In de instructie lees ik dat ik alleen wat moet doen op mijn nieuwe toestel en met mijn nieuwe nummer. Ik vermoed dus dat het gewoon kan maar heeft iemand hier ervaring mee?

Bedankt voor jullie hulp!

Relevante software en hardware die ik gebruik
Whatsapp huidige versie

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De FAQ van Whatsapp o.a. https://faq.whatsapp.com/nl/iphone/24881042

Alle reacties

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:51

DukeBox

loves wheat smoothies

Volgens mij moet je je oude nummer wel afmelden én nieuwe aanmelden. Ik denk niet dat die 'overgang' periode zo lang is.

[ Voor 113% gewijzigd door DukeBox op 16-11-2017 09:58 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09 09:09
Ik denk eigenlijk dat dat wel goed moet gaan, maar voor de zekerheid: prepaid simkaartje halen (bij sommige providers zijn ze zelfs gratis te krijgen met acties), op 30/11 wisselen naar het prepaid nummer en op 1/12 weer wisselen naar je nieuwe nummer :) heb je gelijk een SIM om die avond/ochtend bereikbaar te zijn.

https://www.vodafone.nl/gratis-simkaart/ of https://www.ortel.nl/nl/gratis-sim-kaart/ bijvoorbeeld.

Een dual-sim toestel is trouwens enorm handig als je toestel zowel privé als zakelijk gebruikt trouwens.

[ Voor 14% gewijzigd door Richh op 16-11-2017 10:08 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Niet gaan klooien met prepaid kaartje tussendoor !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Die functie werkt enkel als je aangemeld bent. Je kan dus niet op je nieuwe toestel met het nieuwe nummer opeens je oude nummer overnemen/wijzigen. Dat zou een beetje raar zijn natuurlijk. Dan moet je eerst aanmelden met t oude nummer en dán kan je t nummer wijzigen.

Weet je het nieuwe nummer al, of kan je niet een dag eerder je nieuwe werktelefoon krijgen? Of kan iemand bij oude bedrijf de activatiecode niet ff voor je doorsturen?

In die FAQ staat t ook heel duidelijk trouwens:
“Je dient deze functie te gebruiken voordat je je nieuwe telefoonnummer verifieert.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties!

Hackus: waarom raad je een prepaid kaart af? Klinkt namelijk best logisch om zo even te overbruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 07:09:
Bedankt voor jullie reacties!

Hackus: waarom raad je een prepaid kaart af? Klinkt namelijk best logisch om zo even te overbruggen.
Is ook logisch. Zie niet waarom je dat niet zou moeten doen, ik zou het ten sterkste aanraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Ik heb twee weken geleden mijn prepaid simkaart gewisseld voor een abonnement kaartje van een andere provider en ben vergeten Whatsapp te wijzigen. Tot mijn verrassing werkt Whatsapp gewoon nog, alleen krijgen mijn contacten het oude nummer erbij als ik app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hackus schreef op donderdag 16 november 2017 @ 10:37:
Niet gaan klooien met prepaid kaartje tussendoor !
Lekker onderbouwd dit.
Verklaar je nader want die oplossing lijkt mij prima en werkt ook nog eens als ik het internet moet geloven.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me niks mis met het tijdelijk gebruiken van een prepaid kaartje.

Sterker nog, ik zou in jouw situatie een prepaid kaartje in een oud toestel stoppen en in leven houden. Er zijn toch altijd wel websites en personen die ik liever geen zakelijk nummer geef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Donstil schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:03:
[...]

Lekker onderbouwd dit.
Verklaar je nader want die oplossing lijkt mij prima en werkt ook nog eens als ik het internet moet geloven.
Is geen onderbouwing voor nodig. Je aanmelden is wat anders als je gegevens wijzigen en je kunt ook niet binnen 12 of 24u weer terug.
Buitenom dit alles, begrijp ik het probleem niet van TS. een zakelijke telefoon met zakelijk WA, hoe is alles ingericht ? Je privécontacten/gegevens etc etc

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hackus schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 14:51:
[...]

Is geen onderbouwing voor nodig. Je aanmelden is wat anders als je gegevens wijzigen en je kunt ook niet binnen 12 of 24u weer terug.
Buitenom dit alles, begrijp ik het probleem niet van TS. een zakelijke telefoon met zakelijk WA, hoe is alles ingericht ? Je privécontacten/gegevens etc etc
Waarom maak je het zo nodeloos ingewikkeld met ongevraagde informatie?

Hij wil zijn Whatsapp account verhuizen naar en nieuw nummer, en het oude heeft hij straks niet meer in bezit. Dus even verhuizen naar een prepaid, en daarna doorverhuizen naar je nieuwe nummer. Opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hackus schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 14:51:
[...]

<knip>
Nou ja jij dropt een statement maar hebt daar dus geen enkele onderbouwing voor, dat vind ik dan wat vreemd.

Kijk als whatsapp een limiet zet op deze aanpassing dan zou het nog gegrond zijn maar dst is niet zo toch? Als je een paar dagen (gok ik) overbrugt met je prepaid kaartje kun je gewoon weer over lijkt mij.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Het enige nadeel is dat WhatsApp mogelijk tegen je gesprekken zegt dat het prepaid ding je nieuwe nummer is en dat een paar dagen later weer doet. Verder zie ik zo 1,2,3 ook geen risico met tijdelijke prepaids overbrugging.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Pagina: 1