HomeBudget vs. iFinance

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• The_Prodigy1982
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-02-2022
Ik zou het fijn vinden om een goede app te hebben voor het bijhouden van mijn inkomsten/uitgave.
Deze app zou ik dan willen gebruiken zowel prive als zakelijk.

Key features die voor mij van belang zijn;

• Goede sync tussen iOS/macOS
• Integratie met mijn bank accounts (zolang het maar op een veilige manier kan)
• Security
• De optie om zelf uitgaven toe te voegen zoals tanken, boodschappen, etc.

- Op het moment heb ik de volgende opties in gedachte: http://anishusite.appspot.com/homebudget.html & www.syniumsoftware.com/ifinance

Welk van deze 2 raden jullie me aan??

[ Voor 7% gewijzigd door The_Prodigy1982 op 16-11-2017 16:44 ]

"Never settle for average, when you were born to stand out!"

Alle reacties

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-09 12:17

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Abn amro heeft ook zon app, abn amro grip heet ie. Is wel bank specifiek

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 14:43

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Afas personal? Werkt prima, het is een cloud dienst. Via webbrowser op je Mac en een App op IOS.
Je kan meerdere bank accounts koppelen, automatische sync is nog niet mogelijk met veel banken omdat ze dit tegenhouden. Dit gaat volgens mij veranderen.
Maar je kan gewoon een export van een bank inlezen.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik al jaren iFinance om een paar redenen.

-Het is makkelijk en overzichtelijk.
-Je voert zelf je data in, maar je kunt het programma zo instellen dat die alles mooi en grafisch laat zien (met staafdiagrammen, circkeldiagrammen etc).
-Je kunt je aankopen ook linken aan keywords. Dus bijvoorbeeld Albert Heijn heb ik gelinkt aan boodschappen doen. En zo ook de Jumbo, Lidl en dergelijke. Zo komt dat allemaal in de cirkeldiagram of staafdiagram of whatever zodat je precies kunt zien wat je per week, maand, kwartaal of jaar uitgeeft aan boodschappen.
-De support is echt fantastisch. Ze zitten dik op de nieuwe technologieën van Apple. iPhone X support, iPad support, iCloud etc.

Ik vind het ook erg handig omdat je het lokaal kunt sycnen met de Wifi, of iCloud, of Dropbox. Ik heb thuis 2 Macs, 2 iPads en een iPhone en ik kan in principe overal mijn bankzaken regelen en het staat overal precies goed.

En het is echt een heel makkelijk programma om te leren en te gebruiken en het geeft je duidelijk inzicht hoe jij met je geld omgaat. Ik ben er echt heel tevreden mee.

Enig nadeel is dat het niet automatisch synct met Nederlandse banken. Aan de andere kant... het houdt je ook wel bewust als je het echt zelf opschrijft. Althans bij mij. Ik heb ook ABN AMRO Grip, (de app op je telefoon), maar ik kijk daar zo weinig in dat het bijna geen zin heeft om het te gebruiken. Het is wel mooi dat alles automatisch gaat maar je bent dan toch minder bewust met je geld bezig.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2017 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Prodigy1982
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-02-2022
@Verwijderd
Thanks, dat klinkt allemaal goed, ook de integratie met iCloud lijkt me handig... misschien maar beter ook dat het niet automatisch synced met NL banken, minder risico op fishing.
En tja, die uitgaven zul je dan dus gewoon regelmatig even handmatig moeten bijwerken binnen iFinance, opzich nog geen drama!

- Ik zat dus te twijfelen tussen iFinance/HomeBudget... maar iFinance LIJKT alles te doen wat ik zoek.
Toch zou ik nog graag ergens een goede vergelijking tussen beiden willen zien, aangezien HomeBudget er ook goed uitziet (op het oog iig).

"Never settle for average, when you were born to stand out!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Waarom probeer je ze beide niet uit? Op die manier kun je prima zelf bepalen of een van hen voldoet aan jouw eisen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1