situatie: 3 nagios systemen 3 verschillende ubuntu LTS versies. op 3 locaties.
geen tijd geen geld, en alles extreem verschillend van elkaar. (zucht)
en o ja de wens is ook nog zabbix ooit te deployen.
mijn kennis:
ik ben gewend nagios te configgen, maar dan centraal of via een centreon webgui ..
de wens
als het aan mij ligt ga ik de gemakkelijke weg en zet een centrale zabbix installatie neer.. (nog nooit mee gespeeld) .. waarmee ik een soort master/slave met failover ofzo maak. (2 masters .. dunno yet)
Maar voor nu kan ik simpel de nagios configuratie(s) gelijk trekken ? en bv 1 config voor allemaal doen.
dus in de config file zetten die over 3 hosts gedistribueerd word.. dat de server alleen naar een select few hosts op zijn locatie moet kijken.. ?
ik zou dankbaar wezen met een duwtje de goei kant op .. (google voer) waar ik precies naar moet zoeken ..
en kan dit uberhaupt wel .. (beetje uitleg over jou idee + en - mag ook)
als je me voor gek verklaart (wat ik zou doen
) en gewoon met zabbix aan de slag zou gaan is persoonlijk mijn eigen insteek.. alleen ik hik hier al 8 maanden tegenaan en ik ben het zat .. dit is gewoon niet beheersbare troep ... (ik zou het eigenlijk beter bij "dagelijks beheer en hun problemen topic" kunnen koppelen .. maar ja dan
en mijn gegoogle levert niet echt op wat ik zoek .. (zoek verkeerd oid?)
geen tijd geen geld, en alles extreem verschillend van elkaar. (zucht)
en o ja de wens is ook nog zabbix ooit te deployen.
mijn kennis:
ik ben gewend nagios te configgen, maar dan centraal of via een centreon webgui ..
de wens
als het aan mij ligt ga ik de gemakkelijke weg en zet een centrale zabbix installatie neer.. (nog nooit mee gespeeld) .. waarmee ik een soort master/slave met failover ofzo maak. (2 masters .. dunno yet)
Maar voor nu kan ik simpel de nagios configuratie(s) gelijk trekken ? en bv 1 config voor allemaal doen.
dus in de config file zetten die over 3 hosts gedistribueerd word.. dat de server alleen naar een select few hosts op zijn locatie moet kijken.. ?
ik zou dankbaar wezen met een duwtje de goei kant op .. (google voer) waar ik precies naar moet zoeken ..
en kan dit uberhaupt wel .. (beetje uitleg over jou idee + en - mag ook)
als je me voor gek verklaart (wat ik zou doen
Tja vanalles