Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Pc voor thuis en solidworks(studie)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik ben Lisa en ik wil een computer bouwen omdat mijn laptop te traag is om normaal schoolwerk op te kunnen doen.

Ik heb al wat samengesteld maar hoe voeg ik dit toe aan de post? Hier alvast wel de vragen beantwoord.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De computer gaat vooral voor normaal gebruik gekocht worden, maar het moet ook vlot solidworks kunnen draaien. Natuurlijk is het niet erg als de simulaties wat langer duren. Gamen doe ik niet dus als een videokaart niet nodig is dan hoor ik dat graag!

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 800 is mijn maximum prijs, als je dingen ziet die goedkoper kunnen is dat altijd fijn!.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een muis.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een normale computer met misschien een videokaart, ligt eraan of solidworks deze nodig heeft.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
geen voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dat de computer zo stil mogelijk is, maar van heel groot belang is het niet.

Ga je overklokken?
nee, dat ben ik niet van plan.

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen dat iemand een kijkje neemt naar de door mij gekozen onderdelen en eventuele suggesties geeft. En om te kijken of de onderdelen uberhaupt met elkaar kunnen werken, volgens mij wel maar misschien zie ik iets over het hoofd. Ook zou ik graag willen horen of solidworks baat heeft bij de videokaart?

Verwijderd

@Verwijderd

Ik heb jouw lijstje even hier gepost zodat iedereen het makkelijk kan zien.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1500X Boxed Wraith Spire koeler€ 171,80€ 171,80
1MSI B350 PC Mate€ 79,95€ 79,95
1MSI Geforce GT 1030 2G LP OC€ 76,99€ 76,99
1Seagate Barracuda, 1TB€ 44,50€ 44,50
1Sharkoon VS4-S€ 26,95€ 26,95
1Dell S2318M Zwart€ 114,91€ 114,91
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM€ 83,49€ 83,49
1Logitech K280e (Qwerty UK)€ 21,80€ 21,80
1Crucial CT8G4DFD8213€ 74,95€ 74,95
1Seasonic M12II Evo 520W€ 61,-€ 61,-
1Kingston SSDNow UV400 120GB€ 58,95€ 58,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 815,29

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:58
windows kan je goedkoper regelen via kinguin daar bespaar je zo'n 50-60 euro. Ik zou die steken in een R5 1600, grotere SSD of meer RAM. Een extra RAM stick toevoegen kan echter altijd nog, net als het toevoege van een SSD. Een processorwissel is wat fundamenteler dus zou ik het geld in de R5 1600 steken.

• Juok
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Zoals Youri al aangeeft, je kan windows voor €20-€30,- aanschaffen via legale/gedoogde code, deze zijn online genoeg te vinden. (hier moet je waarschijnlijk wel van alles downloaden en doen voordat het klaar is, maar daarna heb je dezelfde windows 10, die je voor €100 + kan aanschaffen op reguliere wijze)

Ik heb even gekeken naar jouw eisen m.b.t. Solid Works, maar dit is schijnbaar niet zo eenvoudig.
1
2
Als je hier vanuit moet gaan, dan kom je al gauw op duurdere hardware, wat nooit zal lukken met €800,-
Maar ik heb zelf ook Solid Works gebruikt en nooit naar die eisen gekeken, het werkte verder ook prima op mijn laptop of pc. Zelfs zonder dedicated Grafische kaart. Want deze is niet perse nodig voor solidworks.

Als je echt intensief met Solid Works bezig gaat met 500+ componenten per tekening en veel simulatie/analyses dan zou ik wel kijken naar wat wordt aangeraden.
Uitgaande van student solid works met beperkte hoeveelheid componenten, zou ik zelf gaan voor een i5-8400 systeem. Solid works heeft voordeel bij snelle single core en de i5 heeft een ingebouwde gpu om kosten te drukken.

Dus je zal zelf even naar de linkjes kunnen kijken en besluiten of je daadwerkelijk zoveel solid works gebruikt om te investeren in deze hardware.

Edit:

Maar wat voor Laptop heb je eigenlijk? Als je al een recente laptop met een i5 hebt, kan het wellicht aan te weinig ram liggen of een trage hdd. Of wil je gewoon over naar een PC? (volledig begrijpelijk als dat zo is, PC's werken veel fijner naar mijn mening)

[ Voor 14% gewijzigd door Juok op 16-11-2017 12:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Verwijderd
Bedankt!

@youridv1
bedankt! ik ga denk ik toch voor de 1500x omdat die betere single core prestatie heeft waar solidworks goed gebruik van kan maken.

@Juok
Klopt ja, echte solidworks hardware zoals de quadros kan flink duur zijn. Heel intensief zal het niet zijn maar een desktop is gewoon fijn zoals je zei en de laptop heeft een i3 van meer dan 4 jaar oud wat niet heel geweldig is. De i5 is misschien nog wel iets om naar te kijken alhoewel sommige simulaties wel gebruik kunnen maken van de gpu.

• hilcokranendonk
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-01 17:56
je kan misschien via je studie een goedkope windows 10 licentie kopen, via surfspot of via slim, dat ligt eraan of je opleidings instituut een contract heeft.

het kan soms zelfs gratis

[ Voor 8% gewijzigd door hilcokranendonk op 17-11-2017 13:52 ]

Pagina: 1